دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی گرگان 288 درصد افزایش دارد
 
گرگان - ایرنا - سرپرست اداره بهزیستی گرگان با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات اشتغالزایی این اداره در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: این اعتبارات از 80 میلیارد ریال سال قبل امسال با 288 درصد افزایش به 310 میلیارد ریال رسیده است.
اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی گرگان 288 درصد افزایش دارد گرگان - ایرنا - سرپرست اداره بهزیستی گرگان با اشاره به افزایش چشمگیر اعتبارات اشتغالزایی این اداره در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: این اعتبارات از 80 میلیارد ریال سال قبل امسال با 288 درصد افزایش به 310 میلیارد ریال رسیده است.

سكینه كیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توانمندسازی جامعه هدف و خروج از چرخه حمایتی مددجویان از اهم برنامه های این اداره است، در حوزه تامین مسكن معلولان و مددجویان و تسهیلات ودیعه مسكن نیز اعتبارات خوبی جذب شد.

وی بیان كرد: هدف مجموعه این اداره با هر مسوولیت و جایگاهی با توجه به افزایش سطح مشكلات اقتصادی، اجتماعی و معیشتی باید ارتقای روحیه وظیفه مداری و مسوولیت پذیری و مطالبه گری در جهت رفع نیازمندی های مددجویان با تلاش و همت مضاعف باشد.

وی خاطرنشان كرد: بهزیستی مركز استان، در حوزه پیشگیری، با فعالیت 16 موسسه غیرانتفاعی، 23 مركز سرپایی ترك اعتیاد، 14 مركز اقامتی میان مدت، 2 مركز TC، یك مركز جامع ترك اعتیاد، یك مركز توانمندسازی معتادین و چندین مركز كاهش آسیب اجتماعی و 49 مركز مشاوره روانشناختی به ارائه خدمات به مددجویان می پردازد.

سرپرست اداره بهزیستی گرگان گفت: این اداره در حوزه توانبخشی با 15 مركز شبانه روزی نگهداری معلولین اعم از معلولین كم توان ذهنی، بیماران روانی مزمن، سالمندان، 2 خانه كوچك معلولین بی سرپرست، 13 مركز روزانه آموزشی توانبخشی معلولین، 6 مركز ویزیت و مراقبت در منزل و یك كلینیك توان پزشكی دولتی مستقر در اداره این شهرستان با كادر توان پزشكی شامل كاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و ارتوپدی فنی فعالیت می كند.

كیانی ادامه داد: در حوزه اجتماعی 9 مركز شبانه روزی نگهداری كودكان بدسرپرست و بی سرپرست در دفتر شبه خانواده و دفتر آسیب های اجتماعی، یك مركز شبانه روزی كودكان خیابانی، یك مركز سلامت دختران، یك مركز خانه تلاش زنان، یك مركز خانه امن و چندین مركز روزانه فعالیت داریم.

وی افزود: در كنار فعالیت شبانه روزی و روزانه تمامی مراكز تحت نظارت اعم از توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری، موسسات خیریه تحت نظارت در كنار سایر مراكز به عنوان بازوان قوی بهزیستی با تعامل و همكاری بالا در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف ایفای، نقش می كنند.

وی تصریح كرد: پرداخت مستمری ماهیانه به مددجویان تحت پوشش واجد شرایط اعم از معلولین و زنان سرپرست خانوار، پرداخت حق پرستاری ماهیانه به معلولین ضایعه نخاعی، پرداخت حق پرستاری خانواده محور، پرداخت امدادبگیری به فرزندان تحت سرپرستی، حمایت های مستمر و غیرمستمر به خانواده های دارای فرزندان چندقلویی و موارد مشابه از مهم ترین خدمات به جامعه هدف بهزیستی است.

كیانی با یادآوری اینكه به مناسبت هفته دولت و روز كارمند از همه كاركنان اعم از اداره و نیز تمام مراكز دولتی و غیردولتی تحت نظارت تجلیل شد، اضافه كرد: به منظور ایجاد روحیه امیدآفرینی در جامعه به ویژه جامعه هدف بر ارائه عملكرد شفاف و روشن فعالیت حوزه های تخصصی تز جمله توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و حوزه مشاركت های مردمی همچون اشتغال و مسكن تاكید داریم.

وی همچنین بر تعامل بیشتر مددكاران و كارشناسان اداره با مددكاران مستقر در 15 مركز مثبت زندگی تحت نظارت این اداره با هدف انتقال تجربیات شغلی و اداری در جهت ارتقای كمیت و كیفیت خدمات این مراكز تاكید كرد.

برچسب ها
- معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی كشور
- گرگان
- گلستان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۰۰ - ۱۱/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۷