دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

علت همزمانی دیابت و عارضه كم شنوایی
 
اگرچه مشخص نیست چگونه ممكن است بیماری دیابت با كاهش قدرت شنوایی مرتبط باشد، بسیاری از افراد این دو عارضه را همزمان با هم تجربه میكنند.
علت همزمانی دیابت و عارضه كم شنوایی به گزارش ایسنا، طبق اعلام انجمن دیابت آمریكا، حدود 37 میلیون نفر در این كشور به بیماری دیابت مبتلا هستند.

همچنین حدود 34.5 میلیون نفر از آنان به نوعی از ناشنوایی دچارند.

بر اساس نتایج مطالعه ای كه اخیرا انجام گرفته، از دست دادن قدرت شنوایی در افرادی كه دچار بیماری دیابت هستند دو برابر نسبت به سایر افراد متداول تر است.

همچنین در 133 میلیون فردی كه دچار پیش دیابت هستند، میزان از دست دادن قدرت شنوایی 30 درصد نسبت به افرادی با قند خون طبیعی بالاتر است.

نشانه های از دست دادن قدرت شنوایی شامل درخواست از افراد برای تكرار جملات، مشكل در دنبال كردن مكالمات چند نفر، مشكل شنیداری در مكان های شلوغ، مشكل در شنیدن صدای زنان و كودكان و بلند كردن صدای رادیو یا تلویزیون است

كارشناسان بر این باورند این شرایط ممكن است به این دلیل باشد كه بالا بودن سطح قند خون میتواند به عروق خونی كوچك در گوش داخلی آسیب وارد كند.

دیابت به این طریق به چشم ها و كلیه ها نیز آسیب وارد میكند.

كارشناسان انجمن دیابت آمریكا توصیه میكنند افرادی كه تصور میكنند قدرت شنوایی خود را از دست داده اند باید با پزشك معالج خود مشورت كنند و تست شنوایی انجام دهند.

به گزارش هلث دی نیوز، نشانه های از دست دادن قدرت شنوایی شامل درخواست از افراد برای تكرار جملات، مشكل در دنبال كردن مكالمات چند نفر، مشكل شنیداری در مكان های شلوغ، مشكل در شنیدن صدای زنان و كودكان و بلند كردن صدای رادیو یا تلویزیون است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۱ - ۱۳/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲