دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

یك قرص جایگزین انسولین می شود
 
متداول ترین شیوه مهار بیماری قند تاكنون تزریق انسولین بوده است؛ شیوه ای كه به دلیل تزریق سبب  رنج بیمار و اطرافیان همراه می شود. تاكنون تلاش های متعددی برای جایگزین كردن تزریق انسولین  با داروی خوراكی صورت گرفته است.
متداول ترین شیوه مهار بیماری قند تاكنون تزریق انسولین بوده است؛ شیوه ای كه به دلیل تزریق سبب  رنج بیمار و اطرافیان همراه می شود. تاكنون تلاش های متعددی برای جایگزین كردن تزریق انسولین  با داروی خوراكی صورت گرفته است.

یك قرص جایگزین انسولین می شود
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، متداول ترین شیوه مهار بیماری قند تاكنون تزریق انسولین بوده است؛ شیوه ای كه به دلیل تزریق سبب رنج بیمار و اطرافیان همراه می شود. تاكنون تلاش های متعددی برای جایگزین كردن تزریق انسولین با داروی خوراكی صورت گرفته است.

قرصی شبیه انسولین
به تازگی یك تیم تحقیقاتی در كانادا موفق شده اند به نتایج امیدواركننده ای در تولید یك نوع قرص خوراكی انسولین برسند. نتایج نشان می دهد كه قرص جدید دقیقا به همان شیوه انسولین تزریقی در بدن بیمار جذب می شود.این نتایج خیره كننده نشان می دهد كه فرمول تهیه انسولین خوراكی در حال به ثمر رسیدن است و بیماران دیابتی نوع یك به زودی نیازی به تزریق قبل از هر وعده غذایی نخواهند داشت.

كشف جدید به دلیل رنج پدر
پروفسور آنوباو پراتراپ سینگ با اشاره به تحولی كه این محصول جدید دارویی بر زندگی بیش از 9 میلیون دیابتی نوع یك در سراسر دنیا خواهد گذاشت، می گوید: «ایده ساخت چنین قرصی از پدر دیابتی اش به ذهنش رسیده. پدرش طی 15 سال گذشته مجبور بوده روزی 3 تا 4 بار انسولین تزریق كند».

تمام انسولین به كبد می رود
دكتر آلبرتو بالدللی، محقق ارشد آزمایشگاه سینگ در توضیح مراحل آزمایش این قرص جدید می گوید: «حدود 100 درصد انسولین این قرص ها به طورمستقیم به كبد می رود در حالی كه در تلاش های انجام شده در گذشته برای تهیه انسولین خوراكی، بیشتر انسولین در معده جمع می شد.» وی در ادامه تاكید می كند: «حتی پس از گذشت 2 ساعت از مصرف قرص، ما هیچ اثری از انسولین در معده موش های مورد آزمایش نیافتیم. همه انسولین به جگر(كبد) رفته بود كه بهترین حالت ممكن است و دقیقا همان چیزی بود كه دنبالش بودیم.»

زمان اثر بخشی كوتاه
یكی دیگر از امتیازهای قرص های جدید جذب شدنی، زمان اثربخشی داروست. در این قرص ها همانند شیوه تزریقی در فاصله 30 تا 120 دقیقه كل انسولین لازم آزاد می شود در حالی كه درقرص های بلعیدنی حدود 2 تا 4 ساعت زمان نیاز است.

این قرص بلعیدنی نیست
محققان این دانشگاه درصددند تا با تكمیل آزمایش های خود و بهینه سازی میزان جذب انسولین، دریچه نوینی را به زندگی بیماران قندی نوع یك بگشایند. این قرص خوراكی جدید برای بلعیدن ساخته نشده و وقتی وارد دهان می شود در فاصله بین لثه و گونه بلافاصله آب و جذب می شود. بنابراین كل انسولین بدون این كه قطره ای از آن هدر رود، وارد كبد می شود.

آزمایش ها ادامه دارد
این قرص جذب شدنی باید پس از طی كردن مراحل آزمایشی تكمیلی روی بدن انسان امتحان شود. دكتر پراتراپ سینگ با ابراز امیدواری در تامین مالی این پروژه و به ثمر نشستن نهایی آن می گوید :این قرص ها قطعا از پایداری درمانی بالاتری برخوردارند و هزینه تامین آن ها كمتر و در دسترس تر خواهند بود.

برچسب ها
- انسولین
Dr Next

اخبار مرتبط تولید انسولین خوراكی با سرعت جذب بالا
این قرص جایگزین انسولین تزریقی می شود
داروی رایج دیابت در تسكین اختلال دوقطبی موثر است
دردسرهای تنوع انسولین قلمی برای بیماران دیابتی
كشف دارویی كه به بازیابی سلول های تولید كننده انسولین كمك می كند

نظر شما شما در حال پاسخ به نظر «» هستید. × لغو پاسخ

نام
ایمیل
نظر شما
لطفا حاصل عبارت را در جعبه متن روبرو وارد كنید 7 + 11 =

ارسال

پربازدیدترین اخبار به كدام یك مراجعه كنیم؟ روانشناس، روانپزشك یا مشاور؟
خوراكی هایی مفید برای مقابله با فشار خون بالا
مصرف سیاه دانه فشار خون را تنظیم می كند
چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟
دلایل درد و خشكی مفاصل دست
چطور فرد مبتلا به اختلال دوقطبی به خودش كمك كند؟
بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند
چگونه قد فرزندتان بلند شود ؟
نشانه های بیماری كلیوی
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
میان وعده ای كه فشار خون را كاهش می دهد
طریقه مصرف قرص زینك برای سلامت مو
10 علامت شایع كم خونی چیست؟
معمای دختر گمشده در شیراز
آغاز توزیع واكسن ایرانی آنفلوانزا
تبعات زیانبار واگذاری بانك رفاه برای تامین اجتماعی
راه های انتقال زگیل تناسلی
غذاها و نوشیدنی هایی كه اثر جادویی برای سلامت كبد دارند
كاهش محسوس دما از فردا در نوار شمالی كشور/ وزش بادهای شدید توام با گردوخاك در برخی مناطق

پیشنهاد سردبیر نشانه های بیماری كلیوی نشانه های بیماری كلیوی عوامل متعددی باعث بروز بیماری كلیوی می شود اما شاید بسیاری ندانند كه بیماری كلیوی می تواند برای سلامت آنها خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

10 علامت شایع كم خونی چیست؟ 10 علامت شایع كم خونی چیست؟ آهن جزء مهم هموگلوبین است و اگر بدن به اندازه كافی آهن نداشته باشد، اكسیژن به اندازه كافی به سلول های قرمز نمی رسد.

بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند بیماران ریوی شب ها غذاهای كم كالری بخورند زندگی سالم روشی است كه به تمام افراد توصیه می شود و هنگامی كه شخصی به بیماری خاصی مبتلا می شود، تغییر سبك زندگی اهمیت بیشتری پیدا می كند.

چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟ چرا گاهی مزه غذا را نمی فهمیم؟ حس چشایی یكی از حواس پنج گانه انسان هاست كه كمك زیادی به تشخیص انواع مزه ها مانند شیرینی، ترشی، تلخی و شوری می كند. شاید اینطور به نظر برسد كه فقط دهان و زبان مسئول درك مزه غذاست ولی هنگام جویدن غذا، حواس دیگری مانند بینایی، بویایی، مغز و... هم به كمك دهان می آیند. پس مشكل در هریك از این اعضا می تواند باعث اختلال در طعم و درك مزه غذا و باعث نگرانی بیمار شود.

دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند دیابت و كم شنوایی با هم مرتبط هستند اگرچه مشخص نیست دیابت چگونه ممكن است با كم شنوایی مرتبط باشد، بسیاری از افراد هر دو بیماری را به طور همزمان تجربه می كنند.

اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید اگر خواب خوبی ندارید؛ خوابیدن روی زمین را امتحان كنید خوابیدن روی زمین كمردرد را كاهش می دهد. خوابیدن روی زمین می تواند برای ستون فقرات شما مفید باشد. شما تشك نرمی ندارید كه بدن تان را در بر بگیرید، بنابراین ستون فقرات شما این فرصت را پیدا می كند با زمین تماس مستقیم داشته باشد.

فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو اگر نگران چین و چروك های پوستی و یا ریزش موی خود هستید قبل از خرید مواد آرایشی و بهداشتی گران قیمت، از مواد طبیعی نظیر زنجبیل نیز استفاده كنید.

دروغ گفتن به كودكان چه عواقبی دارد؟ دروغ گفتن به كودكان چه عواقبی دارد؟ دائما والدین از فرزندان می خواهند كه دروغ نگویند ولی خود نا خواسته به فرزندان دروغ می گویند كه باعث دروغگویی فرزندان می شوند چون آنها فكر می كنند كه كار نادرستی نیست چون پدر و مادرشان گاهی این كار را انجام می دهند.

خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری خطرات مصرف كره بادام زمینی در دوران بارداری
آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟ آیا دندان درآوردن باعث تب و اسهال كودك می شود؟
فتق چیست و چه علائمی دارد؟ فتق چیست و چه علائمی دارد؟
خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟ خون در مدفوع؛ چرا و به چه علت؟
سندروم داون چیست؟ سندروم داون چیست؟
دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن دلایل سردردهای ضربان دار و راههای درمان آن

پربحث ترین اخبار عوارض خودارضایی در پسران نوجوان
رابطه ریفلاكس معده و بوی بد دهان
چگونه قد فرزندتان بلند شود ؟
فواید زنجبیل برای زیبایی پوست و مو
دلایل درد و خشكی مفاصل دست
متقاضیان گواهینامه رانندگی از لحاظ روانپزشكی بررسی شوند
بهترین زمان آزمایش بارداری بعد از رابطه جنسی
كمك های اولیه در مسمومیت

جستجو خبرها سرویس ها

- درباره ما
- ارتباط با ما
- تبلیغات
- شرایط استفاده © تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سلامت نیوز می باشد.

سلامت نیوز نسخه چاپی ندارد و به هیچ سازمانی وابسته نیست.

-
-
-
-
-
-
salamatnews.com

نسخه دسكتاپ نسخه موبایل

Nastooh Saba Newsroomطراحی و تولید: نستوه
منبع خبر:
سلامت نیوز
   تاریخ: ۱۶:۱۰ - ۱۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۲۴۶