دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

رونق حوزه آموزش و نوآوری های اجتماعی با دانش بنیان ها
 
فراخوان شناسایی طرح ها و ایده های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه آموزش از سوی ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق منتشر شد.
رونق حوزه آموزش و نوآوری های اجتماعی با دانش بنیان ها
فراخوان شناسایی طرح ها و ایده های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه آموزش از سوی ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق منتشر شد.
رونق حوزه آموزش و نوآوری های اجتماعی با دانش بنیان هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فراخوان شناسایی طرح ها و ایده های فناورانه و نوآورانه اجتماعی در حوزه آموزش با هدف ترویج و توسعه الگو های نوین آموزش و همچنین آموزش های مبتنی بر نیاز برای آحاد جامعه و توسعه فناوری های آموزشی جهت ارتقای كیفیت آموزش در جامعه از سوی ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق تمدید شد.
پرویز كرمی رئیس مركز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق با اشاره به چشم انداز این فراخوان گفت: در این فراخوان سعی داریم دسترسی كودكان به آموزش با محوریت مناطق كم برخوردار و اقشار آسیب پذیر پایدار باشد تا عدالت آموزشی تحقق بخشد.
وی ادامه داد: ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق از ایده های نوآورانه و خلاقیت هایی كه به اصلاح و بهبود وضعیت آسیب دیدگان اجتماعی و اقشار آسیب پذیر كمك كند، حمایت می كند.
كرمی گفت: گسترش آموزش های تسهیل كننده نیاز های گروه های هدف، تحقق عدالت آموزشی هم راستا با عدالت جنسیتی، بهبود سیستم آموزشی كشور از طریق اجرای برنامه های نوآورانه و فناورانه، توسعه و ترویج رویكرد توانمندسازی مهارت افزایی جامعه هدف از طریق آموزش و ارتقای سطح آموزش های فرهنگی و نرم در بین آحاد جامعه در جهت اقدامات جمعی حل آسیب های اجتماعی از دیگر چشم انداز های این فراخوان هستند.
رئیس مركز و دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق با بیان اینكه نوآوری اجتماعی مجموعه ای از استراتژی ها، مفاهیم، ایده ها و سازمان های جدید است، افزود: این مجموعه با محور قرار دادن پاسخ به یك چالش اجتماعی، نیاز های گروه های مختلف را تأمین می كند، از این رو می توان با بهبود و ارتقای شرایط زندگی، كاری و آموزشی جامعه هدف در جهت توسعه و افزایش سلامت جسمی، روانی جوامع حركت كرد.
گسترش آموزش های حوزه فرهنگی و اجتماعی برای آحاد جامعه و تشویق بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری به مشاركت در ارائه طرح های نوآورانه در راستای تحقق عدالت آموزشی نیز از دیگر اهداف این فراخوان است.
بر همین اساس، ایده ها و طرح های نوآورانه اجتماعی در حوزه آموزش، حمایت های مادی و معنوی دریافت می كنند. صاحبان ایده و طرح های نوآورانه، استارتاپ ها، مراكز نوآوری، شتاب دهنده ها، شركت های خلاق، خانه های خلاق و نوآوری و شركت های دانش بنیان می توانند در این فراخوان مشاركت كنند.
كارگروه نوآوری اجتماعی ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در همكاری با سایر نهاد های عمومی و خصوصی با هدف ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری در حوزه اقشار آسیب پذیر و آسیب دیدگان اجتماعی آماده حمایت های مادی و معنوی از طرح ها و ایده های پیشنهادی در این حوزه است.
ایده های برتر از حمایت هایی همچون معرفی به شركت ها و خانه های خلاق و نوآوری، دریافت مشاوره و ارائه خدمات تجاری سازی، معرفی به سرمایه گذاری، تسهیل فرآیند های دریافت مجوز و ارائه تسهیلات تا سقف 300 میلیون را برخوردار خواهند شد.
شناسایی، تبیین، تبادل و ترویج مفهوم نوآوری اجتماعی و همچنین، توسعه تعاملات و حمایت از رشد فعالان این حوزه از طریق ارتباط با اندیشمندان، نخبگان و جامعه دانشگاهی و اشتراك و انتقال تجارب جهانی از جمله رسالت های «كارگروه نوآوری اجتماعی» ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق است.
علاقه مندان به شركت در این طرح تا 14 شهریور سال جاری فرصت دارند تا آثار خود را به اینجا ارسال كنند.
   تاریخ: ۱۳:۰۶ - ۰۶/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۵