دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

كم توجهی مردان به سلامتی شان؛ اصلی ترین خطر در مسیر سلامتی است
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی گیلان گفت: معمولا مردان نسبت به سلامتی خودشان كم توجه هستند و این كم توجهی یكی از آسیب های اصلی در مسیر سلامتی مردان است.
كم توجهی مردان به سلامتی شان؛ اصلی ترین خطر در مسیر سلامتی است دكتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینكه اول تا هفتم اسفند هر سال به عنوان هفته سلامت مردان نامگذاری می شود، اظهار كرد: "همه گیری كرونا؛ توجه بیشتر به سلامت مردان" شعار محوری این هفته نامگذاری شده است.

وی با بیان اینكه معمولا مردان نسبت به سلامتی خودشان كم توجه هستند و این كم توجهی یكی از آسیب های اصلی در مسیر سلامتی مردان است، افزود: لازم است مردان با بهره گیری از راهكارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن، به سلامتی شان بیش از پیش توجه كنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی گیلان ادامه داد: در هفته سلامت مردان راهكارهایی به عنوان راه های پیشگیری و درمان بیماری ها و بالابردن وضعیت سلامت مردان توصیه می شود.

حیدرزاده در خصوص چرایی ابتلا و مرگ و میر بیشتر مردان بر اثر بیماری كرونا گفت: همزمان شدن پاندمی كرونا و بیماری های مزمن در مردان موجب افزایش كشندگی و شدت ابتلا به این بیماری در مردان خواهد شد.

وی با تاكید بر اینكه مردان پس از سن چهل سالگی باید آزمایشات مربوط به بیماری های فشارخون، چربی و پروستات و ... را انجام دهند، گفت: بسیاری از بیماری های مزمن در مردان، مانند بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان، فشارخون بالا، دیابت و اختلالات روانی با رعایت نكات ساده ای قابل پیشگیری است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۴۸ - ۰۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۵