دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی سامانه الكترونیكی ثبت ولادت در بیمارستانهای فارس
 
مدیركل ثبت احوال فارس از راه اندازی سامانه الكترونیكی ثبت ولادت در بیمارستانهای استان در آینده نزدیك خبر داد.
راه اندازی سامانه الكترونیكی ثبت ولادت در بیمارستانهای فارس
مدیركل ثبت احوال فارس از راه اندازی سامانه الكترونیكی ثبت ولادت در بیمارستانهای استان در آینده نزدیك خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز فارس مدیركل ثبت احوال فارس از راه اندازی سامانه الكترونیكی ثبت ولادت در بیمارستان های استان در آینده نزدیك خبر داد.
انصاری در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال كه در استانداری فارس برگزار شد گفت: زیرساخت های لازم برای جایگزین شدن ثبت الكترونیكی ولادت ها در بیمارستان ها به جای ثبت كاغذی و فیزیكی فراهم شده است و به زودی این سامانه با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز راه اندازی می شود.
وی با بیان اینكه در حال حاضر مهلت قانونی ثبت رویداد ولادت در استان 15 روز و ثبت رویداد فوت 10 روز است، افزود: تاكنون 99 و هفت دهم درصد از ولادت ها و 99 و نه دهم از فوت ها در مهلت قانونی ثبت شده است.
مدیركل ثبت احوال فارس افزود: در 4 ماهه نخست امسال 18 هزار و 146 ولادت در استان ثبت شده است كه نسبت به مدت مشابه پارسال یك و یك دهم درصد كاهش داشته است.
انصاری افزود: در این مدت 8 هزار و 39 رویداد وفات در استان ثبت شده كه نسبت به 4ماهه نخست پارسال با كاهش 21 و شش دهم درصدی همراه بوده است.
وی آمار ثبت ازدواج در استان در 4ماهه نخست امسال را 12 هزار و 387 و آمار ثبت طلاق را 3 هزار و 356 مورد اعلام كرد و افزود: آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه پارسال یك و 3 دهم درصد كاهش و آمار طلاق 7 و شش دهم درصد افزایش یافته است.
استاندار فارس هم در این نشست بر ضرورت برنامه ریزی دستگاه های اجرایی برای جوانسازی جمعیت استان تاكید كرد و گفت: اداره كل امور اجتماعی استانداری با همكاری و هم اندیشی دانشگاه ها، مراكز علمی و حوزه های علمیه استان برای رفع مشكلات و موانع ازدواج جوانان، كاهش سن ازدواج، افزایش فرزندآوری و بهبود شاخص های وقایع حیاتی در استان راهكار های علمی ارائه دهند.
دكتر محمدهادی ایمانیه روند ثبت وقایع حیاتی و جمعیتی در ثبت احوال فارس را رضایت بخش برشمرد و گفت: با راه اندازی سامانه الكترونیكی ثبت ولادت و وفات، نیاز كشور به سرشماری جمعیت و صرف هزینه در این زمینه رفع خواهد شد.
   تاریخ: ۰۸:۵۰ - ۳۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۷