دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

مهم ترین علت ماندگاری نهضت كربلا، تبیین جهاد حضرت زینب (س) بود
 
در نشست « تبیین ارزش ها، قیام امام حسین (ع) و نقش حضرت زینب (س) در حوادث پس از كربلا »:

مهم ترین علت ماندگاری نهضت كربلا، تبیین جهاد حضرت زینب (س) بود

حجت الاسلام والمسلمین مهدیار روز سه شنبه در نشست « تبیین ارزش ها، قیام امام حسین (ع) و نقش حضرت زینب (س) در حوادث پس از كربلا »، كه در سالن فارابی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: مهم ترین علت ماندگاری نهضت كربلا، جهاد تبیین حضرت زینب (س) بود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، حجت الاسلام والمسلمین مهدیار در جمع شركت كنندگان این نشست كه به همت دفتر امور بانوان و ستاد امر به معروف و نهی از منكر دانشگاه برگزار شد، بر ضرورت آشنایی مردم با فرهنگ و فلسفه عاشورا و تبیین نقش حضرت زینب (س) تاكید كرد، چرا كه هر حركتی بدون تبیین، ناقص خواهد ماند و در اینجاست كه اهمیت جهاد تبیین كه از منویات مقام معظم رهبری است، جلوه گر خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین مهدیار افزود: در شرایط كنونی، دشمن در راستای تهاجم فرهنگی علیه ایران و جامعه ایرانی تلاش همه جانبه و هزینه هنگفت می كند، از این رو ملت ایران چندین برابر نسبت به دیگر ملت ها مورد تهاجم فرهنگی است و شجاعت و تدبیر ایرانیان به تكرار مورد مدح روایات است و این مهم نشان می دهد كه باید به دنبال تبیین باشیم و در زمین دشمن بازی نكنیم و از نهضت امام حسین (ع) و نقش تببین حضرت زینب (س) یاد بگیریم كه اگر بخواهیم حركتی به نتیجه برسد، باید ابعاد تبیینی آن را اجرا كنیم .

وی همچنین گفت: امام حسین (ع) در وصیت خود تصریح كرده اند كه با وجود حكومتی كه یزید در رأس آن است، دیگر امیدی به بقای دین خدا نمی رود، از كلام امام (ع) برداشت می شود كه باید در برابر این خاندان فاسد قیام كرد و به افشای چهره واقعی آنها پرداخت .

هدف دوم نهضت كربلا، احیای سنت پیامبر(ص)، امام حسین (ع) و همچنین امر به معروف و نهی از منكرست

حجت الاسلام والمسلمین مهدیار تصریح كرد: دستگاه بنی امیه آن قدر تلاش كرد تا اصلاً دیگر نام حسین در گوش ها و دل ها و زبان ها و مغزها نباشد، در گوشه و كنار سرزمین اسلام آن قدر حدیث ساختند، روایت پرداختند و تبلیغات كردند تا قیام ابا عبدالله (ع) را قیام یك فرد گمنام و خروج او بر حكومت عادل وحی معرفی كنند.

وی افزود: بعد از حادثه كربلا، كارها و تعلیم هایی هست، اولاً نخستین كسانی كه با این موانع جنگیدند، خود اهل بیت اند، مثلا حضرت زینب كبری (س) با صفاتی نظیر پاكدامنی، دانایی، سخنگویی، شجاعتی كه برگرفته از رشد كیفی ایمان و عبد صالح بودن است، به تببین و روشنگری پرداخت .

گفتنی است، به كلیه شركت كنندگان در این نشست، امتیاز بازآموزی اعطا خواهد شد .

انتهای پیام/

   تاریخ: ۰۰:۲۶ - ۱۷/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۵۲