دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

تاثیر زانوبند طبی در درمان آرتروز
 
استئوآرتریت یا آرتروز زانو (Knee Osteoarthritis) نوعی بیماری تخریبی مفاصل است كه در آن سطوح مفصلی دچار فرسایش و خوردگی می شوند.میزان ابتلا به آن با بالا رفتن سن و وزن افزایش می یابد و شیوع آن در زنان بیشتر از مردان می باشد.
استئوآرتریت یا آرتروز زانو (Knee Osteoarthritis) نوعی بیماری تخریبی مفاصل است كه در آن سطوح مفصلی دچار فرسایش و خوردگی می شوند. میزان ابتلا به آن با بالا رفتن سن و وزن افزایش می یابد و شیوع آن در زنان بیشتر از مردان می باشد.

تاثیر زانوبند طبی در درمان آرتروز
آرتروز زانو منجر به درد، ناتوانی در راه رفتن و بالا و پایین آمدن از پله، كاهش كیفیت زندگی، كاهش عملكرد و تغییر در نحوه راه رفتن بیماران می شود.آرتروز از علل شایع درد ناحیه زانو می باشد. علایم آن عمدتا شامل درد، تورم و خشكی زانو است.داروها، ورزش و سایر روش های درمانی ممكن است در درمان زانودرد كمك كننده باشند. گزینه دیگر می تواند استفاده از زانو بند برای كاهش فشار روی مفاصل شما باشد.

تاثیر زانوبند طبی در درمان آرتروز

برای دسترسی سریع تر به محتوای متن از لینك های زیر استفاده كنید:

علت ابتلا به زانودرد زانوبند طبی چیست؟ زانوبندها چگونه كار می كنند؟ چه موقع از زانوبند طبی استفاده كنیم؟ چرا زانوبند تاثیر سریعی ندارد؟ بایدها و نبایدها برای استفاده از بریس زانو درمورد آرتروز علت ابتلا به زانو درد

ما به دلایل مختلف به زانو درد مبتلا می شویم و علائم درد هر كدام نیز متفاوت است. بر اساس مطالعات انجام شده، حدود 25 درصد از دردهای زانو صرفاً به دلیل دویدن اتفاق می افتند.
برخی از علل ابتلا به زانو درد عبارتند از:

• سندرم باند ایلیوتیبیال: این مشكل زمانی ایجاد می شود كه بافت زانو به سمت لگن می لغزد. این عارضه باعث بروز درد و سوزش در قسمت بیرونی زانو می شود.

• در رفتگی كشكك زانو: در رفتگی یك عارضه شایع در زانو و یكی از آسیب دیدگی های فیزیكی شدید در بدن است كه گفته می شود مهم ترین آسیب دیدگی در پا است.
در این موارد، كشكك زانو در رفته و از محل خود خارج شده و باعث بروز درد و تورم می شود.

• تاندونیت پاتلار: تاندون های عضلات زانو ممكن است ملتهب شده یا آسیب ببینند. در این عارضه، زانوی شما توسط تاندون ها احاطه شده، گیر می كند و دچار درد می شود.

زانوبند طبی چیست؟

زانوبندهای طبی از طریق كنترل بعضی از حركت های مفصل زانو و تأمین حفاظت از آن در برابر حركات شدید و غیر طبیعی از رباط های زانو حمایت می كنند.
این زانوبندها هم در زانوهای آسیب دیده ای كه هنوز دارای حركت هستند و هم زانویی كه توان حركت خود را از دست داده است، استفاده می شود.

زانوبندها اشكال و اندازه های بسیار متفاوتی دارند و عملكرد اختصاصی آنها نیز خیلی متنوع است.
شما می توانید انواع مختلف زانوبندها را فروشگاه دكترمهندس تهیه كنید.

زانوبندها چگونه كار می كنند؟

زانوبندهای كشسانی و ارتجاع پذیر از چند طریق مختلف بر عملكرد زانو تأثیر می گذارند:

1. حمایت كردن: زانوبندها به شكل راحت بر روی زانو قرار می گیرند و باعث فشرده سازی مفصل و تأمین حمایت از بافت های نرم (ماهیچه ها و رباط ها) آن می شوند.

2. گرم كردن: استفاده از زانوبند باعث گرم شدن زانو و افزایش خونرسانی در آن می شود و به بهبودی سریع تر آسیب دیدگی های زانو كمك می كند.

علاوه بر این موارد، زانوبند از راه های زیر می تواند برای افراد مبتلا به آرتروز هم مفید واقع شود:

بهبود آسیب دیدگی رباط ها
برای آسیب دیدگی رباط صلیبی زانو، استفاده از یك زانوبند مفصل دار مناسب كه توسط پزشك برای شما تجویز شده باشد می تواند در تسریع بهبودی زانو تأثیر زیادی داشته باشد.

تسكین درد كشكك زانو
هنگامی كه تحلیل رفتن و نرم شدن غضروف زیر كشكك زانو باعث ایجاد زانو درد می شود، استفاده از زانوبندهای ساخته شده از جنس نئوپرن كه بریدگی در محل كشكك زانو در آنها تعبیه شده است، می تواند به ثابت نگه داشتن استخوان كشكك در جای خود و تسكین درد ناشی از عارضه كمك مؤثری نماید.

تقویت حس احتیاط و مراقبت
متخصصان عقیده دارند كه زانوبندها می توانند از طریق گرم كردن و در رفع تورم و تسكین درد زانو مؤثر باشند.

تاثیر زانوبند طبی در درمان آرتروز

برای اطلاع از انواع زانوبند و خرید مناسب ترین زانوبند طبی، مقاله راهنمای خرید زانوبند طبی را در سایت دكترمهندس مطالعه كنید.

چه موقع از زانوبند طبی استفاده كنیم؟

پزشكان بر این باورند كه در هنگام انجام فعالیت بدنی باید از بریس زانو استفاده شود و در حالت استراحت و شب برداشته شود. بیشتر افراد، بریس ها را در هنگام فعالیت مفیدتر می دانند.

بازی كردن تنیس، گلف، اسكی و پیاده روی از جمله فعالیت هایی است كه بریس های زانو می توانند مفید باشند.

زانو بیش ترین وزن را روی خود تحمل می كند، بنابراین توصیه می شود وقتی كه روی پا نیستید آن را در بیاورید و وقتی می خواهید روی پا باشید آن را بپوشید، زیرا این حالتی است كه بیشترین تأثیر آن را خواهد داشت.

برای اطلاع از حركات ورزشی مناسب برای زانودرد، مقاله 7 ورزش برای زانودرد را در سایت دكترمهندس مطالعه كنید.

چرا زانوبند تاثیر سریعی ندارد؟

از نظر فیزیوتراپی، بسیار مهم است كه بیماران مبتلا به آرتروز به منظور تقویت ماهیچه های زیر بریس، برنامه درمانی خود را همراه با ورزش و رژیم درمانی ادامه دهند.
اگرچه زانوبندها احتمالاً نمی توانند پیشرفت بیماری را كند كنند، اما ممكن است از آن ها برای بهبود تحرك و عملكرد برای مشاركت در یك برنامه ورزشی استفاده شود.

از طرف دیگر، استفاده از زانوبند طبی به تنهایی و بدون انجام تمرینات روزانه می تواند عواقب منفی داشته باشد. استفاده طولانی مدت می تواند منجر به ضعف شود. عضلات اطراف مفصل كه به حمایت از مفصل كمك می كنند به دلیل پشتیبانی مصنوعی ضعیف تر می شوند.

اگر می خواهید از بریس زانو استفاده كنید، بهتر است آن را همراه با فیزیوتراپی انجام دهید. بهترین كار این است كه اگر فرد در درمان فیزیكی (به تنهایی) شكست خورده یا گزینه های دیگری را امتحان نكرده است، همراه با نظر متخصص فیزیوتراپی می تواند بریس را امتحان كند، تا بررسی شود كه آیا این راهكار برای شما مفید است یا خیر.

تاثیر زانوبند طبی در درمان آرتروز

بایدها و نبایدها برای استفاده از بریس زانو در موارد آرتروز

در اینجا چند نكته دیگر در مورد استفاده از بریس زانو از سوی پزشكان آورده شده است:

• زانوبند نباید خیلی شل یا بیش از حد نرم باشد: مراقب قرمزی و چفت شدن زانو باشید. فقط كافی است كه بتواند در جای خود بماند اما آنقدر سفت نباشد كه وقتی بعد از یك ساعت آن را در آوردید، رد آن را روی ران خود ببینید.

• زانوبند خود را در هوای گرم و تمیز نگه دارید: مهم است كه بریس های زانو را به طور مرتب تمیز كنید زیرا باكتری های موجود در عرق می توانند باعث تحریك پوست و حتی عفونت شوند.

• بین بریس و بدن شما چیزی نباشد: بریس ها باید بر روی پوست پوشیده شوند و نه روی لباس.

برچسب ها
- زانو
Dr Next

اخبار مرتبط اسپیلاوایزر؛ زانوبندی كه انواع دردهای زانو را به طرز باور نكردنی درمان می كند
صدا دادن زانو هنگام نشستن و بلند شدن به چه علت است؟
چرا دچار زانودرد می شویم؟
پیاده روی به حفظ سلامت زانوها كمك می كند
آشنایی با ساختار زانو و درمان آن در كلینیك ارتوپدی دكتر فرزاد

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 3 + 2 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار ویتامین هایی برای كمك به رفع اختلال نعوظ
خواص باور نكردنی كدو حلوایی
چهره شما اسرار درونی بدنتان را فاش می كند
هر گروه خونی مستعد ابتلا به چه بیماری هایی است؟
گیاهی كه ناجی بیماران دیابتی است
آزمایش خون برای تشخیص بیماری های خود ایمنی و التهابی
درخواست ورود دادستانی كل كشور وصیانت از جنگل در اجرای غیرقانونی طرح تله كابین ناهارخوران
نشانه های چربی خون بالا
از مكمل زینك انتظار معجزه نداشته باشید
نگاهی به فاجعه قتل های ناموسی در كشور
مرد ایتالیایی همزمان به كرونا، آبله میمون و اچ آی وی مبتلا شد
سلامت قلب زنان با این هفت توصیه غذایی
استخوان هایی كه با كمبود كلسیم پوك می شوند
12 راه آسان برای بهبود سلامتی در تابستان
آب نرسانیم با یك تبخیر كل دریاچه ارومیه نابود می شود/ در دولت جدید پروژه احیا یك درصد پیشرفت نداشت
واردات پزشك؛ اعزام بیمار به خارج!
اعتراضات «آب» در شهرهای همدان، شهركردو ارومیه
روزگار هورالعظیم، به سیاهی نفت
چند درصد از فوتی های كرونا واكسن زده بودند؟
سخنگوی سابق وزارت بهداشت: كرونا اوایل بهمن 98 وارد ایران شد

پیشنهاد سردبیر چهره شما اسرار درونی بدنتان را فاش می كند چهره شما اسرار درونی بدنتان را فاش می كند وقتی در آینه نگاه می كنید، چه می بینید؟ به گفته محققان طب سنتی چین، صورت شما پنجره منعكس كننده سلامت شماست. پیشانی، بینی، گونه های چپ و راست و چانه شما 5 نقطه ای است كه سرنخ های مهمی را از آن چه كه درون بدنتان می گذرد، ارائه می كند.

از مكمل زینك انتظار معجزه نداشته باشید از مكمل زینك انتظار معجزه نداشته باشید "" مصرف بی رویه زینك علاوه بر این عوارض ممكن است باعث مشكلات گوارشی شدید مانند استفراغ، اسهال و حالت تهوع شود"" این بخشی از صحبت های دكتر ""آذین خانعلی ""، داروساز در گفت و گو با سلامت نیوز در خصوص مصرف مكمل زینك است.

نشانه های چربی خون بالا نشانه های چربی خون بالا زندگی عصر حاضر كه با كم تحركی مفرط همراه است دوره مصرف انواع و اقسام غذاهای چرب نیست و مصرف مداوم و پر حجم چنین موادی، صاف كننده مسیر برای بروز بیماری های مختلف از جمله قلبی و عروقی ،فشار خون و...است.

آزمایش خون برای تشخیص بیماری های خود ایمنی و التهابی آزمایش خون برای تشخیص بیماری های خود ایمنی و التهابی بیماری های خودایمنی گروهی از بیماری ها هستند كه زمانی رخ می دهند كه سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به سلول های سالم حمله می كند. تشخیص بیماری های خودایمنی می تواند یك فرآیند طولانی باشد: تشخیص دقیق یك بیماری خودایمنی می تواند بیش از پنج سال طول بكشد.

گیاهی كه ناجی بیماران دیابتی است گیاهی كه ناجی بیماران دیابتی است دیابت بر توانایی بدن در پردازش قند تأثیر می گذارد و می تواند منجر به شرایط سلامتی دیگری نیز شود. با توجه به اظهارات مراكز كنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده (CDC)، دیابت یك وضعیت سلامت مزمن است كه سالانه حدود 37 میلیون آمریكایی را تحت تأثیر قرار می دهد و 90 تا 95 درصد افراد مبتلا به دیابت به دیابت نوع 2 مبتلا هستند.

استخوان هایی كه با كمبود كلسیم پوك می شوند استخوان هایی كه با كمبود كلسیم پوك می شوند گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نشان می دهد زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال كشور در معرض خطر بالای پوكی استخوان هستند و این زنگ خطری برای آگاهی و جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری است؛ بیماری كه به مرور استخوان ها را پوك می كند.

خواص باور نكردنی كدو حلوایی خواص باور نكردنی كدو حلوایی مصرف كدو تنبل می تواند اثرات باور نكردنی بر سلامت شما بگذارد. شاید اگر بدانید كدو حلوایی چه خواصی دارد در گذاشتن آن در برنامه غذاییتان تردید نخواهید كرد.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار پاسخ به چهارمین سری سوالات جنسی و زناشویی
اهمیت شناخت شریك زندگی قبل از ازدواج
علت درد بالای شكم بعد از غذا خوردن چیست؟
برای صیانت ازمحیط زیست با سدهای ""كسلیان، سجارود، زارم رود و اِزارود"" مخالفت كنید
دلایل خستگی مفرط و راه های غلبه بر آن
درمان اختلال نعوظ مردان با تاكتیك هایی موثر
نوشیدنی فوق العاده موثر برای مقابله با كم خونی
رعایت پروتكل های بهداشتی، تنها راه پیشگیری

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۱:۴۲ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۵