دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

آزمایشات ژنتیك در دوران بارداری مادران خانواده های دارای معلول انجام می شود
 
مدیركل بهزیستی لرستان گفت: آزمایشات ژنتیك در دوران بارداری مادران خانواده های دارای معلول با هزینه بهزیستی انجام می شود.
ایسنا: مدیركل بهزیستی لرستان گفت: آزمایشات ژنتیك در دوران بارداری مادران خانواده های دارای معلول با هزینه بهزیستی انجام می شود.

همایون عمودی زاده در خصوص پیشگیری از معلولیت ها، اظهار كرد: هرآنچه در زمینه پیشگیری هزینه كنیم به عنوان سرمایه است.

وی اضافه كرد: در آزمایشات ژنتیك در دوران بارداری مادران مخصوصا خانواده های دارای معلول هستند هزینه آزمایشگاهی آنان را پرداخت می كنیم.

مدیركل بهزیستی لرستان گفت: هزینه آزمایشگاهی این افراد را تا 12 میلیون تومان برای ارسال به خارج از كشور نیز تقبل می كنیم.

عمودی زاده افزود: وقتی نوازدی متولد می شود به عنوان فردی معلول، خانواده، جامعه و فرد معلول و بهزیستی گرفتار می شوند اما قبل از تولد افراد معلول با كار كارشناسی و آزمایشات ژنتیكی از تولد یك معلول جلوگیری شود 12 میلیون تومان هزینه شده حتی در حد تهیه وسایل كمك توانبخشی فرد معلول نیست.

وی بیان كرد: در راستای این موضوع چندین تفاهم نامه بسته شده كه یكی از آنها تفاهم نامه با ثبت احوال لرستان بسته شده در خصوص غربالگری شنوایی، در بدو تولد كودكان غربالگری بسیار حائز اهمیت است كه بتوان درمان را شروع كرد و چنانچه زمان طلایی بگذرد عمل جراحی كاشت حلزون سخت تر و گران قیمت و كم كیفیت خواهد شد.

مدیركل بهزیستی لرستان تصریح كرد: با ثبت احوال استان تفاهم نامه داریم كه برای هر كودكی و موالیدی شناسنامه صادر نشود مگر اینكه سازمان بهزیستی غربالگری شنوایی آنها را تایید كند.

عمودی زاده ادامه داد: متاسفانه خیلی از خانواده متوجه میزان معلولیت فرزند خود نیستند و باید غربالگری ها انجام شود.

وی عنوان كرد: تفاهم نامه دیگری را نیز با موسسه خیریه بخشش انجام دادیم و افرادی كه نیاز به عمل جراحی كاشت حلزون دارند سه میلیون تومان به عنوان بلاعوض كمك می كند و تمام هزینه تعمیر سمعك را پرداخت می كند.

مدیركل بهزیستی لرستان خاطرنشان كرد: در این تفاهم نامه نیز از كمیته امداد امام (ره) به عنوان شركای اجتماعی دعوت كردیم افراد ناشنوایی كه اولیای آنان تحت سرپرست كمیته امداد هستند هزینه تردد و ایاب و ذهاب آنان به استان های دیگر و اسكان آنها كمك كند.

عمودی زاده بیان كرد: یك تفاهم نامه هم با آموزش و پرورش در راستای طرح تنبلی چشم بسته شده است و همكاری با بهزیستی و پایگاه ها و تیم های سیار سازمان داشته باشند تا در اجرای طرح تنبلی چشم مشكلی نباشد.
منبع خبر:
انتخاب
   تاریخ: ۱۵:۰۸ - ۳۰/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۷