دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان اردبیل ضروری است
 
اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان با توجه به فراوانی جرایم مرتبط با خشونت ضرورت دارد و اقدام برای مقابله با این مشكل، وظیفه همه نهادها و دستگاه هاست.
ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان اردبیل ضروری است اردبیل - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان با توجه به فراوانی جرایم مرتبط با خشونت ضرورت دارد و اقدام برای مقابله با این مشكل، وظیفه همه نهادها و دستگاه هاست.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی و ارتباطات دادگستری كل استان اردبیل به ایرنا؛ جلال آفاقی در جلسه بررسی زمینه ها و بسترهای خشونت، در دادگستری كل استان با تشریح وضعیت آسیب های اجتماعی از جمله خشونت در استان اظهار كرد: متاسفانه فراوانی جرایم مرتبط با خشونت موجب اثرگذاری سوء روحی و روانی بر مردم می شود.

وی افزود: یكی از پیشنهادات در این حوزه ایجاد قرارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان است كه می تواند با ایجاد هماهنگی در بین دستگاه های مختلف ، رویه واحد علمی را برای مقابله با خشونت ها و آسیب های اجتماعی ایجاد كند.

وی ادامه داد: هر چند دستگاه قضایی به ویژه پس از تصویب ممنوعیت حمل سلاح سرد، اقدامات جدی و بازدارنده حقوقی و قضایی در این خصوص داشته و با مجرمان مطابق با قانون و با شدت برخورد می كند اما اقدامات حقوقی و قضایی به تنهایی انتظارات را برآورده نمی كند و باید اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز دنبال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: عوامل اقتصادی همچون فقر و بیكاری عامل اصلی بسیاری از آسیب های اجتماعی است اما عامل دیگر بروز اینگونه جرایم، ضعف و فقر فرهنگی است و باید دستگاه های فرهنگی از اقدام و نگاه جزیره ای پرهیز و با اتخاذ نگاه كلی، اقدامات اثربخش بیشتری در جامعه ارائه كنند.
وی با بیان اینكه همه انسانها به طور ذاتی خشونت پنهان در خود دارند و گاه كوچكترین عامل و مشاهده كاستی ها و كج رفتاری ها موجب بروز آن می شود گفت: كارشناسان باید با شناسایی عوامل تحریك به خشونت و ارایه راهكارهای علمی و منطقی، از میزان وقوع خشونت در جامعه بكاهند.

وی در دیدار با مدیران ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر نیز با تاكید بر اینكه نباید از سرنوشت ساز بودن حوزه فرهنگ غفلت شود، اظهار كرد: كوتاهی های گذشته در حوزه فرهنگی و اجتماعی قابل چشم پوشی نیست و جذب حداكثری افراد و اهتمام به رویش ها و پرهیز و مراقبت از دفع و ریزش ها در جامعه ضرورت دارد.

این مقام قضایی تاكید كرد: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منكر باید به ظرافت كار و الزامات و شرایط مرتبط توجه شود و اتخاذ راه و روش و شیوه متناسب با شرایط هر مخاطب برای پذیرش و تاثیرگذاری ضرورت دارد.

اختصاص شعب قضایی ویژه حمایت از آمران به معروف
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اعلام اختصاص شعب ویژه در حوزه های قضایی استان اردبیل برای حمایت از آمران به معروف، برای هرگونه همكاری با ستاد احیای امر به معروف استان اعلام آمادگی كرد.
حجت الاسلام میرعباس زاده رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر استان نیز در این دیدار، گزارشی از اقدامات ستاد در 18 حوزه تخصصی ارائه كرد و ارتقاء رتبه ستاد استان در كشور و كسب رتبه های برتر را مرهون مشاركت عمومی و حمایت اقشار مختلف و خدمات بی منت اعضا دانست.
در این دیدار مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه ای، زمینه های همكاری های مشترك دستگاه قضایی استان با ستاد احیای امر به معروف ونهی از منكر ارتقاء یابد.

استان اردبیل با یك میلیون و 280 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب ها
- دادگستری
- امر به معروف و نهی از منكر
- استان اردبیل
- معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۷ - ۳۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۹