دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دولت سهم آورده معلولان را در تأمین مسكن پرداخت می كند
 
اردبیل- معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: دولت با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از بابت سهم آورده متقاضیان مسكن، به كمك معلولان و جامعه هدف بهزیستی آمده است.
دولت سهم آورده معلولان را در تأمین مسكن پرداخت می كند اردبیل- معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: دولت با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از بابت سهم آورده متقاضیان مسكن، به كمك معلولان و جامعه هدف بهزیستی آمده است.

رضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: با ثبت نام جامعه هدف بهزیستی كه مشمول طرح نهضت ملی مسكن می شوند، در كنار حمایت و پشتیبانی دولت و پرداخت تسهیلات بانكی، تأمین سرپناه برای جامعه هدف بهزیستی به ویژه معلولان هدف گذاری شده كه امیدواریم این امر تحققی عینی پیدا كند.

وی تصریح كرد: دولت تلاش می كند با تسهیلات قرض الحسنه و در اقساط بلند مدت از بابت سهم آورده معلولان و جامعه هدف بهزیستی برای ساخت مسكن این گروه آسیب پذیر پشتیبانی های لازم را انجام دهد كه امیدواریم در قالب نهضت ملی مسكن اهداف پیش بینی شده تحقق پیدا كند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: بهزیستی از سازمان های تخصصی در سطح كشور است كه در حوزه های مختلف به ویژه كاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با دغدغه ها و نگرانی ها در این زمینه فعال بوده و سعی می كند با همراهی شركای اجتماعی خود فضا و بستر زندگی سالم را برای اقشار مختلف فراهم كند.

محمدی رویكرد پیشگیرانه بهزیستی را در كاهش آسیب ها و مقابله با معلولیت ها و بیماری ها یادآور شد و افزود: با راه اندازی مراكز روزانه و شبانه روزی سالمندان و بیماران مزمن سعی بر این است تا خدماتی مطلوب برای آنها ارائه شود.

وی ساخت و تحویل 33 واحد مسكن را برای معلولان و گروه های همیار سرپرست خانوار یادآور شد و خاطرنشان كرد: در نیمه دوم سال نیز تلاش بر این است تا این فعالیت ها به صورت گسترده ادامه پیدا كند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه كرد: 2 مركز مشاوره و 2 كمپ ترك اعتیاد در استان در نیمه اول امسال فعالیت خود را آغاز كردند كه هدف اصلی ارائه خدمات مشاوره، آگاه سازی و كاهش آسیب ها در حوزه اعتیاد است.

وی بیان كرد: سازمان بهزیستی به رغم محدودیت منابع اعتباری سعی می كند در حوزه های مختلف به ویژه بحث توان افزایی جامعه معلولان حمایت ها و پشتیبانی های لازم را انجام داده و فرصت های برابری را در جامعه به وجود آورد.

محمدی مهمترین دغدغه معلولان را بحث اشتغال و رفع بیكاری عنوان كرد و ادامه داد: با توجه به شرایط خاص معلولان باید كارفرمایانی كه برای معلولان فرصت های اشتغال ایجاد می كنند، مورد پشتیبانی جدی قرار گیرند.

وی تقویت اعتماد به نفس و روحیه خودباوری را در بین معلولان یادآور شد و اظهار كرد: در بحث مناسب سازی فضای شهری خدمات رضایت بخشی انجام نمی شود و بهتر است كارگروه فعال در این حوزه بیش از گذشته شهرداری ها و دستگاه های اجرایی ارائه كننده خدمات را مكلف به توسعه برنامه های متناسب با جامعه معلولان و رفت و آمد سهل آنها كنند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل تصریح كرد: بهزیستی به عنوان دبیرخانه كارگروه مناسب سازی محیط شهری پیگیر اقدامات مؤثر در این زمینه است و با وعده مسئولان قرار شده هفت دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به معلولان شرایط مطلوبی را پیدا كرده و در مسیرهای مختلف برای تردد راحت معلولان هدف گذاری و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۰:۲۶ - ۲۲/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴