دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

خودكفایی مددجویان مهمترین برنامه بهزیستی چهارمحال و بختیاری است
 
مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای خودكفایی و ایجاد اشتغال یك هزار و 700 فرصت شغلی در استان فراهم شد.
خودكفایی مددجویان مهمترین برنامه بهزیستی چهارمحال و بختیاری است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهركرد، نرگس عسگری مدیركل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تعهد اشتغال این نهاد حمایتی، در راستای توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی یك هزار و 359 نفر بود كه تاكنون یك هزار و 700 فرصت شغلی در سامانه ثبت و ایجاد شده است.

او افزود: اشتغال ایجاد شده در قالب سه درصد سهمیه اشتغال دستگاه های اجرایی، اشتغال در كارگاه و واحدهای تولیدی و یا خوداشتغالی برای مددجویان بوده است كه از این تعداد 12 فرصت شغلی در قالب بیمه كارفرمایی، 116 نفر در قالب بیمه خویش فرمایی، 25 نفر جبران كار و مابقی خوداشتغالی بوده است.

بیشتر بخوانید

- فعالیت 36 مركز مثبت زندگی در چهارمحال و بختیاری عسگری اضافه كرد: سالانه 10 درصد جمعیت زیرپوشش این نهاد باید از چرخه حمایت خارج شوند كه خودكفایی جامعه هدف از مهمترین برنامه های بهزیستی استان است كه با ایجاد اشتغال برای مددجویان فراهم می شود.

او اظهار داشت: در راستای حمایت از كارآفرینانی كه برای یك تا پنج معلول زیرپوشش بهزیستی اشغال ایجاد كنند براساس قانون هدفمندی یارانه ها به ازای هر معلول تا 500 میلیون ریال تسهیلات چهار درصد پرداخت خواهد شد و بیمه مددجویان نیز تا پنج سال برعهده سازمان بهزیستی است.

عسگری ادامه داد: امسال بیش از 220 خانواده زیرپوشش این نهاد، توانمند و از چرخه حمایت بهزیستی استان خارج شدند.
   تاریخ: ۰۹:۴۰ - ۰۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵