دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات ناباروی به 30 هزار زوج كرمانی/بیمه سلامت هزینه های ترك اعتیاد را می دهد
 
به گزارش خبرگزاری فارس از كرمان، محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت شهدا و به ویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: بیش از یك میلیون و 800 نفر زیرپوشش بیمه سلامت استان كرمان هستند.

وی بیان داشت: با بیش از یك هزار موسسه درمانی طرف قرداد هستیم و ماهانه بیش از 75 میلیارد تومان تعهد مالی بیمه شدگان داریم كه روزانه دو و نیم میلیارد تومان برای بیماران هزینه می كنیم.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان اضافه كرد: در هیچ كشوری به اندازه ایران حمایت از خانواده ها در هنگام بیماری وجود ندارد و 83 درصد بیمه شدگان سلامت از بیمه رایگان بهره می برند.

جعفری ابراز داشت: طرح دارویار طی سال جاری به مرحله اجرا درآمد و قیمت بسیاری از داروها چند برابر شد، اما قرار بر این است افزایش تعرفه دارو شامل حال بیمار نشود، بنابراین پوشش بیمه برخی اقلام تا 97 درصد را بیمه پوشش می دهد.

وی اضافه كرد: بیش از 90 درصد داروهای موجود در بازار كشور ما تولید داخل هستند و طرح دارویار موجب قاچاق معكوس دارو شد و داروها از خارج به داخل قاچاق می شود، همچنین پوشش بیمه ای داروها افزایش یافت و افزایش قیمت دارو را بیمار تحمل نمی كند و بیمه، پوشش می دهد.

جعفری افزود: اگر بیمار در داروخانه بایستد و ببیند دارو گران شده است، چنانچه با ما تماس بگیرد وی را در همان لحظه بیمه می كنیم و بعد می تواند داروی خود را دریافت كند.

وی عنوان كرد: 340 داروخانه در سراسر استان كرمان داریم و طی 40 روز اجرای طرح دارویاری از هر داروخانه 2 بار بازدید كرده اند.

مدیركل بیمه سلامت استان كرمان ادامه داد: بیمه درمان افراد مجهول الهویه، ترك اعتیاد و معلولان نیازمند به خدمات توانبخشی نیز توسط بیمه سلامت تامین می شود.

جعفری خاطرنشان كرد: طرح پزشك خانواده شهری در استان كرمان به عنوان پایلوت اجرایی شد و بیمه شدگان دارای پزشك خانواده هستند كه با 7 هزار تومان توسط 120 پزشك در سراسر استان ویزیت می شوند.

وی همچنین با اشاره به طرح افزایش جمعیت تصریح كرد: بیمه سلامت روش های گران قیمت درمان ناباروری را تحت پوشش دارد و بیش از 90 درصد هزینه های آی وی اف در مراكز دولتی و 90 درصد هزینه های تعرفه عمومی غیردولتی برای درمان ناباروری را در مراكز خصوصی را پرداخت می كند.

جعفری با اشاره به حضور بیش از 30 هزار زوج نابارور در استان كرمان بیان كرد: به دریج به زوج های نابارور پیامك می زنیم و اطلاعات لازم را به آنها می دهیم تا برای درمان اقدام كنند و بیش از 40 درصد زوج های نابارور موفق به بارداری می شوند.

انتهای پیام/80019/ب
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۰:۰۲ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲