دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

ابلاغ دوره های مهارتی كوتاه مدت پژوهشی و دوره های ارتقا و دانشیاری
 
مدیر توسعه ارزیابی و تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:

ابلاغ دوره های مهارتی كوتاه مدت پژوهشی و دوره های ارتقا و دانشیاری

دوره های مهارتی كوتاه مدت پژوهشی و دوره های ارتقا به دانشیاری، توسط مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات ابلاغ شد.

دكتر كیانوش عبدی مدیر توسعه ارزیابی و تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، درباره این خبر توضیح داد: دو دوره كارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی پژوهشی اعضای هیات علمی دانشگاه، برگزار خواهیم كرد كه دوره اول مهارت های پژوهشی كوتاه مدت ویژه تمامی اعضای هیات علمی است كه این دوره قبلا" تحت عنوان " فلوشیپ پژوهشی " اجرا می شد.

وی افزود: در این دوره كوتاه مدت مهارتی، روشهای پژوهش های كمی نظیر RCT، مشاهده ای، توصیفی، همبستگی و روش های تحقیق كیفی نظیر تحلیل محتوا، گرند تئوری ، روشهای مصاحبه تحقیق كیفی، روش های گردآوری داده ها در تحقیق كیفی ، نحوه پروپوزال نویسی تحقیق كیفی، ابزار سازی، مرور سیستماتیك، بحث روش های آماری و اندیكاسیون آماری،نرم افزارها ( spss و endnote و...) ، نمونه گیری و غیره آموزش داده می شود .

دكتر عبدی اظهار داشت : در دوره دوم كه تحت عنوان دوره ارتقا به دانشیاری برای اعضای هیات علمی ضریب k و اعضای هیات علمی استادیاری كه می خواهند دانشیار شوند، الزامی است.

بگفته مدیر توسعه ارزیابی و تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دوره دوم علاوه بر مهارت های دوره اول، دارای چهار كارگاه حوزه فناوری اصول مبانی فناوری، كارگاه ایده پردازی و خلاقیت و ابتكارات، كارگاه مالكیت معنوی و اختراعات و همچنین كارگاه تجاری سازی است كه از این چهار كارگاه، كارگاه اصول مبانی فناوری برای دانشیاران الزامی و سایر كارگاه ها اختیاری است.

وی در ادامه تصریح كرد: سومین بخش از دوره دوم نیز به حوزه اطلاع رسانی منابع علمی می پردازد كه شامل دوره هایی نظیر ترجمان دانش، سامانه نوپا، سامانه پژوهان و استراتژی های جستجو می شود و همه چهار مورد، شرطی، مورد نیاز و ویژه اعضای هیات علمی است .

وی گفت: دوره مهارتی كوتاه مدت و دوره ارتقا به دانشیاری، ظرفیت 30 نفره دارند و اولویت با كسانی است كه ثبت نام را هرچه زودتر و تا تاریخ 15 مهر ماه انجام دهند .

دكتر عبدی یادآوری كرد كه شرایط نامه از طریق اتوماسیون به گروه های آموزشی مراكز تحقیقاتی و اعضای هیات علمی ارسال شده است.

مدیر توسعه ارزیابی و تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص شرایط مالی دوره اظهار داشت: جمع هزینه دوره محاسبه می شود و 50 درصد آن توسط بودجه معاونت تحقیقات و فناوری پرداخت خواهد شد و 50 درصد باقی مانده سهم اعضای هیئت علمی شركت كننده در دوره می باشد كه

از نیمه دوم سال آغاز می شود و بعد از اتمام ثبت نام، جدول برنامه ریزی دوره ها از طریق اتوماسیون به اعضای هیات علمی اطلاع رسانی خواهد شد و اگر ظرفیت تكمیل نشد نیز متقاضیان هیات علمی خارج از دانشگاه با احتساب صددرصد هزینه می توانند در دوره ها شركت كنند .

وی درپایان گفت: مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات در خصوص سوالات و شرایط ثبت نام، آماده پاسخگویی به پرسش های اعضای محترم هیات علمی می باشد و علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره داخلی 2822 آقای مصطفی نقی لو تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ
   تاریخ: ۰۶:۰۷ - ۱۷/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳