دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

تكمیل یك میلیون پرونده سلامت الكترونیكی برای ایثارگران
 
اردبیل- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای بیش از یك میلیون ایثارگر در كشور پرونده سلامت الكترونیكی تشكیل شده است.
اردبیل- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای بیش از یك میلیون ایثارگر در كشور پرونده سلامت الكترونیكی تشكیل شده است.


سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: ما در حال حاضر به سه میلیون و 500 هزار ایثارگر و خانواده های تخت پوشش آنها ارائه خدمات می كنیم كه شامل 228 هزار شهید، 606 هزار جانباز و سه هزار آزاده است.

وی با بیان اینكه اختیار تام و كامل به استان ها داده شده تا طرح های حمایتی مختلف را از ایثارگران اجرایی و عملیاتی كنند، تصریح كرد: تمام تلاش ما بر این است تا به شكل نقطه زنی خدمات رسانی را انجام دهیم تا با شناسایی نیاز خانواده ها بتوانیم در حوزه های مختلف در خدمت آنها باشیم.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با پرهیز از توزیع هلی كوپتری، سعی بر این است تا نیاز خانواده ها شناسایی شده و به شكل عادلانه پاسخگویی به نیاز خانواده های ایثارگر را در ابعاد مختلف معیشتی، بیمه ای و درمانی شاهد باشیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: مدیران استان ها ملزم به رعایت قاعده عدالت توزیعی در ارائه خدمات هستند و معیار اصلی در ارزیابی عملكرد مدیران نیز همین موضوع است.

افزایش 60 درصد پرداختی مستمری بگیران

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: 10 درصد تسهیلات اشتغال كشور مختص خانواده های شهدا و ایثارگران است و ما امسال پرداختی مستمری بگیران را تا 60 درصد افزایش دادیم.

قاضی زاده هاشمی اضافه كرد: برای كمك به خانواده هایی با دهك پایین توزیع 6 هزار بسته معیشتی انجام شده و ما پرداخت مطالبات 67 هزار نفر از ایثارگران را در یك سال اخیر انجام دادیم.

وی بیان كرد: كلیه خدمات ارائه شده به ایثارگران در بستر الكترونیكی انجام می شود و ما از طریق سامانه الكترونیكی 51 فعالیت و خدمات خود را به ایثارگران ارائه می كنیم.

قاضی زاده هاشمی از معرفی 42 هزار نفر برای بهره مندی از تسهیلات مسكن خبر داد و اظهار كرد: برای 26 هزار ایثارگر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

ارائه خدمات برای 60 هزار جانباز در منزل

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سخنان خود تصریح كرد: بعد از عادی شدن شرایط كرونایی در كشور، ما اجرای طرح «سپاس» را از سر گرفتیم و در یك سال گذشته 404 هزار دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران را انجام داده ایم كه پنج هزار دیدار مربوط به رئیس سازمان بوده است.

تكمیل یك میلیون پرونده سلامت الكترونیكی برای ایثارگران

وی گفت: در قالب سامانه دیدار نوبت برای ملاقات با ایثارگران انجام می شود كه ما این كار را تنها در تهران انجام نمی دهیم بلكه در همه شهرستان ها این كار در اولویت است.

قاضی زاده هاشمی افزود: در حوزه بهداشت و درمان ارائه خدمات برای 60 هزار جانباز در منزل انجام شده و خرید 124 هزار قلم تجهیزات توانبخشی را به همراه پوشش بیمه ای و بیمه تكمیلی یك میلیون ایثارگر شاهد بودیم.

وی از خرید 19 دستگاه آمبولانس جدید برای مراكز درمانی و توانبخشی ایثارگران كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: تا پایان سال این تعداد به 50 دستگاه و در سال آینده تا 100 دستگاه افزایش خواهد یافت.

10 خانه ایثار در كشور راه اندازی شده است

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه كرد: 200 هزار نفر در قالب پایش سلامت ایثارگران مورد بررسی قرار گرفته و برای یك میلیون ایثارگر نیز پرونده سلامت الكترونیكی صادر شده است.

وی بیان كرد: 10 خانه ایثار در كشور راه اندازی شده و در كنار آن 28 مركز توانبخشی نیز خدمات جامعی به ایثارگران ارائه می شود كه اسباب رضایت آنها را فراهم كرده است.

قاضی زاده هاشمی فعالیت های بنیاد شهید را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد و ادامه داد: در كنار تولید 70 جلد كتاب، سعی می كنیم تا آخر سال خاطرات تمام والدین شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را تهیه و آماده چاپ كنیم.

وی اظهار كرد: تمامی استان ها موظف شدند تا یك فیلم سینمایی یا سریال و مستند از ایثارگران شاخص استان خود تهیه كنند كه امیدواریم با آماده سازی تولید 20 فیلم برای جشنواره فجر، امسال 2 فیلم سینمایی را آماده انتشار كنیم.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح كرد: در استان اردبیل مركز اقامتی به متراژ یك هزار و 900 متر مربع و مجموعه ورزشی نیز در 470 متر مربع آماده بهره برداری شده و قرار است فاز درمانی نیز تا دهه فجر امسال آماده بهره برداری شود.
منبع خبر:
ایران اکونا
   تاریخ: ۰۱:۵۷ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۱