دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

بین دیابت و از دست دادن شنوایی ارتباط وجود دارد
 
اگرچه مشخص نیست دیابت چگونه ممكن است با كم شنوایی مرتبط باشد، اما بسیاری از افراد هر دو بیماری را به طور همزمان تجربه می كنند.
بین دیابت و از دست دادن شنوایی ارتباط وجود دارد اگرچه مشخص نیست دیابت چگونه ممكن است با كم شنوایی مرتبط باشد، اما بسیاری از افراد هر دو بیماری را به طور همزمان تجربه می كنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، بر اساس یك مطالعه اخیر، كاهش شنوایی در افراد مبتلا به دیابت دو برابر بیشتر از افرادی است كه این بیماری را ندارند. حتی برای افراد مبتلا به پیش دیابت، میزان كاهش شنوایی 30 درصد بیشتر از افراد دارای قند خون طبیعی است.

محققان معتقدند دلیل آن ممكن است این باشد كه میزان بالای قند خون ممكن است به رگ های خونی كوچك در گوش داخلی آسیب برساند. این شبیه همان شیوه ایی است كه دیابت می تواند به چشم ها و كلیه ها آسیب برساند.

محققان توصیه می كنند افرادی كه مشكوك به از دست دادن شنوایی خود هستند، با پزشك خود مشورت كنند.

نشانه های كم شنوایی عبارتند از: درخواست مكرر از دیگران برای تكرار، مشكل در پیگیری مكالمه هایی كه بیش از دو نفر را شامل می شود، و اینكه فكر می كنید دیگران در حال زمزمه كردن هستند. این علائم همچنین می توانند شامل مشكلات شنوایی در مكان های پر سر و صدا مانند رستوران های شلوغ، مشكل در شنیدن صدای زنان و كودكان كوچك، و بلند كردن صدای تلویزیون یا رادیو باشد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۷:۲۰ - ۱۷/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۹