دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ارائه خدمات پایه به بیماران هموفیلی در 12 مركز جامع و 25 مركز محیطی فعال
 
رئیس مركز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: تكمیل و تجهیز شبكه مراكز مراقبت هموفیلی در دستور كار وزارت بهداشت قرار گرفته است.


امیرحسام علیرضایی گفت: در مراكز جامع, تمام خدمات پایه پنجگانه و خدمات تخصصی مانند جراحی های بزرگ، بستری و مشاوره های تخصصی ارائه می شوند. بر اساس هدف گذاری تعیین شده قرار است  20 مركز این گونه خدمات را به بیماران هموفیلی در 64 مركز ارائه شوند.

به گفته وی به منظور دسترسی عادلانه بیماران به خدمات درمانی، تكمیل و تجهیز شبكه مراكز مراقبت هموفیلی در دستور كار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

در این مراكز، خدمات پایه شامل ویزیت پزشك، تزریق فرآورده های خونی و انعقادی، عرضه دارو های تخصصی، دندانپزشكی و توانبخشی مد نظر است. این شبكه در دو سطح مراكز جامع (ریفرال) و مراكز درمانی (محیطی) تعریف شده است.

او افزود: در حال حاضر از مجموع مراكز پیش بینی شده 12 مركز جامع  و 25 مركز محیطی فعال تمامی خدمات پایه را ارائه می كنند. برنامه معاونت درمان، تكمیل تمام 84 مركز درمانی  در طول 4 سال آینده  است؛  به طوری كه سالانه، 10 تا 15 مركز به این شبكه افزوده خواهند شد.

او گفت:  جا به جایی بخش های تالاسمی یا هموفیلی به دلیل نیاز بیمارستان ها به تخت های بیمارستانی برای مدیریت كووید، شیفت پزشكان و پرستاران به اورژانس های كرونا از مشكلات مبتلایان به بیماری  هموفیلی در سال های اخیر بوده است. خوشبختانه فوت مبتلایان به هموفیلی بر اثر بیماری كرونا گزارش نشده است.
   تاریخ: ۰۵:۰۴ - ۱۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۶۷