دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

­ضرورت تعامل بیشتر آموزش و پرورش و معاونت علمی ریاست جمهوری
 
معاون علمی ریاست جمهوری بر ضرورت تعامل و گفتگوی بیشتر دو مجموعه آموزش و پرورش و معاونت علمی ریاست جمهوری تاكید كرد و گفت: به علت وسعت عملكرد و گستردگی حوزه آموزش و پرورش، ورود معاونت علمی به این حوزه بسیار ترسناك به نظر می رسد.
­ضرورت تعامل بیشتر آموزش و پرورش و معاونت علمی ریاست جمهوری
معاون علمی ریاست جمهوری بر ضرورت تعامل و گفتگوی بیشتر دو مجموعه آموزش و پرورش و معاونت علمی ریاست جمهوری تاكید كرد و گفت: به علت وسعت عملكرد و گستردگی حوزه آموزش و پرورش، ورود معاونت علمی به این حوزه بسیار ترسناك به نظر می رسد.
سورنا ستاریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سورنا ستاری در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، با بیان اینكه همكاری های ما با آموزش و پرورش به واسطه تغییر اجباری ریل این سیستم و تغییر تكنولوژی و تاثیراتش در بازار كار، غیرقابل پیش بینی است، تاكید كرد: ما نمی توانیم حدس بزنیم چه اتفاقی قرار است در آینده بیفتد. یكی از تعاملاتی كه باید با آموزش و پرورش داشته باشیم این است كه برای آینده باید چه تصمیمی اتخاذ كرد؟

وی در ادامه گفت: متاسفانه من نیز مانند دیگر كارشناسان بر این باور هستم كه كنكور، سیستم آموزش و پرورش را به گروگان گرفته و بهترین تصمیم این است كه آموزش و پرورش كشور به جامعه نزدیك شود. باید دروسی تدریس كنیم كه كاربردی باشند؛ باید دانش خارجی را بومی سازی كنیم؛ باید تعامل بیشتری با یكدیگر داشته باشیم تا به جامعه نزدیك شویم. متاسفانه ما در برخی موارد مردم را در تصمیم گیری های دولتی نمی بینیم.

ستاری گفت: به نظرمی رسد باید در نوع نگاه آموزش و پرورش تغییر ایجاد شود؛ اینكه بازخورد عملكرد آموزش و پرورش در رفاه و اقتصاد مردم نمود عینی داشته باشد. باید این تاثیرگذاری را در بحث آسیب های اجتماعی هم ببینیم.به این منظور در حوزه آسیب های اجتماعی، خانه های خلاق را توسعه دادیم كه در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه بسیار تاثیرگذار است. لازم است در این باره با یكدیگر گفتگو و تعامل بیشتری داشته باشیم.

معاون علمی ریاست جمهوری در ادامه گفت: دانشگاه باید از پول و حمایت دولتی جدا شود و از راه فروش تكنولوژی به جامعه ارتزاق كند. البته ما چنین انتظاری از آموزش و پرورش نداریم، اما این پتانسیل در آموزش و پرورش وجود دارد؛ چنانچه در این سالها شاهد بودیم دانش آموزان 10 تا 12 ساله استارتاپ هایی را بنیان نهادند.

ستاری تاكید كرد: باید شركت های خود را توسعه دهیم و قوی كنیم كه در تقابل با شركت های خارجی قابلیت رقابت داشته باشند.

معاون علمی ریاست جمهموری گفت: امروز ارتباط نزدیكی با سازمان كشف استعدادهای درخشان داریم. در حوزه تجهیز پژوهش سراها كار خوبی انجام شده است و به گونه ای سرمایه گذاری كردیم تا امروز همه آزمایشگاه ها در مراكز تحقیقاتی از فناوری بومی و ایرانی استفاده كنند.

وی در ادامه گفت: امروز دانش آموز باید بداند سطح علمی كشور چقدر است؛ بابد موانع اداری را از پیش روی پژوهش سراها و استفاده دانش آموزان از آنها برداریم. دانش آموز می خواهد پس از مدرسه در پژوهش سراها حاضرشود و تحقیق كند و این امكان باید برای پژوهشگاه باشد.

ستاری در خاتمه تاكید كرد كه امروز باید فرزندان ما با نوشت افزار ایرانی جویای كسب علم باشند و كمیته های مشتركی در این حوزه داشته باشیم. ما در همه سطوح آمادگی همكاری با آموزش و پرورش را داریم و حاضریم در این خصوص بودجه بیشتری هزینه كنیم.
   تاریخ: ۰۹:۳۷ - ۳۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۱