دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

مكان موردنیاز برای ساماندهی معتادان متجاهر كرمانشاه با دستور استاندار اختصاص یافت
 
كرمانشاه - ایرنا- جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان و به خصوص كلانشهر كرمانشاه پس از روی كار آمدن دولت سیزدهم به صورت جدی در دستور كار مسوولان ارشد استان قرار گرفت و در جدیدترین تصمیمات در راستای اجرای این طرح، با دستور استاندار مكانی برای نگهداری این افراد در نظر گرفته شده است.
مكان موردنیاز برای ساماندهی معتادان متجاهر كرمانشاه با دستور استاندار اختصاص یافتعكس آرشیوی است كرمانشاه - ایرنا- جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان و به خصوص كلانشهر كرمانشاه پس از روی كار آمدن دولت سیزدهم به صورت جدی در دستور كار مسوولان ارشد استان قرار گرفت و در جدیدترین تصمیمات در راستای اجرای این طرح، با دستور استاندار مكانی برای نگهداری این افراد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ استاندار كرمانشاه در جلسه شورای اداری استان كه یكشنبه شب در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، با تاكید بر سالم سازی محیط زندگی از هرگونه ناهنجاری، افزود: معتادان متجاهر را باید هرچه سریعتر در سطح استان جمع آوری كنیم.

وی با بیان اینكه یك ساختمان مربوط به سازمان جهاد كشاورزی در شهر كرمانشاه به عنوان اموال مازاد در لیست فروش قرار گرفته است از مدیركل امور اقتصادی و دارایی استان خواست این ساختمان را از لیست فروش خارج كند تا به محل نگهداری معتادان متجاهر تبدیل شود.

آنچنان كه سرپرست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان كرمانشاه در نشست خبری ماه گذشته اعلام كرد یكی از مهمترین برنامه ها این ستاد ساماندهی و جمع آوری 250 معتاد متجاهر در سطح استان است و گفت: تاكنون بیش از هزار و 200 معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری و ساماندهی شده است.

«كیوان گل آوری» همچنین آمار تقریبی معتادان كشور را بیش از چهار میلیون نفر اعلام كرد و افزود: این آمار در استان كرمانشاه بیش از 80 هزار نفر است و از این تعداد حدود 2 هزار نفر معتاد متجاهر است كه بیشترین آسیب های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مانند جرایم خرده سطح شهر از ناحیه این تعداد قلیل رخ می دهد.

استاندار كرمانشاه در ادامه سخنانش همچنین با استناد به آمارهای رسمی با بیان اینكه متاسفانه در شهر كرمانشاه شمار زیادی معتاد متجاهر داریم، گفت: این افراد باید جمع آوری و ساماندهی شود و در مكان جدید باید تلاش شود اعتیاد را ترك كنند.

نماینده عالی دولت در استان كرمانشاه با بیان اینكه ساختمان جدید باید هرچه سریعتر تجهیز و آماده نگهداری معتادان متجاهر شود، افزود: در این مكان امكانات اولیه برای نگهداری از این افراد از جمله حمام و وعده های غذای گرم در نظر گرفته شود و تلاش شود اعتیاد خود را نیز ترك كنند و به دامن جامعه بازگردند.

امیری مقدم از شهرداری كرمانشاه نیز خواست برای جمع آوری و ساماندهی كمك كند و یادآوری كرد كه مكان دیگری در شهر كرمانشاه برای این موضوع در نظر گرفته شده و در مجموع می توان بیش از 2 هزار معتاد متجاهر را در این مكان ها ساماندهی كرد.

وی با اظهار تاسف عمیق از وضعیت آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در شهر كرمانشاه از مدیران خواست گشتی در شهر بزنند و ببینند چه بر سر این شهر آمده است و در خرابه های برخی از محلات شهر با چه صحنه هایی روبرو می شوند.

استاندار كرمانشاه همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نسبت به رفع مشكلات مردم تلاش بیشتری كنند و تاكید كرد نباید اجازه رشد آسیب های اجتماعی را در استان بدهیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان كرمانشاه نیز در بازدید از كمپ ماده 16 بهزیستی كرمانشاه و مجموعه اردوگاهی چشمه سفید با اعلام اینكه معتادان متجاهر با همكاری تمام دستگاه های مرتبط از سطح شهر كرمانشاه جمع آوری می شوند، گفت: این 2 مجموعه برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر دارای امكانات مناسب ولی ناكافی هستند.

«ابراهیم رحیمی زنگنه» با بیان اینكه جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر كرمانشاه خواست عموم مردم است، افزود: در سفر وزیر كشور به كرمانشاه موضوع جمع آوری معتادان متجاهر مطرح شد و پیرو دستور آقای وحیدی، اقدامات لازم برای اجرای این برنامه در حال انجام است.

وی با اشاره به برآوردهای انجام شده در رابطه با تعداد معتادان متجاهر در سطح شهر كرمانشاه تأكید كرد: در بازدید امروز مشخص شد كه با وجود امكانات مناسب در كمپ ماده 16 بهزیستی، ظرفیت این مجتمع تكمیل است كه با تجهیز یكی از سوله ها ظرفیت این مركز افزایش می یابد.

سرپرست فرمانداری كرمانشاه از اختصاص پنج میلیارد ریال برای افزایش ظرفیت كمپ ماده 16 بهزیستی كرمانشاه خبر داد و افزود: با اختصاص این مبلغ و تغییر كاربری و تجهیز یكی از سوله های این مجتمع امكان نگهداری تعداد بیشتری از معتادان در این كمپ وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به مشكلات موجود در كمپ ماده 16 بهزیستی كرمانشاه و مجموعه اردوگاهی چشمه سفید گفت: در بازدید امروز و گفت و گو با مدیران این 2 مجموعه بخشی از مشكلات موجود احصا شد كه از طریق فرمانداری و در ارتباط با سایر دستگاه ها سعی در برطرف كردن آنها خواهیم داشت.

سرپرست فرمانداری كرمانشاه از اختصاص 40 میلیارد ریال بودجه برای فاضلاب مجموعه اردوگاهی چشمه سفید خبر داد و افزود: با مصوبه كمیته برنامه و بودجه فرمانداری كرمانشاه این مبلغ به این مجموعه اختصاص یافت و شهرداری نیز بقیه اعتبار لازم برای ساماندهی فاصلاب چشمه سفید را اختصاص خواهد داد.

رحیمی زنگنه با بیان اینكه جمع آوری متعادان متجاهر از سطح كرمانشاه بخش نخست كار است بیان كرد: بازگشت این گروه به زندگی عادی یك فرآیند خواهد بود كه از جمع آوری، درمان، مراقبت و حمایت تشكیل شده است و این فرآیند نیازمند هم افزایی چندین دستگاه اجرایی است.

مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه نیز در نشست خبری گفت: ما در استان كمپ ماده 16 برای ترك و نگهداری از معتادان متجاهر را داریم كه الان خیلی بیشتر از ظرفیت آن یعنی 700 نفر در آن نگهداری می شود و این نیز اصلا جوابگو تعداد زیاد معتادان متجاهر شهر ما نیست، حدقل باید این ظرفیت ماده 16 برای نگهداری از معتادان متجاهر به 2 برابر برسد.

دكتر «فرحناز محمدی» در ادامه در بحث پیشگیری از اعتیاد نیز افزود: این كار بدون توانمندسازی شغلی معتادان ترك كرده، بی فایده و فقط صرف هزینه است و تا زمانی كه به فكر توانمندسازی آنان باشیم و این چرخه ترك اعتیاد تكمیل نیست و هركاری كنیم بی فایده است چون تجربه زیاد نشان داده آنها دوباره به دام اعتیاد به دلیل بیكاری گرفتار می شوند.

نظام جمهوری اسلامی ایران سه هزار و 813 شهید و 12 هزار و 500 جانبار در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم كرده است و ثابت كرده در این راه ثابت قدم و مصمم است.

استان كرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساكن در 34 شهر و 2 هزار و 590 روستا دارد.

كلانشهر كرمانشاه نیز یك میلیون نفر ساكن در هشت منطقه شهری دارد و حدود 350 هزار نفر از این جمعیت نیز در حاشیه شهر سكونت دارند.

برچسب ها
- استانداری كرمانشاه
- معتادان متجاهر
- شهرداری كرمانشاه
- كرمانشاه
- ساماندهی معتادان متجاهر
- دولت سیزدهم
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۵۰ - ۳۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶