دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

گزارش اداره كل تعاون، كار و رفاه از اجرای طرح كاهش فقر مطلق
 
گزارش اداره كل تعاون، كار و رفاه از اجرای طرح كاهش فقر مطلق
بنا بر اذعان مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان تاكنون بیش از 25 هزار نفر در استان در قالب طرح كاهش فقر مطلق شناسایی شده اند.
محمدامین بابایی در گفت وگو با خراسان رضوی اظهار كرد: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی از ابتدای سال طرحی را برای شناسایی و كاهش زمینه فقر مطلق در كشور آغاز كرد كه بر اساس آن افرادی كه تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و در تأمین خوراك، پوشاك و سرپناه مشكل دارند در استان ها مشخص شوند. این طرح بنا بود تا پایان سه ماه اول سال به اتمام برسد و تمام كسانی كه در این وضعیت هستند در خراسان رضوی شناسایی شوند اما به دلیل ادامه دار بودن شناسایی ها، طرح همچنان ادامه دارد.
وی اظهار كرد: شناسایی این افراد توسط نهادهای حمایتی، فرمانداری ها و دهیاری ها صورت می گیرد و اولین اقدام برای حمایت از این جامعه تحت پوشش قرار گرفتن آن ها زیر نظر نهادهای حمایتی مانند كمیته امداد و بهزیستی است.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان درباره این كه چرا تاكنون این افراد شناسایی نشده یا تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار نگرفته اند گفت: ممكن است برخی خانواده ها و افراد برای حفظ آبرو و مسائل اجتماعی ترجیح داده اند خود را معرفی نكنند و از تحت پوشش قرار گرفتن بازمانده اند. بااین حال همزمان با اجرای این طرح كمیته امداد امام خمینی(ره) به افراد شناسایی شده پیامك ارسال كرده و از آن ها می خواهد كه برای تكمیل فرایند شناسایی اقدام كنند.
منبع خبر:
روزنامه خراسان
   تاریخ: ۰۲:۱۱ - ۱۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸