دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 40 مركز مثبت زندگی در زنجان
 
محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آماده سازی 40 مركز مثبت زندگی برای فعالیت و ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت اظهار كرد: نزدیك به 34 هزار مددجو در بعد خانوار، از خدمات  این مراكز بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به واگذاری حداكثر 450 پرونده به هر نفر عنوان كرد: تعیین محل تاسیس مراكز براساس  توزیع جغرافیایی و جمعیتی مددجویان مستمری بگیر بهزیستی است كه بر حسب محل سكونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر 450 خانوار مورد حمایت یك مركز قرار می گیرد كه این مراكز بر محور مددكاران اجتماعی و بر پایه دولت الكترونیك خواهند بود.

مدیركل بهزیستی استان زنجان عنوان كرد: بیشترین مراكز مثبت زندگی در شهر زنجان به تعداد 19 مركز و واگذاری بیش از 7 هزار و 500 پرونده مستمری بگیر است و تاكنون بیش از 2 هزار بازدید از منزل مددجویان توسط مددكاران مراكز مثبت زندگی انجام گرفته است.

وی تردد آسان و سهولت دسترسی را از مهمترین مزایای این مراكز برشمرد و گفت: طراحی و اجرای الگوی ارائه متمركز خدمات سازمان بهزیستی بر بستر IT كه تسهیل دسترسی گروه های هدف و عموم مردم به خدمات سازمان، كاهش ترددهای غیرضروری و در نهایت توزیع عادلانه خدمات و افزایش رضایتمندی را موجب شود با تاسیس این مراكز در دستور كار قرار دارد.

محمدی تصریح كرد: با راه اندازی هر مركز حداقل پنج فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می شود و جوانان تحصیلكرده در رشته های مددكاری اجتماعی و رشته های مرتبط درج شده در دستورالعمل  توانستند از این فرصت بهره بگیرند.

مدیركل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان كرد: مراكز مثبت زندگی، شناسنامه اجتماعی خدمات بهزیستی بر اساس نگاه خانواده محوری است و در حوزه افراد دارای معلولیت كه تا كنون بر فرد معلول تمركز داشت، نیازمندی های كل خانواده لحاظ می شود و از همین رو ایجاد این مراكز بیشترین بازدهی را برای حوزه توانبخشی به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص جلب مشاركت های مردمی توسط این مراكز یادآور شد: این مراكز می توانند با توجه به دستورالعمل های ابلاغی جلب مشاركت خیران را داشته باشند و در راستای دستورالعمل ها این مبالغ را برای مددجویان همان مركز هزینه كنند.

انتهای پیام/73005/ق
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۶:۲۱ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷