دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

بررسی وضعیت 800 خانواده مددجوی شهرستان دنا برای ارزیابی خسارت زلزله
 
مدیركل كمیته امداد كهگیلویه و بویراحمد گفت: مسكن 807 خانواده تحت حمایت این نهاد در بخش مركزی سی سخت و حومه جهت ارزیابی خسارت زلزله بررسی شد.
بررسی وضعیت 800 خانواده مددجوی شهرستان دنا برای ارزیابی خسارت زلزله "قباد مبشری" در جمع خبرنگاران افزود: زمین لرزه 5.6 ریشتری 29 بهمن ماه امسال در سی سخت مركز شهرستان دنا و روستاهای اطراف، موجب به وجود آوردن خسارت زیادی به مسكن شهروندان سی سختی شد.

وی تصریح كرد: درپی وقوع این زمین لرزه شدید درشهر سی سخت و متعاقب تصمیمات ستاد مربوطه منازل بیش از 800 خانواده تحت حمایت امداد در شهر سی سخت و روستاهای حومه از نزدیك مورد بررسی قرار گرفت.
مدیركل كمیته امداد كهگیلویه و بویراحمد اظهار كرد: 900 خانوار با جمعیت 1427 نفر از اهالی شهر سی سخت و حومه تحت پوشش كمیته امداد هستند كه از این تعداد 807 خانوار بعد از وقوع زلزله توسط مددكاران وحوزه های مختلف ستادی مورد بازدید قرار گرفتند.
مبشری تاكید كرد: در بررسی های به عمل آمده از منازل مددجویان، 295 مسكن مددجویی به میزان قابل توجهی خسارت دیدند به نحوی كه 87 مسكن، غیرقابل سكونت، 87 فقره نیازمند انجام تعمیرات كلی و 112 فقره نیز نیازمند انجام تعمیرات جزئی هستند.
وی بیان كرد: 87 خانوار مددجو نیازمند چادر بوده اند كه تاكنون تعداد 30 چادر برای آنان فراهم گردید و50 خانواده نیز به تامین سرپناه امن در قالب اجاره و رهن نیاز دارند.
مدیركل كمیته امداد كهگیلویه و بویراحمد تصریح كرد: نیازمندی خانواده های تحت حمایت به كالاهای اساسی یخچال به تعداد 48 دستگاه، فرش 70 تخته، اجاق گاز40 دستگاه،600 تخته پتو كاملا محرز و روشن است و همچنین نیاز به 807 بسته معیشتی شامل مواد خوراكی خشك و همچنین غذای گرم محسوس بوده و نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس كرونا 807 بسته ماسك و مواد شوینده نیز نیاز است.
مبشری اظهار كرد: در پی وقوع این زمین لرزه، 60 طرح اشتغال مددجویی نیز در این حادثه آسیب دیدند.
مدیركل كمیته امداد كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه كمیته امداد همواره یاریگر نیازمندان، است، گفت: كمیته امداد در هر صورت در كنار مددجویان است و در هر شرایطی كه باشد ما سعی می كنیم كه مشكلات مددجویان را كمتر كنیم.
وی تاكید كرد: كمیته امداد وظیفه همیشگی خود را به عمل خواهد آورد در خصوص موضوع ساخت و تعمیرات مسكن و اكنون نیز در زمینه تأمین نیازهای ضروری خانواده های مددجو از جمله اسكان موقت و بسته های معیشتی كوتاهی نخواهیم كرد.
به گزارش ایسنا، مدیركل كمیته امداد كهگیلویه و بویراحمد ضمن اظهار شكرگزاری به درگاه خداوند متعال از اینكه این زلزله هیچ گونه تلفات جانی نداشته بیان كرد: از مردم شریف و هم میهنان نوع دوست دعوت می كنیم تا كمك های بشردوستانه خود را به دفاتر امداد در سراسر استان جهت زلزله زدگان اهداء كنند.
انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۲۳ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵