دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در اردبیل یك ضرورت است
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در این استان یك ضرورت است.
ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در اردبیل یك ضرورت است جلال آفاقی 31 مرداد در جلسه بررسی زمینه ها و بسترهای خشونت در استان اردبیل افزود: این قرارداد می تواند ضمن ایجاد هماهنگی در بین دستگاه های مختلف، رویه واحد علمی را برای مقابله با خشونت ها و آسیب های اجتماعی در استان ایجاد كند.

وی اظهار كرد: متأسفانه استان اردبیل در بحث جرایم مرتبط با خشونت از فراوانی بیشتری در سطح كشور برخوردار است كه این امر موجب اثرگذاری سو روحی و روانی بر مردم می شود.

معاون قضایی دادگستری استان اردبیل ادامه داد: وظیفه همه نهادها و دستگاه ها است تا اقدامات مقابله ای جدی و بیش ازپیش دراین خصوص داشته باشند.

وی اظهار كرد: هرچند دستگاه قضایی استان در این راستا به ویژه پس از تصویب ممنوعیت حمل سلاح سرد اقدامات جدی و بازدارنده حقوقی و قضایی داشته است و با مجرمان مطابق با قانون به شدت برخورد می كند اما مسلما اقدامات حقوقی و قضایی به تنهایی نمی تواند انتظارات را برآورده سازد بلكه در كنار اقدامات قهری، اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز باید به جد در جامعه دنبال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: همچنین هرچند عوامل اقتصادی همچون فقر، بیكاری نیز عامل اصلی وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی است لیكن عامل اصلی بروز این گونه جرایم ضعف و فقر فرهنگی است بنابراین ضروری است تا دستگاه های فرهنگی از اقدام و نگاه جزیره ای پرهیز كنند و نگاه كلی و كلان به این معضل داشته باشند تا اقدامات اثربخش بیشتری در جامعه ایفا نمایند.

آفاقی با بیان اینكه همه انسان ها به طور ذاتی خشونت پنهان در خود دارند و گاهی كوچك ترین عامل و مشاهده كاستی ها و كج رفتاری ها موجب بروز آن می شود، گفت: وظیفه كارشناسان این است تا با شناسایی علل و عوامل تحریك به خشونت و ارائه راهكارهای علمی و منطقی بر آن، از میزان وقوع خشونت در جامعه بكاهند.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۴۹ - ۳۱/۰۵/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۱