دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

اعتیاد، خشونت های خانگی و طلاق، مهمترین آسیب های اجتماعی در كرمان
 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان كرمان اعتیاد، خشونت های خانگی و طلاق را از مهمترین آسیب های اجتماعی شهر كرمان عنوان كرد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، علی اكبر مختاری، رئیس اداره بهزیستی شهرستان كرمان در نشست با معاون اجتماعی سپاه ثارالله كرمان در خصوص بررسی مسائل و آسیب های اجتماعی با اشاره به روند رو به رشد مسائل اجتماعی در حوزه های مختلف، در پیش گرفتن طرح ها و برنامه های پیشگیرانه را موثرترین شیوه در برخورد با این مسائل دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در قالب برنامه های پیشگیرانه محور با تكیه بر بهره حداكثری از ظرفیت های بومی و منطقه ای اثربخش ترین شیوه مهار و كنترل معضلات گوناگون اجتماعی است.

او با اشاره به اینكه سازمان بهزیستی برای كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی اقدام به ایجاد پایگاه های اجتماعی در حاشیه های شهر كرمان كرده است، افزود: افتتاح 29 مركز مثبت زندگی و فعالیت پایگاه های اجتماعی در مناطق حاشیه ای كرمان زمینه مناسبی است تا با همكاری مجموعه هایی همچون سپاه پاسداران خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه كند.

مختاری اعتیاد، خشونت های خانگی و طلاق را از مهمترین آسیب های اجتماعی شهر كرمان عنوان كرد و افزود: مهاجرت روستاییان به شهر ها یكی از دلایل مهم افزایش آسیب دركرمان بوده است.

ستایش نیا، معاون اجتماعی سپاه ثارالله كرمان نیز در این دیدار، حاشیه نشینی و اعتیاد را مادر مشكلات حال حاضر جامعه دانست و تصریح كرد: اعتیاد ریشه اصلی عمده معضلات اجتماعی از جمله طلاق است، بنابراین برنامه ریزی پیشگیرانه محور در كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

او افزود: مجموعه سپاه پاسداران در كنار همكاری با بهزیستی اقدامات قابل قبولی را در این زمینه تاكنون داشته است.

ستایش نیا به اجرای طرح های محله محور در حوزه آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای اشاره كرد وگفت: استفاده از ظرفیت اماكن مذهبی و روحانیون در اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه در قالب طرح كرامت از اهم اقدامات سپاه در زمینه كنترل و كاهش آسیب های اجتماعی است.
   تاریخ: ۲۲:۴۶ - ۰۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۶