دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بهره مندی بیش از 13 هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر
 
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی یك سال گذشته 13 هزار و 893 نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شده اند.
كاوسی گفت: طی یك سال گذشته 11 هزار و 40 حادثه اتفاق افتاده است و 13 هزار و 893 نفر از خدمات مختلف امدادی هلال احمر خراسان جنوبی بهره مند شده اند.

او با بیان اینكه 17 هزار و 900 بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است افزود: این اقدام خیرخواهانه در طول سال به ویژه در مناسبت های مختلف با مشاركت خیرین و خانه های هلال سطح استان انجام می شود.

كاوسی با اشاره به فعالیت بانك های امانات تجهیزات پزشكی در استان عنوان كرد: این بانك ها با هدف كمك به تسكین آلام بشری و تحقق شعار توان توانمندان در خدمت نیاز نیازمندان و همچنین حمایت از بیماران نیازمند و كمك به تأمین تجهیزات پزشكی راه اندازی شده اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان كرد: 14بانك امانات تجهیزات پزشكی در سطح استان خراسان جنوبی فعالیت می كنند كه هزار و 685 نفر از خدمات این بانك ها طی یك سال گذشته بهره مند شده اند.

بهره مندی 3هزار بیمار از خدمات درمانی

كاوسی گفت: بیش از 3 میلیارد و 300 میلیون تومان جهت درمان بیماران نیازمند استان هزینه شده است.

او افزود: با همكاری خانه های هلال و مددكاران هلال احمر سه هزار و 497 بیمار نیازمند از این اعتبارات بهره مند شده اند.

كاوسی ادامه داد: پارسال همچنین به منظور كاهش آلام مستمندان 35 فقره تسهیلات درمانی قرض الحسنه به مبلغ 820 میلیون تومان به بیماران نیازمند استان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید

- سرداران نهبندان، میزبان كاروان نذر آب سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی 212 خانه هلال در سطح استان، عنوان كرد: فعالیت خانه های هلال و تقویت آن منجر به تقویت و توانمندسازی افراد و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می شود.

او با بیان اینكه با مشاركت خیرین عملیات ساخت سرپناه برای پنج خانوار نیازمند در روستای چاه سالم نهبندان اجرایی شده است، افزود: پارسال 10 قنات در روستا های شهرستان نهبندان و سربیشه با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان با كمك خیرین احیا شده است.

كاوسی با اشاره به اینكه به منظور توانمندسازی و اشتغال جوانان دو كارگاه توبافی با مشاركت خیرین هلال احمر راه اندازی شده است، گفت: جای گذاری 33 منبع ذخیره آب و نصب دو دستگاه آب شیرین كن در روستا های مهل آباد و رومه نیز از دیگر اقدامات هلال احمر طی پارسال با كمك خیرین بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینكه طی یك سال گذشته 13 هزار و 938 نفر در قالب 706 دوره از آموزش های همگانی هلال احمر بهره مند شده اند، اظهار كرد: هزار و 993 نفر از امدادگران و نجاتگران استان نیز آموزش های تخصصی امداد و نجات را در قالب 87 دوره آموزشی فرا گرفتند.

او با اشاره به اینكه طی یك سال گذشته هزار و 40 نفر از خدمات سلامت محور و آموزشی مانور درمان اضطراری در شهرستان قاین بهره مند شدند، افزود: مركز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان نیز در این مدت به سه هزار و 307 بیمار خدمات گوناگون ارائه داده است.

كاوسی با بیان اینكه 113 هزار و 933 نفر از خدمات سلامت محور 16 پست ثابت و تیم سحاب طی ایام نوروز در سطح استان بهره مند شده اند، گفت: درجهت مقابله با ویروس كرونا پارسال 26 هزار و 817 مكان عمومی در قالب طرح شهید سلیمانی مورد پایش ناظران سلامت قرار گرفته است.
   تاریخ: ۱۰:۳۷ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۵