دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بهره برداری از واحد آزمایش PCR در بیمارستان توانبخشی رفیده طی هفته های آتی
 
در جلسه ستاد مقابله با كرونا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مطرح شد:

بهره برداری از واحد آزمایش PCR در بیمارستان توانبخشی رفیده طی هفته های آتی

جلسه ستاد مقابله با كرونا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (شنبه) با حضور رئیس دانشگاه، معاون درمان، روسای بیمارستانهای توانبخشی رفیده و روانپزشكی رازی و كلینیك های تابعه، و جمعی از مدیران ذیربط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر حمیدرضا خانكه رئیس دانشگاه در ابتدای این جلسه، براساس ارزیابی های وزارت بهداشت، گفت: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه كاهش یافته و به 34 درصد رسیده است.

وی افزود: البته كاهش رعایت پروتكل های بهداشتی جامعه، معطوف به كشور ما نمی شود، بلكه در كشورهای اروپایی هم این مشكل وجود دارد و حتی در آمریكا، زدن ماسك الزامی نیست .

رئیس دانشگاه با تحلیل نمودار میزان كشندگی و مرگ (Case Fatality Rate) كه شرح روند مرگ و میر و تغییرات كلى آن را نشان می دهد، افزود: برغم ذهنیتی كه داشتیم، ابتلا به بیماری رو به افزایش و میزان مرگ و میر، پایین است و در دانشگاه نیز وضعیت خوبی داریم .

دكتر خانكه در جمع روسای بیمارستان ها و مراكز درمانی تابعه، تاكید كرد: آمادگی لازم برای ارائه خدمات به شركت كنندگان راهپیمایی اربعین را داشته باشیم، ضمن آنكه با توجه به پیشرفت خوبی كه در عملیات آماده سازی واحد مربوط به آزمایش PCR در بیمارستان توانبخشی رفیده داریم، می توانیم تا چند هفته آینده شاهد بهره برداری از این واحد باشیم.

وی همچنین تصریح كرد كه با توجه به اهمیت سلامت جسمی و روانی دانشجویان و بمنظور آمادگی هر چه بیشتر جهت ارائه خدمات درمانی به دانشجویان خوابگاهی، معاونت درمان دو تخت بستری در بیمارستان توانبخشی رفیده ویژه این افراد، تدارك ببیند.

وی، راه اندازی درمانگاه دانشگاه را اتفاق بزرگی دانست و گفت: پیشنهاد می شود به پاس خدمات ارزنده علمی مرحومه دكتر روشنك وامقی، نام ایشان برای درمانگاه دانشگاه در نظر گرفته شود و با تاسیس این درمانگاه می توان، برنامه واكسیناسیون همكاران را به درمانگاه ارجاع داد.

دكتر امین اجلی مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در سخنانی ضمن بیان وضعیت كاركنان مراكز درمانی بلحاظ ابتلا به بیماری، گفت: با توجه به آمار استعلاجی همكاران مراكز درمانی تابعه دانشگاه، خوشبختانه وضعیت مراكز درمانی بلحاظ ابتلا به بیماری كرونا، خوب است و كاركنانی با وضعیت وخیم نداشتیم، و با توجه به تلقیح دوز چهارم واكسن كرونا برای 452 تن از بیماران مزمن و آسایشگاهی مركز روانپزشكی رازی، عوارض ابتلا به كرونا در میان این بیماران، خفیف بوده است.

دكتر اكبر میرجانی اقدم مدیر امور دانشجویی دانشگاه نیز طی سخنانی با اشاره به وضعیت خوابگاه ها، تاكید كرد كه خوشبختانه تاكنون مورد حادی بلحاظ ابتلا به بیماری كرونا گزارش نشده است و از بابت واكسیناسیون دانشجویان ساكن در خوابگاه ها نیز، از 120 دانشجوی كارورز ، 100 درصد آنان دوز دوم واكسن كرونا را دریافت كردند و این موضوع لازمه اسكان دانشجویان بوده است و 10 درصد كل دانشجویان ساكن در خوابگاه ها نیز دوز چهارم را تزریق كردند و با هماهنگی كلینیك اسماء (تابعه دانشگاه)، درصدد واكسیناسیون مابقی دانشجویان در این مركز درمانی هستیم.

دكتر كیانوش عبدی مدیر پژوهش دانشگاه نیز در این نشست، آسیب جدی به امور آموزشی و پژوهشی و افت كیفی آموزش را از عوارض ناشی از كرونا و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه دانست و ابراز امیدواری كرد كه در سال جدید تحصیلی، شاهد حضور فیزیكی دانشجویان و افزایش كیفیت سطح آموزشی و پژوهشی دانشگاه باشیم.

گفتنی است كه با توجه به اهمیت سلامت دانشجویان، موضوع آغاز سال تحصیلی جدید و چگونگی بازگشایی دانشگاه در مهرماه، به عنوان دستور جلسه بعدی ستاد كرونا دانشگاه در نظر گرفته شد.



انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۸:۲۹ - ۲۹/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۴