دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بیمه سلامت؛ از ارائه خدمات به 30 هزار زوج نابارور كرمان تا تقبل هزینه درمان معتادان
 
كرمان - ایرنا - مدیركل بیمه سلامت كرمان با اشاره به خدمات متعدد این بیمه به اقشار مختلف گفت: بیمه سلامت به 30 هزار زوج نابارور در این استان خدمات تقریبا رایگان ارائه می دهد و هزینه درمان معتادان را نیز به عهده گرفته است.
بیمه سلامت؛ از ارائه خدمات به 30 هزار زوج نابارور كرمان تا تقبل هزینه درمان معتادان كرمان - ایرنا - مدیركل بیمه سلامت كرمان با اشاره به خدمات متعدد این بیمه به اقشار مختلف گفت: بیمه سلامت به 30 هزار زوج نابارور در این استان خدمات تقریبا رایگان ارائه می دهد و هزینه درمان معتادان را نیز به عهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جعفری روز یكشنبه ضمن گرامیداشت هفته دولت با بیان اینكه یك میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت استان كرمان معادل بیش از 60 درصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند افزود: یكی از خدمات این سازمان در راستای صیانت از جمعیت، افزایش تعهدات بیمه در قبال درمان ناباروری بویژه اقدامات گران قیمت ناباروری است.

وی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت بیش از 90 درصد از هزینه درمان ناباروری در مراكز دولتی و عمومی غیردولتی را پرداخت می كند.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان با بیان اینكه 2 مركز درمان فوق تخصصی دولتی و غیردولتی با پنج متخصص فوق تخصص نازایی در كرمان وجود دارد.

وی با بیان اینكه بیمه سلامت به تدریج به زوج های نابارور به منظور مراجعه به مراكز درمانی برای درمان ناباروری پیامك می زند گفت: بیمه سلامت هزینه های درمان ناباروری بانوان را تا سن 49 سالگی متقبل شده به طوری كه این افراد تا سالی سه مرتبه می توانند مورد "آی وی اف" قرار بگیرند و بیمه سلامت این هزینه ها را پوشش دهد.

وی تاكید كرد: آمارها نشان می دهند بیش از 40 درصد زوج های نابارور درمان می شوند.

هزینه های ترك اعتیاد افراد معتاد با هر بیمه ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان به تقبل هزینه های درمانی افراد مجهول الهویه، معتادان برای ترك اعتیاد با هر بیمه ای و درمان معلولان نیازمند به خدمات توانبخشی توسط این سازمان خبر داد و گفت: 83 درصد از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت از پوشش بیمه درمان رایگان روستایی و شهری استفاده می كنند.

وی ادامه داد: یعنی چتر بیمه از محل یارانه های دولت بر سر مردم باز است در حالی كه برای سه دهك پایین جامعه بیمه رایگان برقرار است و در موقع دریافت خدمت در بیمارستان ها نیز از پرداخت فرانشیز تقریبا معاف هستند لذا دسترسی عمومی به بیمه سلامت برای شهروندان ایجاد شده است.

بیمه سلامت روزانه 2.5 میلیارد تومان خرج بیمه شدگان می كند

جعفری تصریح كرد: بیمه سلامت با بیش از هزار و 400 موسسه درمانی طرف قرارداد است و ماهانه بیش از 75 میلیارد تومان تعهد مالی در قبال بیمه شدگان دارد و روزانه 2 و نیم میلیارد تومان خرج درمان بیمه شدگان می كنند.

وی اظهار داشت: شرایط سهولت بیمه اقشار مختلف جامعه مانند ایران در هیچ كشور دیگری وجود ندارد و حمایت های دولتی برای خانواده ها بخصوص گروه های آسیب پذیر برقرار نیست.

وی به شرایط دشوار اقتصادی و تحریم ها نیز اشاره كرد و افزود: دولت با وجود شرایط موجود خدمات زیادی را در بیمه سلامت انجام داده كه باید مطرح شود تا مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان به اجرای طرح دارویاری طی سال جاری اشاره كرد و گفت: در این طرح قیمت بسیاری از داروها به چند برابر افزایش یافت اما قرار شد افزایش قیمت دارو شامل بیمار نشود لذا سهم ارز ترجیحی دارو از تولید یا واردكننده به سمت مصرف كننده یا سازمان بیمه گر تغییر كرد و دارو به قیمت واقعی خود نزدیك شد.

وی با بیان اینكه در اجرای طرح دارویاری سه اتفاق افتاد تصریح كرد: نخست آنكه چون دارو گران شد، قاچاق معكوس اتفاق افتاد یعنی دارو از بیرون وارد كشور شد، دوم اینكه پوشش بیمه ای داروها افزایش یافت و سوم افزایش قیمت داروها متوجه بیمه ها شد.

جعفری تاكید كرد: طرح دارویار، بیمه برخی اقلام دارویی را تا 97 درصد را پوشش می دهد.

افراد فاقد بیمه با ارسال پیامك به شماره 09131402940 بلافاصله بیمه می شوند

وی افزود: اگر بیمار فاقد بیمه برای دریافت خدمات درمانی یا دارویی از نظر پرداخت هزینه دچار مشكل شود می تواند همان لحظه كد ملی خود را به شماره 1402940 0913 پیامك كند و بلافاصله بیمه شود و خدمات دارویی و درمانی خود را سریعا و در همان لحظه دریافت كند.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان به وجود 340 داروخانه طرف قرارداد بیمه سلامت در استان كرمان اشاره و تصریح كرد: طرح پزشك خانواده شهری نیز طی یك سال گذشته در كرمان به عنوان پایلوت برای اقشار مختلف به صورت رایگان اجرا شد به طوری كه افراد در این طرح با هفت هزار تومان ویزیت و در صورت نیاز به صورت الكترونیك به متخصص ارجاع می شوند به طوری كه این طرح به كل كشور تعمیم داده شد.

وی تاكید كرد: 120 پزشك خانواده در سراسر استان كرمان برای جمعیت 200 هزار نفری بیمه همگانی رایگان شهری در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
- كرمان
- بیمه سلامت
- معتادان متجاهر
- سازمان بیمه سلامت ایران
- ناباروری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۲۱ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴