دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی: ثروت كشور در دولت قبل به جیب افراد سودجو می رفت
 
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دولت بیانیه ای صادر كرد.

متن بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

 دولت سیزدهم در شرایط بسیار سختی از دولت قبلی تحویل گرفته شد، دولتی با ذخایر استراتژیك اندك، بدهی های سرسام آور از جمله پرداخت 12000 میلیارد تومان سررسید اوراق، فروش نفت حداقلی و . . .

از بدو تشكیل دولت مهمترین دغدغه در سطح جامعه مقابله با اپیدمی كرونا و واكسیناسیون عمومی بود كه مسئولین ذیربط علیرغم همه مسائل و تنگناهای موجود نسبت به تهیه واكسن به صورت گسترده اقدام نمودند و در یك اقدام جهادی نسبت به تزریق واكسن به عموم مردم با اولویت اقشار آسیب پذیر نشان دادند، آنهایی كه واردات واكسن و دارو را منوط به پذیرش FATF و CFT كرده بودند دغدغه ای غیر از مشكلات مردم داشتند و اهداف دیگری دنبال می كردند و می خواستند نظام جمهوری اسلامی را وادار به پذیرش شرایط ظالمانه دولت های غربی كنند كه به لطف خداوند و تدبیر مسئولین نظام موفق به انجام آن نشدند.

بدون تردید كاهش محسوس آمار فوتی های كرونا در عرض كمتر از چند ماه از نمونه اقدامات درخشان دولت سیزدهم است كه قابل تقدیر است.

بعد از انجام واكسیناسیون عمومی و آرامش نسبی در سطح جامعه انجام اصلاحات اقتصادی كه در دولت گذشته روی زمین مانده بود موضوع فعالیت دولت سیزدهم قرار گرفت، پرداخت ارز 4200 تومانی باعث شده بود حجم عظیمی از منابع كشور به جیب دلالان و افراد سودجو سرازیر شود و می بایست برای این موضوع چاره اندیشی عاجل صورت گیرد، دولت گذشته كه خود باعث و بانی پرداخت ارز ترجیحی بود بخاطر فرار از برخی آثار احتمالی، همواره از اصلاح وضع موجود طفره رفته و سبب شده بودند ثروت كشور و منابع عمومی بجای اینكه صرف توسعه و آبادانی شود به جیب افراد سود جو برود.

این دولت با شجاعت و عزم انقلابی نسبت به انجام این مهم و حذف ارز 4200 تومانی اقدام نمود و این غده سرطانی را یكبار برای همیشه جراحی نمود و كشور را از لوث وجود این غده مهلك نجات داد البته این اقدام دولت در 6 ماهه اول سال آثار تورمی به همراه داشت كه امید می رود با ثبات ایجاد شده در 6 ماهه دوم سال، شاهد بهبود اوضاع اقتصادی كشور و رشد شاخص ها باشیم. البته نباید از این نكته غافل شد كه اوضاع اقتصادی جهان بخاطر جنگ اوكراین تحت تاثر قرار گرفته و قیمت بسیاری از كالاهای اساسی با توجه به نقش اوكراین در تامین بازارهای بین المللی افزایش یافته است.

همچنین دولت در حوزه تامین برق مورد نیاز كشور نیز موفقیت چشمگیری داشت به نحوی كه در تابستان امسال بر خلاف سال های گذشته شاهد خاموشی های برنامه ریزی شده نبودیم در عین حال برق مورد نیاز صنعت و كشاورزی هم تامین شد.

یكی از اقدامات قابل تحسین این دولت انجام سفرهای استانی بود كه شخص رییس جمهور محترم و سایر دولتمردان از نزدیك در جریان مشكلات مردم قرار می گیرند و سبب شده تا مردم رییس جمهور را از خود بدانند و بدون واسطه و لكنت زبان مشكلات خود را با ایشان مطرح سازند، البته بایستی دقت شود كه مصوبات سفر اجرایی شوند تا سرمایه اجتماعی دولت دچار آسیب نگردد، این در حالیست كه در دولت گذشته بازدید ها محدود شده بودند به نظاره كردن اوضاع از پشت شیشه های دودی ماشین های آنچنانی یا وارد شدن با كفش بر بالین آسیب دیدگان زلزله و سیل كه نه تنها مرهمی بر دل مردم نبود بلكه بر داغشان می افزود.

ایجاد انضباط مالی و جلوگیری از خلق نقدینگی، فعال كردن شوراهایی كه عمدتا تعطیل و نیمه تعطیل بودند، پرداخت حقوق كاركنان دولت بدون استقراض از بانك مركزی، افزایش فروش نفت، ساماندهی حقوق كارگران و دهها اقدام مهم دیگر از دستآوردهای دولت سیزدهم هستند كه با مراقبت و ادامه این روند بر اساس پیش بینی كارشناسان امید می رود اوضاع اقتصادی كشور رو بهبود برود.

یك مورد مهم این است كه دولت قبل به دنبال اجرایی كردن سند 2030 بود كه تدوین كنندگان آن بدنبال فروپاشی بنیان خانواده و تحمیل فرهنگ منحط و روبه زوال غربی بر سایر ملت ها هستند، دولت سیزدهم با نگاه ویژه به خانواده بعنوان بنیان جامعه از اجرایی شدن این سند ننگین جلوگیری نمود و البته می بایست اقدام جدی تر در حوزه زنان و خانواده انجام شود تا اهداف الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت محقق گردند. لازمه این امر طرح مسائل زنان از منظر حقوقی، فرهنگی، تاریخی، سیاسی و اجتماعی – طرح مسائل خانواده بعنوان خانواده سالم  - تلاش برای كاهش آسیب های اجتماعی از طریق تقویت بنیان خانواده و ... است.  

در حوزه بین الملل هم تعامل گسترده با همسایگان با هدف افزایش همگرایی سیاسی و توسعه مناسبات اقتصادی از جمله اقدامات این دولت می باشد، عضویت در پیمان شانگهای و پیمان بریكس دو اقدام مهم دولت هستند كه در بی اثر كردن تحریم های ظالمانه بر علیه ملت ایران نقش بسزایی خواهند داشت.

همچنین حضور عزتمندانه در مذاكرات رفع تحریم های ظالمانه و پایان بخشیدن به دیپلماسی التماسی سبب شد تا دولتهای غربی كه پیش از این به دنبال تحمیل اراده و خواسته های غیر منطقی خود بر ملت ایران بودند از مواضع ناحق خود كوتاه آمده و در موارد مهم خواسته های تیم مذاكره كننده ایرانی را پذیرفتند.

البته اراده و عزم تیم مذاكره كننده متكی به توانایی میدانی جمهوری اسلامی است كه با همت و تلاش دانشمندان و جوانان غیور وطن بدست آمده است. خاضه در صنعت هسته ای دست آوردهای دانشمندان ایرانی باعث بوجود آمدن یك تضمین ذاتی برای این صنعت در كشور شده است.

دولت سیزدهم ظرفیت های دیپلماسی و میدانی را بكار بسته تا یك توافق عزتمندانه حاصل گردد البته زیاده خواهی آمریكایی ها را نباید فراموش كنیم و چنانچه مذاكرات به نتیجه نرسد و توافقی حاصل نشود قطعا از ناحیه آمریكا و شركای غربی اش خواهد بود.

بایستی توجه داشت كه آمریكا و كشور های غربی به خوبی می دانند كه سیاست فشار حداكثری شكست خورده و ملت بزرگ ایران با تلاش و ایستادگی از این گردنه نیز به سلامت عبور كرده است و در صورت شكست مذاكرات اتفاق جدیدی نخواهد افتاد و بجز آثار روانی كوتاه مدت پیامدی در اقتصاد ایران بدنبال ندارد.

در این اثنا عده ای هم نوا با دشمنان ملت ایران تلاش می كنند با سیاه نمایی و زیر سوال بردن عملكرد دولت فضا را برای سود جویی و تامین منافع خود مهیا سازند اینان همان افرادی هستند كه در سالهای گذشته لب فرو بسته بودند و در قبال اقدامات ناردست دولت قبل از جمله عدم واردات واكسن، پرداخت ارز ترجیحی، معطل نگاه داشتن اقتصاد كشور و گره زدن همه امور حتی تامین آب شرب مردم به مذاكرات برجام و ..... سكوت می كردند حال به یكباره سكوت خود را شكسته و با سو نیت همه اقدامات و عملكزد این دولت را زیر سوال می برند. البته سكوت یا عدم سكوت این افراد را مصالح و منافع نامشروعشان تعیین می كند. چرا این افراد نسبت خود را برخی اتفاقات و حرفهای ناصواب در كشور معین نمی كنند؟ چرا این عده اندك در مورد سخنان منتصب به عناصر فتنه گر معلوم الحال كه به سردار شهید حاج قاسم و حاج حسین همدانی اهانت كرده  و سراسر حرف ناردست و غیرواقع مطرح نموده اند سكوت پیشه كرده اند و صرفا لب به انتقاد و زیر سوال بردن عملكرد این دولت می گشایند؟

البته كه نیت شوم اینان بر ملت بیدار ایران اسلامی آشكار گشته و حنایشان دیگر رنگی ندارد و این گونه همنوایی با دشمنان هم بجز اینكه آنان را نزد ملت بی اعتبارتر كند نتیجه ای در بر نخواهد داشت و به لطف خداوند، تلاش و همت مسئولین نظام و پشتیبانی ملت سرافراز ایران دسیسه هایشان نقش بر آب می شود.

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن حمایت همه جانبه از دولت سیزدهم اقدامات انجام شده در یكسال گذشته را شایسته تقدیر می داند. در عین حال بایستی یادآور نمود كه شرایط كنونی اقتصادی و معیشتی در شان ملت بزرگ ایران اسلامی نیست و دولتمردان می باید با عزم و اراده انقلابی،پیروی از رهنمود های رهبر معظم انقلاب، بكار بستن نیروهای جوان، مومن و متعهد، گام های بلند در جهت حل مشكلات معیشتی و اقتصادی مردم بدارد و اثر تحریم های ظالمانه بر زندگی مردم را به حداقل برساند، در این راستا جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای هر نوع كمك و همیاری اعلامی میدارد.

روابط عمومی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

شهریور ماه 1401

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۳:۰۸ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۶