دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمع آوری معتادان متجاهر به كاهش سرقت منجر شده است
 
رئیس كل دادگستری استان اردبیل گفت: با جمع آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها در كمپ بیرون از شهر، به كاهش سرقت در استان اردبیل منجر شده است.
جمع آوری معتادان متجاهر به كاهش سرقت منجر شده است ناصر عتباتی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار كرد: رویكرد ما تقویت اقدامات پیشگیرانه در بروز و وقوع جرایم در همه حوزه هاست كه براساس سند تحول قوه قضائیه تلاش بر كاهش جرایم در حوزه های مختلف است.

وی به بالا بودن آمار سرقت جزئی در استان اشاره كرد و گفت: با جمع آوری معتادان متجاهر كه عمده سرقت های جزئی را در استان انجام می دادند، این نوع سرقت در استان كاهش یافته و قطعا در ایام پایانی سال و عید نوروز این فعالیت ها به شكل مضاعف در دستور كار نیروی انتظامی و دستگاه قضاست.

رئیس كل دادگستری استان اردبیل تصریح كرد: در كنار تقویت برنامه های پیشگیرانه در كم شدن وقوع جرایم، صیانت از اراضی كشاورزی، مراتع و منابع طبیعی یكی از برنامه های جدی دستگاه قضا در استان است تا از سوءاستفاده ها و بهره برداری های نامناسب در این بخش جلوگیری شود.

عتباتی ایام پایانی سال و شرایط ارتقا نظم و انضباط عمومی را در كنار نظارت ها و كنترل بر بازار یادآور شد و خاطر نشان كرد: با هدف كاهش دغدغه های مردم در خریدهای ایام پایانی سال با همكاری اصناف، سازمان تعزیرات و صمت تلاش خواهیم كرد تا آرامش و امنیت روانی در سطح بازار رقم بخورد.

وی اضافه كرد: برای پیشگیری از خطرات و آسیب های چهارشنبه آخر سال نیز از خانواده ها انتظار داریم تا مراقب رفتارهای غیرمتعارف فرزندان خود به ویژه در خرید و فروش مواد منفجره و احتراقی باشند تا خطری متوجه آنها نشود.

عتباتی برخورد با جرایم اقتصادی و مفاسد اداری را یادآور شد و بیان كرد: در سند تحول قوه قضائیه بر برخورد جدی با هرگونه فساد اقتصادی و اداری تاكید شده و ما نیز با نگاه پیشگیرانه با هرگونه انحراف در این بخش به جد برخورد می كنیم.

رئیس كل دادگستری استان به نزدیكی ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز اشاره كرد و ادامه داد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات در دادگستری استان شكل گرفته و دبیرخانه آن فعالیت خود را آغاز كرده است.

وی اظهار كرد: امیدواریم انتخابات خرداد سال آینده با كمترین حاشیه و بیشترین مشاركت مردم و همچنین پایبندی به قانون برگزار شده و شاهد انتخاب كاندیداهای اصلح در این فرآیند مردم سالاری باشیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۹:۱۶ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۱