دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

علائم بالا بودن هورمون استروژن
 
استروژن به هورمون زنانه شهرت دارد. البته در آقایان نیز به میزان كم وجود دارد. میزان بالای استروژن هم در خانم ها و هم در آقایان می تواند مشكل ساز شود.
استروژن به هورمون زنانه شهرت دارد. البته در آقایان نیز به میزان كم وجود دارد. میزان بالای استروژن هم در خانم ها و هم در آقایان می تواند مشكل ساز شود.

علائم بالا بودن هورمون استروژن
استروژن چیست؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین، هورمون های بدن شما مانند الاكلنگ هستند. هنگامی كه آنها كاملاً متعادل هستند، بدن شما همانطور كه باید كار می كند. اما هنگامی كه آنها نامتعادل هستند، ممكن است شروع به تجربه مشكلات كنید.

استروژن به عنوان هورمون زنانه شناخته می شود. تستوسترون به عنوان هورمون "مردانه" شناخته می شود. اگرچه هر هورمون با جنس خاصی مشخص می شود، اما هر دو در زنان و مردان یافت می شوند. به طور متوسط، زنان دارای سطوح بالاتر استروژن و مردان دارای تستوسترون بیشتری هستند.

در زنان، استروژن به شروع رشد جنسی كمك می كند. همراه با هورمون جنسی زنانه دیگری كه به نام پروژسترون شناخته می شود ، چرخه قاعدگی زن را نیز تنظیم می كند و كل دستگاه تناسلی او را تحت تاثیر قرار می دهد . در زنان پیش از یائسگی ، سطح استروژن و پروژسترون از یك مرحله از چرخه قاعدگی به مرحله دیگر متفاوت است.

در مردان، استروژن نیز نقش مهمی در عملكرد جنسی دارد.

علل استروژن بالا سطوح بالای استروژن می تواند به طور طبیعی ایجاد شود، اما استروژن بیش از حد نیز می تواند در اثر مصرف برخی داروها ایجاد شود. به عنوان مثال، درمان جایگزین استروژن، یك درمان محبوب برای علائم یائسگی ، ممكن است باعث شود استروژن به سطوح مشكل ساز برسد.

همچنین ممكن است بدن شما دچار تستوسترون یا سطوح پایین پروژسترون شود كه می تواند تعادل هورمونی شما را بر هم بزند. اگر سطح استروژن دارید كه به طور غیرطبیعی نسبت به سطح پروژسترون شما بالا است، به عنوان غالب استروژن شناخته می شود.

علائم استروژن بالا در زنان هنگامی كه سطح استروژن و تستوسترون بدن شما متعادل نیست، ممكن است علائم خاصی در شما ایجاد شود. در زنان، علائم بالقوه عبارتند از:

نفخ تورم و حساسیت در سینه های شما توده های فیبروكیستیك در سینه های شما كاهش میل جنسی دوره های قاعدگی نامنظم افزایش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) نوسانات خلقی سردرد اضطراب و حملات پانیك افزایش وزن ریزش مو دست ها یا پاهای سرد مشكل خواب خواب آلودگی یا خستگی مشكلات حافظه علائم استروژن بالا در مردان اگرچه این هورمون هورمون زنانه نامیده می شود، اما بدن مردان نیز استروژن می سازد. تعادل سالم استروژن و تستوسترون برای رشد و تكامل جنسی مهم است. هنگامی كه این هورمون ها نامتعادل می شوند، رشد و عملكرد جنسی شما ممكن است تحت تأثیر قرار گیرد.

علائم استروژن بالا در مردان عبارتند از:

ناباروری استروژن تا حدی مسئول ایجاد اسپرم سالم است. هنگامی كه سطح استروژن بالا باشد، سطح اسپرم ممكن است كاهش یابد و منجر به مشكلات باروری شود.

ژنیكوماستی استروژن ممكن است رشد بافت سینه را تحریك كند. مردان با استروژن بیش از حد بالا ممكن است دچار ژنیكوماستی شوند، وضعیتی كه منجر به بزرگتر شدن سینه ها می شود.

اختلال نعوظ مردانی كه سطوح بالای استروژن دارند ممكن است در نعوظ یا حفظ آن مشكل داشته باشند.

تشخیص استروژن بالا اگر پزشك شما مشكوك باشد كه ممكن است استروژن بالایی داشته باشید، احتمالاً آزمایش خون را برای بررسی سطح هورمون شما تجویز می كند. یك متخصص آموزش دیده نمونه ای از خون شما را برای آزمایش در آزمایشگاه جمع آوری می كند. نتایج نشان می دهد كه سطح استروژن شما خیلی كم یا خیلی زیاد است. سطح استروژن خون بر حسب پیكتوگرام در میلی لیتر (pg/mL) اندازه گیری می شود.

سه نوع استروژن وجود دارد: استرادیول ، استریول و استرون. استرادیول هورمون جنسی اولیه زنانه است. استریول و استرون هورمون های جنسی زنانه جزئی هستند. استریول در زنانی كه باردار نیستند تقریباً غیرقابل تشخیص است.

درمان استروژن بالا برای مدیریت میزان بالای استروژن یا استروژن، پزشك ممكن است داروها را تجویز كند، جراحی را توصیه كند یا شما را تشویق كند كه رژیم غذایی خود را تنظیم كنید.

دارو اگر در حین انجام هورمون درمانی، استروژن بالایی داشته باشید، ممكن است پزشك برنامه هورمون درمانی شما را تغییر دهد. این ممكن است به بدن شما كمك كند تا تعادل هورمونی سالم تری داشته باشد.

اگر نوعی سرطان دارید كه به استروژن حساس است، سطوح بالای استروژن می تواند سرطان را بدتر كند. پزشك شما ممكن است داروهایی را برای جلوگیری از اتصال سلول های سرطانی به استروژن تجویز كند. به عنوان مثال، آنها ممكن است تاموكسیفن را تجویز كنند.

از طرف دیگر، آنها ممكن است یك مهاركننده آروماتاز تجویز كنند . این نوع دارو، آنزیم آروماتاز را از تبدیل آندروژن ها به استروژن متوقف می كند. این دسته از داروها شامل:

آناستروزول (آریمیدكس) اگزمستان (آروماسین) لتروزول (Femara) در موارد دیگر، آنها ممكن است دارویی تجویز كنند كه تخمدان های شما را از تولید استروژن باز می دارد. به عنوان مثال، آنها ممكن است تجویز كنند:

گوسرلین (Zoladex) لوپرولید (لوپرون) عمل جراحی اگر نوعی سرطان حساس به استروژن دارید، پزشك ممكن است اووفوركتومی را نیز توصیه كند. این یك نوع جراحی است كه برای برداشتن تخمدان ها استفاده می شود. از آنجایی كه تخمدان ها بیشتر استروژن را در بدن زنان تولید می كنند، حذف آنها باعث كاهش سطح استروژن می شود. این امر باعث یائسگی جراحی می شود .

در صورتی كه شما در معرض خطر ابتلا به پستان هستید، ممكن است پزشك شما اوفوركتومی را نیز توصیه كند را كند . اگر یك یا چند مورد زیر درست باشد، ممكن است در معرض خطر بسیار بالایی باشید:

شما سابقه خانوادگی قوی سرطان سینه یا سرطان تخمدان دارید. آزمایش شما برای یك جهش خاص در BRCA1 مثبت است یا BRCA2 مثبت است. آزمایش شما برای یك جهش خاص در سایر ژن های مرتبط با خطر سرطان مثبت است. بر اساس موسسه ملی سرطان (NCI)به نظر می رسد برداشتن هر دو تخمدان خطر ابتلا به سرطان سینه را در بیماران بسیار پرخطر تا حدود 50 درصد كاهش می دهد. پزشك شما همچنین می تواند از پرتودرمانی استفاده كند برای غیرفعال كردن تخمدان های شما استفاده كند. رژیم غذایی برای كمك به كاهش سطح استروژن، پزشك ممكن است تغییراتی را در عادات غذایی شما توصیه كند. به عنوان مثال، ممكن است شما را به خوردن یك رژیم غذایی كم چرب و پر فیبر تشویق كنند . همچنین ممكن است شما را تشویق به كاهش وزن اضافی كنند.

شرایط مربوط به استروژن بالا سطوح بالای استروژن می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به برخی بیماری های دیگر قرار دهد. به عنوان مثال، افزایش سطح استروژن یك عامل خطر برای سرطان سینه و سرطان تخمدان است. بر اساسانجمن سرطان آمریكا (ACS)غلبه استروژن همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان آندومتر را افزایش دهد .

سطوح بالای استروژن ممكن است شما را در معرض خطر بیشتر لخته شدن خون و سكته قرار دهد قرار دهد.

غلبه استروژن همچنین ممكن است احتمال اختلال عملكرد تیروئید را افزایش دهد . این می تواند علائمی مانند خستگی و تغییرات وزن ایجاد كند.

با پزشك خود صحبت كنید اگر علائم غیرمعمولی را تجربه می كنید، یك قرار ملاقات با پزشك خود بگیرید.آنها می توانند به شما كمك كنند تا بفهمید كه آیا این علائم ناشی از استروژن بالا است یا خیر. درمان استروژن بالا و هر علت زمینه ای مهم است. درمان می تواند به كاهش علائم و خطر عوارض شما كمك كند.

استروژن به هورمون زنانه شهرت دارد. البته در آقایان نیز به میزان كم وجود دارد. میزان بالای استروژن هم در خانم ها و هم در آقایان می تواند مشكل ساز شود.

میزان بالای هورمون استروژن ناشی از چیست؟ افزایش میزان استروژن می تواند به صورت اتفاقی بروز كند و یا نتیجه عادت های نادرستی مانند زیاده روی در مصرف الكل، مصرف زیاد فست فود و مصرف برخی داروها باشد. البته این افزایش می تواند عوامل دیگری نیز داشته باشد از جمله:

- بیماری های قلبی عروقی
- پیری( كه باعث كاهش تستوسترون میشود)
- چاقی مفرط
- كاهش میزان پروژسترون
- مشكل با انسولین در افراد دیابتی
- داروهای حاوی استروژن
- داروهای استروئیدی
- مصرف مواد مخدر
- مصرف قرص های ضدبارداری
- مشكلات دستگاه گوارش
- قرار داشتن در معرض تركیبات شیمیایی مانند آفت كش های موجود در مواد غذایی
استروژن باعث رشد بافت پستانی در آقایان می شود و میزان بالای این هورمون باعث بزرگ شدن سینه مردها خواهد شد

از جمله عامل افزایش میزان استروژن می توان به برخی بیماری ها مانند بیماری های كلیوی، پركاری تیروئید، تومورهای بیضه و سیروز كبدی اشاره كرد.

چگونه می توان میزان بالای استروژن را تشخیص داد؟ خانم ها باید توجه داشته باشند كه میزان استروژن علاوه بر تنظیم سیگل قاعدگی تاثیر زیادی در احساسات و خلق و خوی آنها نیز دارد. بنابراین تنظیم آن به دلیل اهمیت خلق و خو در زندگی روزانه بسیار مهم است
پزشك متخصص برای تشخیص میزان استروژن درخواست آزمایش خون می دهد. این روش بهترین و مطمئن ترین روش برای تشخیص میزان استروژن بالا، پایین یا میزان متعادل است. بعد از تشخیص مشكل پزشك می تواند با تجویز دارو به كنترل میزان استروژن كمك كند. ایجاد تغییراتی در سبك زندگی نیز به كنترل میزان آن كمك می كند.

روش های كنترل میزان استروژن روش های متعددی برای كنترل میزان بالای استروژن وجود دارد. به این ترتیب كه باید سبك زندگی تان را اصلاح كنید. برای این كار لازم است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- خودداری از مصرف الكل
- افزایش مصرف میوه و سبزیجات
- پرهیز از مصرف مواد غذایی چرب
- كاهش استرس
- مصرف بیشتر فیبرهای غذایی
- ورزش به مدت حداقل سه جلسه در هفته
یادتان باشد كه میزان بالای استروژن می تواند باعث بروز مشكلات دیگری مانند سرطان پستان شود. میزان بالای استروژن همچنین ممكن است باعث بروز سرطان آندومتر (سرطان دیواره رحم) شود.

برچسب ها
- استروژن
- مردان
Dr Next

اخبار مرتبط مردان بیشتر از زنان مستعد ابتلا به سرطان هستند
از یائسگی مردانه چه می دانید؟
سركه به سلامت مردان بالای 40 سال كمك می كند
استرس در زنان بیشتر است یا مردان؟
چرا مردان زودتر از زنان فوت می كنند

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 6 + 3 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟
خوراكی هایی مفید برای مقابله با فشار خون بالا
مصرف سیاه دانه فشار خون را تنظیم می كند
علائم بالا بودن هورمون استروژن
دلایل داغ شدن لاله گوش
چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟
چطور فرد مبتلا به اختلال دوقطبی به خودش كمك كند؟
بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند
نشانه های بیماری كلیوی
10 علامت شایع كم خونی چیست؟
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
علت استفراغ خونی چیست؟
راه های انتقال زگیل تناسلی
خودسوزی زنان؛ رسمی به نشانه اعتراض!
كاهش محسوس دما از فردا در نوار شمالی كشور/ وزش بادهای شدید توام با گردوخاك در برخی مناطق
انتقام مرگبار از رئیس اسبق پزشكی قانونی
اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید
تورم سالانه 20 استان بالاتر از تورم سالانه كل كشور
آمارهای تكان دهنده از خالی بودن رشته های رزیدنتی

پیشنهاد سردبیر علائم بالا بودن هورمون استروژن علائم بالا بودن هورمون استروژن استروژن به هورمون زنانه شهرت دارد. البته در آقایان نیز به میزان كم وجود دارد. میزان بالای استروژن هم در خانم ها و هم در آقایان می تواند مشكل ساز شود.

نشانه های بیماری كلیوی نشانه های بیماری كلیوی عوامل متعددی باعث بروز بیماری كلیوی می شود اما شاید بسیاری ندانند كه بیماری كلیوی می تواند برای سلامت آنها خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟ آیا بعد از سرطان میتوان بچه دار شد؟ درمان های سرطان در طول سال های اخیر بسیار تغییر كرده است. افراد بیشتری از سرطان زنده مانده اند و این بدین معناست كه بسیاری از زنان و مردان مبتلا به سرطان می توانند امیدوار به بهبود وضعیت زندگی و پدر و مادر شدن بعد از سرطان باشند.

10 علامت شایع كم خونی چیست؟ 10 علامت شایع كم خونی چیست؟ آهن جزء مهم هموگلوبین است و اگر بدن به اندازه كافی آهن نداشته باشد، اكسیژن به اندازه كافی به سلول های قرمز نمی رسد.

بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند زندگی سالم روشی است كه به تمام افراد توصیه می شود و هنگامی كه شخصی به بیماری خاصی مبتلا می شود، تغییر سبك زندگی اهمیت بیشتری پیدا می كند.

چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟ چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟ حس چشایی یكی از حواس پنج گانه انسان هاست كه كمك زیادی به تشخیص انواع مزه ها مانند شیرینی، ترشی، تلخی و شوری می كند. شاید اینطور به نظر برسد كه فقط دهان و زبان مسئول درك مزه غذاست ولی هنگام جویدن غذا، حواس دیگری مانند بینایی، بویایی، مغز و... هم به كمك دهان می آیند. پس مشكل در هریك از این اعضا می تواند باعث اختلال در طعم و درك مزه غذا و باعث نگرانی بیمار شود.

دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند اگرچه مشخص نیست دیابت چگونه ممكن است با كم شنوایی مرتبط باشد، بسیاری از افراد هر دو بیماری را به طور همزمان تجربه می كنند.

اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید خوابیدن روی زمین كمردرد را كاهش می دهد. خوابیدن روی زمین می تواند برای ستون فقرات شما مفید باشد. شما تشك نرمی ندارید كه بدن تان را در بر بگیرید، بنابراین ستون فقرات شما این فرصت را پیدا می كند با زمین تماس مستقیم داشته باشد.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار عوارض خودارضایی در پسران نوجوان
چگونه قد فرزندتان بلند شود ؟
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
كمك های اولیه در مسمومیت
بهترین زمان آزمایش بارداری بعد از رابطه جنسی
دلایل درد و خشكی مفاصل دست
متقاضیان گواهینامه رانندگی از لحاظ روانپزشكی بررسی شوند

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۰۱:۵۴ - ۱۴/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۴۴۹