دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نشست مشترك معاونت های تحقیقات و فناوری و آموزش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

نشست مشترك معاونت های تحقیقات و فناوری و آموزش دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی امروز (دوشنبه) با برگزاری جلسه مشترك با معاون آموزشی دانشگاه، مدیران زیرمجموعه این معاونت و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه، موارد مشترك بین دو معاونت را مورد تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، در این نشست كه با حضور رئیس دانشگاه و معاونان برگزار شد، مدیران زیرمجموعه معاونت تحقیقات و روسای مراكز تحقیقاتی دانشگاه نیز شركت داشتند.

دكتر حمیدرضا خانكه در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، از حضور دانشجویان سال اولی در دانشگاه ابراز خشنودی كرد و حضور آنان را سبب نشاط و شادابی در دانشگاه دانست.

وی از راه اندازی اولین دانشكده سلامت اجتماعی كشور در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت كه برنامه ریزی شده تا از مهرماه، آغاز به كار كند.

دكتر خانكه، تحویل مركز ایثار در مركز آموزشی - درمانی روانپزشكی رازی و برنامه ریزی برای تجهیز و راه اندازی آن، آغاز به كار درمانگاه دانشگاه با نام مرحومه دكتر روشنك وامقی برای خدمات دهی به دانشجویان و همكاران دانشگاه، و اضافه شدن مركز جامع توانبخشی ایثار تهران ( نشاط ) مربوط به بنیاد شهید به مجموعه مراكز تحت نظارت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را از جمله اقدامات ماه های اخیر خواند.

وی افزود: بنیاد شهید انقلاب اسلامی دارای 31 مركز ایثار در مراكز استان های سراسر كشور است كه در قالب تفاهم نامه همكاری وزارت بهداشت با بنیاد شهید، قرار است مراكز سطح كشور تحت نظارت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به ارائه خدمات توانبخشی و سلامت روانی و اجتماعی به بیماران و نیازمندان بپردازند و از این طریق نیز خدمات توانبخشی در سطح كشور، گسترش یابد.

رئیس دانشگاه، در مورد پرداخت تمام وقتی اساتید نیز گفت: هر چند كه چالش های بسیاری برای پرداخت حقوق و مزایا همكاران داریم، اما تاكنون تلاش شده كه تمام وقتی اساتید به صورت منظم پرداخت شود.

وی همچنین با عرض تبریك به دكتر حسین نجم آبادی كه از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران به عنوان یكی از 100 سرآمد علمی كشور، معرفی شده است، برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون كرد و افزود: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در میان كل دانشگاه های علوم پزشكی و وزارت علوم، رتبه 44 را كسب كرده است.

وی تصریح كرد كه خوشبختانه دانشگاه ما مسیر توسعه را بخوبی طی می كند و طی یكی دو سال آینده توسعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه را شاهد خواهیم بود.

دكتر خانكه در ترمیم هیات علمی دانشگاه و گسترش نیروی انسانی متخصص، از تصمیم هیات رئیسه دانشگاه گفت كه مقرر شده تا نسبت به جذب نخبه های دانشگاه به عنوان ضریب كا ، اقدام شود.

وی با اشاره به شروع ترم جدید و عرض تبریك به این مناسبت، اظهار داشت: براساس آخرین تحقیقات 30 درصد دانش آموزان و دانشجویان كشور دچار كم تحركی هستند و با توجه به اینكه دانشگاه علاوه بر وجهه آموزشی، دارای وجهه فرهنگی نیز می باشد، اساتید تلاش كنند كه اوقات فراغت دانشجویان با برنامه های فرهنگی و ورزشی پر شود و از آنان مانند فرزندان خود مراقبت كنند. اساتید راهنما نقش پررنگ تری داشته باشند و دانشجویان را سرگرم فرایندهای علمی و فرهنگی كنند چرا كه مشاهده شده گروههایی كه اوقات دانشجویان خود را با برنامه های علمی و فرهنگی پر می كنند، كمترین مشكل را در میان دانشجویان خود دارند.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری كرد كه روز بروز شاهد بالندگی دانشگاه باشیم.

دكتر مسعود فلاحی خشكناب معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با تشكر از رئیس دانشگاه و هیات رئیسه برای حمایت از بخش پژوهش، گفت: با توجه به مشغله ای كه وجود دارد، اطلاعات لازم در سامانه های مربوطه ثبت شود.

وی همچنین از آغاز برگزاری دوره های فلوشیپ تحقیق و فناوری برای اعضای هیات علمی، گفت و تداوم آن را از برنامه های معاونت تحقیقات خواند.

در ادامه، دكتر كیانوش عبدی مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه، از راه اندازی پژوهشكده سلامت اجتماعی گزارش داد.

دكتر الهام لونی عضو هیات علمی دانشگاه نیز گزارش خود از واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان توانبخشی رفیده را ارائه داد.

دكتر خانكه، اولویت فعالیت های تحقیقاتی دانشجویان را بر رفع مشكلات مراكز تابعه دانشگاه استوار دانست و افزود: باید بین آموزش و بخش بالینی، آشتی برقرار شود تا نتیجه آن به نفع بیماران و مجموعه نظام سلامت رقم بخورد.

تغییرات دستورالعمل ارزشیابی جامع فعالیت های تحقیقاتی و فناوری دانشگاه های علوم پزشكی توسط دكتر پاكجویی و دكتر عبدی توضیح داده شد، ضمن آنكه دكتر اشتری در خصوص بحث ترجمان دانش، و لزوم پرداختن به این بخش كه می تواند مشكلات جامعه را كاهش بدهد، توضیح داد.

در ادامه، دكتر تیموری، بازنگری اولویت های پژوهشی مراكز تحقیقاتی و گروه های آموزشی براساس شاخص های جدید ارزشیابی را توضیح داد و از گروه هایی كه هنوز اولویت های خود را برای مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات نفرستند، خواست تا حتما نسبت به این مهم اقدام كنند، ضمن آنكه ثبت RFP ها در سامانه پژوهان را یادآور شد.

بحث مدیریت رویدادهای پژوهشی با توضیحات دكتر كیانوش عبدی مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه ارائه شد و برگزاری اولین جشنواره فناوری های توانبخشی در 22 آذرماه امسال (هفته پژوهش) توسط دكتر فرهاد طباطبایی قمشه مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه توضیح داده شد و پیشنهاد های اساتید در مورد این جشنواره نیز ارائه شد.

در ادامه، دكتر فلاحی و دكتر عبدی در بخش مدیریت و ساماندهی رویدادهای پژوهشی ( همایش، سمینار، كنگره، كارگاه های آموزشی، جشنواره و ... ) ، در مورد جشنواره فناوری های نوین در توانبخشی، برگزاری دومین دوره كوتاه مدت مهارتی تحقیق و فناوری، شركت در كارگاه های توانمندسازی جهت ارتقاء به رتبه دانشیاری ( ویژه اعضای هیات علمی ضریب كا و استادیار ) و برگزاری اولین همایش ملی تحقیقات تلفیقی Mixed Methods Research در سال 1402 ، توضیح دادند و اساتید شركت كننده در خصوص این موارد بویژه كارگاه ها و دوره های آموزشی به تبادل نظر پرداختند و دكتر خانكه رئیس دانشگاه بر ارزیابی تكرارپذیری تحقیق تاكید كرد.

در ادامه، دكتر عبدی در توضیح مسایل مرتبط با پایان نامه ها، به الزام درج پایان نامه ها در سامانه پژوهان، بارگذاری فایل پروپوزال و ثبت ترجمان دانش، واكشی در سامانه علم سنجی، دستورالعمل پایان نامه - طرح، اجرای مطالعات RCT و روش های تحقیق كیفی با متدولوژی های پیچیده در مقطع كارشناسی ارشد، مسئولیت پایان نامه كارآزمایی بالینی با استاد راهنما، مسایل اخلاق در پژوهش و مسایل مرتبط با آئین نامه پسادكترا ، اشاره كرد.

دكتر فرهاد طباطبایی قمشه مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه نیز در مورد اساسنامه و آئین نامه تاسیس و راه اندازی مراكز نوآوری حوزه سلامت كشور و پایان نامه های محصول محور ، توضیح داد و چگونگی تكمیل دو فرم مربوط به پایان نامه های محصول محور را تشریح كرد.

راهكارهای ارتقای مقالات اساتید و مجلات دانشگاه نیز توسط دكتر فلاحی معاون تحقیقات توضیح داده شد، ضمن آنكه بر استفاده از شبكه های مجازی علمی - اجتماعی، ثبت نام، بارگذاری مقالات و دنبال كردن همكاران هم رشته و به روز رسانی صفحات گوگل اسكالر ، تاكید كرد.

دكتر خانكه در پایان این نشست، با جمع بندی مطالب ارائه شده، برگزاری دوره های آموزشی را تاثیرگذار در سیاست گذاری ها دانست.

انتهای پیام/

   تاریخ: ۰۱:۵۳ - ۲۹/۰۶/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۵