دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دلایل داغ شدن لاله گوش
 
داغ شدن گوش دلایل مختلفی می تواند داشته باشد كه در ادامه به آنها پرداخته و روش های درمانی آن را ذكر می كنیم.
داغ شدن گوش دلایل مختلفی می تواند داشته باشد كه در ادامه به آنها پرداخته و روش های درمانی آن را ذكر می كنیم.

دلایل داغ شدن لاله گوش
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، احتمالاً شنیده اید كه افراد گاهی وضعیت خود را به عنوان "دود از گوششان خارج می شود" توصیف می كنند، اما برخی از افراد در واقع در آن لحظه داغی در گوش هایشان احساس می كنند.

وقتی گوش ها داغ می شوند، اغلب به رنگ قرمز درمی آیند و ممكن است با احساس سوزش همراه باشند. اگر گوش های شما داغ است، ممكن است در لمس احساس درد داشته باشند. این وضعیت می تواند یك یا هر دو گوش را درگیر كند.

گوش داغ یك بیماری مستقل نیست. تعدادی از عوامل می توانند باعث داغ شدن گوش شوند. هر عاملی تعریف و برنامه درمانی خاص خود را دارد، اگرچه گاهی اوقات درمان ها با هم همپوشانی دارند.

آفتاب سوختگی گوش ها می توانند مانند هر قسمت دیگر بدن شما دچار آفتاب سوختگی شوند. اگر داغ شدن گوش های شما پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می دهد، و اگر ناحیه قرمز یا پوسته پوسته می شود، آفتاب سوختگی ممكن است مقصر باشد. توجه داشته باشید تا ببینید این آفتاب سوختگی چقدر ممكن است طول بكشد.

هیجان گاهی اوقات گوش ها در واكنش به یك احساس مانند خشم ، خجالت یا اضطراب داغ می شوند . پس از بروز این حالت، گوش های شما باید خنك شوند.

تغییرات دما قرار گرفتن در دمای بسیار سرد می تواند باعث انقباض عروق شود كه جریان خون را در سطح بدن شما كاهش می دهد. گونه ها، بینی و گوش های شما همگی می توانند انقباض عروق را تجربه كنند.

كسانی كه اسكی ، اسنوبرد و سایر فعالیت های خارج از منزل انجام می دهند، ممكن است گوش قرمزی داشته باشند، زیرا بدن خود را با دما تنظیم می كند و تلاش می كند تا جریان خون خود را تنظیم كند.

عفونت گوش
عفونت گوش در گوش میانی رخ می دهد و توسط یك ویروس یا باكتری ایجاد می شود. هم كودكان و هم بزرگسالان مستعد ابتلا به عفونت گوش هستند و علائم متفاوتی برای هر كدام وجود دارد.

- بزرگسالان معمولاً فقط گوش درد، تیر كشیدن گوش و كاهش شنوایی را تجربه می كنند.
- با این حال، كودكان می توانند آن علائم و همچنین تب ، سردرد ، بی اشتهایی و از دست دادن تعادل را نیز تجربه كنند.

تغییرات هورمونی گوش داغ می تواند در نتیجه یائسگی یا سایر تغییرات هورمونی، مانند تغییرات ناشی از داروهای مورد استفاده برای شیمی درمانی باشد.
گرگرفتگی می تواند باعث شود كه در همه جا احساس گرما كنید. علائم گرگرفتگی و داغی گوش معمولاً با گذشت زمان كاهش می یابد

سندرم گوش قرمز سندرم گوش قرمز (RES) یك بیماری نادر است كه فرد درد سوزشی در گوش را تجربه می كند. این می تواند با فعالیت های عادی روزانه، مانند استرس ، حركات گردن، لمس، تلاش و شستن یا برس زدن موهایتان ایجاد شود.

سندرم گوش قرمز می تواند یك یا هر دو گوش را درگیر كند و گاهی اوقات با میگرن همراه است. RES می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بكشد و مممكن است چندین بار در روز رخ دهد یا پس از چند روز دوباره ظاهر شود.

درمان RES دشوار است و می تواند از ناراحتی خفیف تا درد زیاد متغیر باشد.

اریترمالژی یكی دیگر از بیماری های نادر، اریترمالژیا (كه اریترومالژیا یا EM نیز نامیده می شود)، با قرمزی و درد سوزشی در یك یا چند اندام مشخص می شود. در موارد نادر، فقط در صورت و گوش فرد رخ می دهد.

EM اغلب با ورزش خفیف یا دمای زیاد ایجاد می شود.

درد معمولاً آنقدر شدید است كه زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار می دهد. در موارد بسیار نادر، این بیماری ممكن است توسط یك محرك خاص ایجاد شود.

بیماری التهاب غضروف ها بیماری التهاب غضروف ها یك بیماری نادر است كه در آن غضروف های بدن ملتهب می شوند و در صورت عدم درمان بعد از مدتی تحلیل می روند. چون گوش به طور كامل از غضروف تشكیل شده است، تظاهرات پوستی این بیماری قبل از همه در گوش به صورت قرمزی دائمی خود را نشان می دهدو حتی گاهی باعث ناشوایی نیز می شود.

جابجایی یا دررفتگی مفصل بین فك پایین و حفره زیر شقیقه، مفصلی وجود دارد كه مفصل گیجگاهی نام دارد و مقابل گوش قرار گرفته است. اختلال در عملكرد این مفصل و یا دررفتگی آن علاوه بر دهان، در گوش نیز درد و التهاب و قرمزی ایجاد كند و باعث داغی گوش می شود.

درمان داغی گوش از آنجایی كه درمان گوش داغ به علت آن بستگی دارد، پزشك شما باید قبل از اقدام، وضعیت زمینه ای را تعیین كند. اگر در مورد دلیل داغ شدن گوش خود مطمئن نیستید و اگر بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد، از یك پزشك راهنمایی بخواهید.

در حالی كه برخی از علل درمان مشابهی دارند، برخی دیگر در صورت درمان نادرست ممكن است تشدید شوند. به عنوان مثال، در حالی كه یخ و خیس كردن گوش به طور كلی مفید هستند، اما زمانی كه برای درمان اریترمالژیا استفاده می شود، می تواند مضر باشد، زیرا سرمای شدید ممكن است در قسمت آسیب دیده بدن مضر واقع شود.

آفتاب سوختگی برای پیشگیری از ضد آفتاب یا كلاه استفاده كنید. پس از آفتاب سوختگی، آلوئه ورا ، كرم هیدروكورتیزون و كمپرس یخ می توانند باعث بهبودی شوند.

تغییر دما گوش های خود را با كلاه یا گوش بند بپوشانید. به یاد داشته باشید كه آفتاب سوختگی در هوای سرد نیز ممكن است رخ دهد، به خصوص اگر خورشید از برف یا یخ منعكس شود.

عفونت گوش عفونت گوش ممكن است پس از چند روز خود به خود فروكش كند. یك كمپرس گرم یا داروهای مسكن بدون نسخه ممكن است كمك كننده باشند.

اگر عفونت باكتریایی باشد، پزشك ممكن است آنتی بیوتیك تجویز كند.

تغییرات هورمونی لباس را چند لایه بپوشید تا بتوانید در صورت نیاز لباس را درآورید و دوباره بپوشید. از مصرف كافئین ، الكل و غذاهای تند خودداری كنید.

سندرم گوش قرمز علائم سندرم گوش قرمز را می توان با درمان های بدون نسخه، مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی یا كیسه یخ، یا درمان های تجویزی مانند گاباپنتین (نورونتین) یا پروپرانولول (ایندرال) درمان كرد.

اریترمالژی قسمت آسیب دیده بدن را بدون استفاده از یخ یا خیس كردن خنك كنید، چرا كه می تواند باعث آسیب شود.

همچنین می توانید از مسكن های بدون نسخه یا داروهای تجویزی مانند گاباپنتین (نورونتین) یا پره گابالین (لیریكا) استفاده كنید.

برچسب ها
- گوش
Dr Next

اخبار مرتبط اینفوگرافیك / خطرات استفاده طولانی از هدفون و هندزفری
در استخرهای شنا مراقب عفونت گوش باشید
درمان های خانگی برای خارج كردن آب از گوش
اینفوگرافیك / چند راه ساده برای سالم نگه داشتن گوش ها
اینفوگرافیك / با سكته گوش و علائم آن آشنا شوید

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 5 + 0 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟
خوراكی هایی مفید برای مقابله با فشار خون بالا
مصرف سیاه دانه فشار خون را تنظیم می كند
علائم بالا بودن هورمون استروژن
دلایل داغ شدن لاله گوش
چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟
چطور فرد مبتلا به اختلال دوقطبی به خودش كمك كند؟
بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند
نشانه های بیماری كلیوی
10 علامت شایع كم خونی چیست؟
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
علت استفراغ خونی چیست؟
راه های انتقال زگیل تناسلی
خودسوزی زنان؛ رسمی به نشانه اعتراض!
كاهش محسوس دما از فردا در نوار شمالی كشور/ وزش بادهای شدید توام با گردوخاك در برخی مناطق
انتقام مرگبار از رئیس اسبق پزشكی قانونی
اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید
تورم سالانه 20 استان بالاتر از تورم سالانه كل كشور
آمارهای تكان دهنده از خالی بودن رشته های رزیدنتی

پیشنهاد سردبیر علائم بالا بودن هورمون استروژن علائم بالا بودن هورمون استروژن استروژن به هورمون زنانه شهرت دارد. البته در آقایان نیز به میزان كم وجود دارد. میزان بالای استروژن هم در خانم ها و هم در آقایان می تواند مشكل ساز شود.

نشانه های بیماری كلیوی نشانه های بیماری كلیوی عوامل متعددی باعث بروز بیماری كلیوی می شود اما شاید بسیاری ندانند كه بیماری كلیوی می تواند برای سلامت آنها خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟ آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟ درمان های سرطان در طول سال های اخیر بسیار تغییر كرده است. افراد بیشتری از سرطان زنده مانده اند و این بدین معناست كه بسیاری از زنان و مردان مبتلا به سرطان می توانند امیدوار به بهبود وضعیت زندگی و پدر و مادر شدن بعد از سرطان باشند.

10 علامت شایع كم خونی چیست؟ 10 علامت شایع كم خونی چیست؟ آهن جزء مهم هموگلوبین است و اگر بدن به اندازه كافی آهن نداشته باشد، اكسیژن به اندازه كافی به سلول های قرمز نمی رسد.

بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند زندگی سالم روشی است كه به تمام افراد توصیه می شود و هنگامی كه شخصی به بیماری خاصی مبتلا می شود، تغییر سبك زندگی اهمیت بیشتری پیدا می كند.

چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟ چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟ حس چشایی یكی از حواس پنج گانه انسان هاست كه كمك زیادی به تشخیص انواع مزه ها مانند شیرینی، ترشی، تلخی و شوری می كند. شاید اینطور به نظر برسد كه فقط دهان و زبان مسئول درك مزه غذاست ولی هنگام جویدن غذا، حواس دیگری مانند بینایی، بویایی، مغز و... هم به كمك دهان می آیند. پس مشكل در هریك از این اعضا می تواند باعث اختلال در طعم و درك مزه غذا و باعث نگرانی بیمار شود.

دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند اگرچه مشخص نیست دیابت چگونه ممكن است با كم شنوایی مرتبط باشد، بسیاری از افراد هر دو بیماری را به طور همزمان تجربه می كنند.

اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید خوابیدن روی زمین كمردرد را كاهش می دهد. خوابیدن روی زمین می تواند برای ستون فقرات شما مفید باشد. شما تشك نرمی ندارید كه بدن تان را در بر بگیرید، بنابراین ستون فقرات شما این فرصت را پیدا می كند با زمین تماس مستقیم داشته باشد.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار عوارض خودارضایی در پسران نوجوان
چگونه قد فرزندتان بلند شود ؟
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
كمك های اولیه در مسمومیت
بهترین زمان آزمایش بارداری بعد از رابطه جنسی
دلایل درد و خشكی مفاصل دست
متقاضیان گواهینامه رانندگی از لحاظ روانپزشكی بررسی شوند

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۰۱:۵۴ - ۱۴/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۵۴