دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات رایگان مراكز مشاوره روان شناختی و ژنتیك در قزوین به مناسبت هفته دولت
 
قزوین- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه مشاوره ژنتیك در كاهش معلولیت ها، گفت: همزمان با هفته دولت خدمات مراكز مشاوره روان شناختی و ژنتیك در استان به صورت رایگان ارائه می شود.
ارائه خدمات رایگان مراكز مشاوره روان شناختی و ژنتیك در قزوین به مناسبت هفته دولت قزوین- ایرنا- مدیركل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه مشاوره ژنتیك در كاهش معلولیت ها، گفت: همزمان با هفته دولت خدمات مراكز مشاوره روان شناختی و ژنتیك در استان به صورت رایگان ارائه می شود.

علی دهباشی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشاوره ژنتیك نقش موثری در پیشگیری و كاهش معلولیت های ژنتیكی و مادرزادی بر عهده دارد و در سایر موارد ممكن است ناشی از یك حادثه و موارد غیر از ژنتیك باشد.

وی یكی از سیاست های بهزیستی استان را پیشگیری دانست افزود: در این حوزه خدمات قابل توجهی از طرح غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیكی، غربالگری بینایی و گفتار درمانی در راستای كاهش معلولیت ها انجام می گیرد.

دهباشی پور با اشاره به برنامه های هفته دولت در استان افزود: افتتاح دو طرح مسكن ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان و همچنین افتتاح سه طرح گروه همیاری زنان سرپرست خانوار در قزوین و تاكستان ، افتتاح مركز روان شبانه روزی آرامش در مجتمع 72 از جمله طرح های قابل افتتاح این اداره كل است.

این مسوول تصریح كرد: به همین مناسبت برگزاری كارگروه مرتبط با حمایت از كودكان كار با حضور اعضا آیین نامه ساماندهی كودكان كار و خیابان مصوبه هیات وزیران ، بازدید مسوولان استانی از مركز شبانه روزی سالمندان مركز پدر بزرگها ، برگزاری مسابقه ورزشی فرزندان شبانه روزی با كودكان كار در مجتمع 72 تن از دیگر برنامه های تدارك دیده شده در این ایام است.

وی اضافه كرد: بازدید از كمپ نوید ارمغان، بازدید از مركز توانمندسازی مردان، مركز مشاوره و سامانه تصمیم، بازدید از منزل مددجویان حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در این هفته در دستور كار قرار دارد.

24 هزار معلول در استان قزوین تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

برچسب ها
- سازمان بهزیستی
- هفته دولت
- استان قزوین
- مشاركت اجتماعی
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۳۳ - ۰۵/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴