دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

افتتاح مدرسه استثنایی كوشا در چوار تا اواسط مهر ماه
 
نسرین مهدی زاده رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به این كه تمام مدارس استان از دوم مهر بازگشایی خواهند شد گفت: سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان مدارس استثنایی به صورت كاملا رایگان است و این مبلغ توسط اداره كل آموزش و پرورش با همكاری آموزش و پرورش استثنایی و حمایت خیرین پرداخت می شود امیدواریم سایر دستگاه های حمایتی بتوانند در این زمینه ما را همراهی كنند.

وی افزود: همانند سنوات گذشته دستورالعمل های بهداشتی از جمله ضدعفونی كردن، ماسك در مدارس استثنایی از اول مهر اجرا خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به این كه جمعیت دانش آموزان استثنایی نیم درصد كل دانش آموزان عادی را تشكیل می دهد گفت: این جمعیت حق و حقوقی بر عهده جامعه و مجموعه آموزش و پرورش دارد و در این راستا آموزش تكمیلی نهضت زبان اشاره ویژه معلمان مدارس استثنایی و اولیا و خانواده های دانش آموزان ناشنوا و نیمه شنوا در دستور كار قرار دارد.

مهدی زاده گفت: با همكاری اداره كل نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان چوار مدرسه استثنایی كوشا تا اواسط مهر افتتاح خواهد شد.

وی افزود: تمام مدارس به دستگاه های توانبخشی و وسایل تخصصی برای كیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و ارائه خدمات توانبخشی به دانش آموزان نیازمند خدمات كاردرمانی و گفتاردرمانی مجهز شده اند.

این مقام مسئول تصریح كرد: در طرح ملی بازگشایی مدارس زیباسازی و مناسب سازی تمام مراكز آموزشی در دستور كار قرار گرفته و همچنین برای ارائه خدمات بهتر به خانواده ها مركز تخصصی سنجش شهر ایلام و ساختمان جدید و نوساز مجتمع سردار سلیمانی انتقال داده شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بیان كرد: برای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان در برخی مناطق دور افتاده و صعب العبور كه به مدارس استثنایی دسترسی ندارند كلاس زمینه در مدارس عادی طراحی شده كه این دانش آموزان بتوانند محتوای كتب استثنایی را در مدارس عادی به خواند.

مهدی زاده گفت: استان ایلام در كشور جز دو استان برتر در سنجش دانش آموزان است كه طبق زمان بندی اعلام شده كار سنجش دانش آموزان بدو ورود را به اتمام رسانده و همچنین سنجش تخصصی دانش آموزان با همكاری مجموعه تا بیست و پنجم شهریور ماه به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: در اجرای طرح حیاط پویا برای شادابی و نشاط دانش آموزان دیوانه نگاری های تمام مدارس ساماندهی شده همچنین در زمینه فضای آموزشی و مقاوم سازی مدارس اقداماتی صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح كرد: تمام نیروهای انسانی برای ابتدای مهر ماه در سراسر استان ساماندهی و برای آموزش نیروهای جدید مدرسانی توانمند دوره ها و كارگاه های تخصصی را برگزار خواهند كرد.

مهدی زاده گفت: كتب درسی دانش آموزان به صورت صد در صدی در سامانه ثبت و تا اول مهر تقسیم و تحویل به مدارس و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به دانش آموزان با نیازهای ویژه با بهره هوشی عادی و دارای معلولیت های بینایی شنوایی و جسمی، حركتی كه در مدارس عادی ثبت نام شده اند معلم رابط تلفیقی اختصاص پیدا كرده كه مانند سایر دانش آموزان از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: برای كمك به دانش آموزانی كه مشكلات ویژه یادگیری مانند اختلال خواندن، نوشتن، دیكته و ریاضی دارند مراكز آموزشی و توانبخشی مشكلات ویژه یادگیری در مناطق و شهرستان ها آمادگی خدمات رسانی به خانواده ها و دانش آموزان را دارند و در این راستا برای جلوگیری از افت تحصیلی این دانش آموزان برای مهر ماه در شهرستان های( ایوان، مهران، ملكشاهی، بدره، چرداول و هلیلان) مراكز آموزشی و توانبخشی مشكلات ویژه یادگیری راه اندازی و افتتاح خواهد شد.

مهدی زاده گفت: همچنین برای جلوگیری از ترك تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه كه مقطع ابتدایی را تمام می كنند در همه شهرستان ها و مناطق كد مدارس پیش حرفه ای و حرفه ای تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۲:۵۰ - ۲۱/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۸