دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بیش از 64 هزار نفر در سنقروكلیایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
 
كرمانشاه- ایرنا- رییس اداره بیمه سلامت سنقروكلیایی گفت: بیمه سلامت شهرستان سنقر با تحت پوشش قرار دادن 64 هزار و 302 نفر از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان خدمات گسترده درمانی را به اقشار مختلف جامعه ارائه می كند.
بیش از 64 هزار نفر در سنقروكلیایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند كرمانشاه- ایرنا- رییس اداره بیمه سلامت سنقروكلیایی گفت: بیمه سلامت شهرستان سنقر با تحت پوشش قرار دادن 64 هزار و 302 نفر از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان خدمات گسترده درمانی را به اقشار مختلف جامعه ارائه می كند.

«حسین مجیدی» روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمام مراكز بهداشتی و درمانی دولتی شهرستان و 19 پزشك و دندانپزشك شاغل در بخش خصوصی و 11 مركز خدمات پاراكلینیكی از قبیل داروخانه ها، آزمایشگاه ها و مركز رادیولوژی و سونوگرافی تحت قرارداد سازمان بیمه سلامت در كلیه صندوقهای بیمه ای هستند.

وی با اشاره به اینكه با شروع به كار دولت سیزدهم چتر خدمات بیمه ای گسترده تر شده است، گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الكترونیك جهت كاهش هزینه، كاهش خطاهای پزشكی و دسترسی به سوابق درمانی بیمه شده در شهرستان سنقر با موفقیت و بصورت 100 درصد در حال اجرا است.

رییس اداره بیمه سلامت سنقروكلیایی با اشاره به اینكه استقرار طرح جامع بیمه سلامت همگانی برای كلیه افراد فاقد پوشش بیمه ای انجام شده است، ادامه داد: استقرار طرح بیمه ساكنان محلات كم برخوردار و حاشیه نشین جهت دریافت خدمات درمانی به صورت رایگان نیز از دیگر اقدامات این سازمان محسوب می شود.

مجیدی همچنین استقرار طرح پزشك خانواده شهری جهت بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی و سایراقشار نظام ارجاع مددجویان كمیته امداد امام خمینی (ره) جهت دریافت خدمات پزشكی در كلیه مراكز دولتی و خصوصی از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.

وی ادامه داد: تحت پوشش قراردادن خدمات نازایی جهت زوجین نابارور در راستای پیشبرد طرح گسترده افزایش جمعیت و پرداخت هزینه های مربوط به غربالگری و نازایی زوجین نیز اقدام مثبت این سازمان است.

رییس اداره بیمه سلامت شهرستان سنقر همچنین بیمه كردن رایگان مادران باردار از ابتدای حاملگی تا 5 سالگی فرزند به منظور تشویق خانواده ها در طرح حمایت از خانواده و فرزند آوری، تحت پوشش قرار دادن سهم ارز داروها و پرداخت هزینه های مربوط به آن، ارائه خدمات توانبخشی به معلولین و از كار افتادگان تحت حمایت بهزیستی و پرداخت هزینه های مربوط به افراد دارای نقص عضو و فعالسازی تلفن گویای 1666 بصورت 24 ساعته برای پاسخگویی به ابهامات و سوالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت را از دیگر اقدامات این مدت از طرف این سازمان عنوان كرد.

مجیدی در پایان گفت: از هم شهرستانی تقاضا داریم كه در صورت نداشتن هیچگونه بیمه درمانی با مدارك شناسایی به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه كنند و عضو خانواده بزرگ بیمه سلامت جهت استفاده از خدمات درمانی شوند.

سنقر و كلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در 86 كیلومتری شمال شرق كرمانشاه واقع شده و دارای 220 روستا در قالب هشت دهستان و 2 بخش مركزی و كلیایی است.

برچسب ها
- بیمه سلامت
- سنقر
- كمیته امداد امام خمینی
- سونوگرافی
- دولت
- كرمانشاه
- دولت سیزدهم
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۸ - ۱۰/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲