دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

197 كودك ناشنوای زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی هستند
 
معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی گلستان گفت:197 كودك ناشنوا و كم شنوای زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی هستند.
امانیان گفت: 197 كودك زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی مشكل شنوایی دارند و در اولویت كاشت حلزون هستند تا بتوانند مانند كودكان عادی تحصیل كنند.

او ادامه داد: تشخیص كاشت حلزون به عهده پزشك متخصص گوش و حلق و بینی و تیم پزشكی است.

امانیان گفت: كاشت حلزون در استان گلستان انجام نمی شود و برای این منظور به استان های دیگر فرستاده می شوند.

او افزود: در مجموع 8 هزار و 350 ناشنوا و كم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان هستند كه برخی از آن ها سرپرست خانوارند.

امانیان افزود:از این تعداد هزار و 342 نفر ناشنوایی خفیف، 2 هزار و 970 نفر متوسط، 2 هزار و 890 نفر شدید و هزار و 33 نفر هم ناشنوایی از نوع خیلی شدید دارند.

او با بیان اینكه 5 هزار و 200 نفر از آن ها مستمری دریافت می كنند افزود: مابقی در دهك های بالای درآمدی قرار دارند و برخی از آن ها بازنشسته اند كه از تامین اجتماعی حقوق دریافت می كنند.

معاون توانبخشی استان گفت:4 مركز "كودك و خانواده كم شنوا" در استان فعال است كه خدمات گفتار درمانی و خدمات شنوایی در این مراكز توسط گفتار درمان گر و شنوایی شناس انجام می شود.

او گفت:سمعك شنوایی با اولویت كودكان و دانش آموزان در اختیار آن ها قرار می گیرد.

امانیان همچنین در مورد اعطای تسهیلات به افراد ناشنوای تحت پوشش گفت:تا سقف 250 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی 4 درصد با بازپرداخت بلند مدت به واجدان شرایط اعطا می شود.

او با بیان اینكه همچنین به كارفرمایی كه یكی از افراد تحت پوشش را بكار گیری كند نیز وام پرداخت می شود افزود: حتی حق بیمه كارفرمایی نیز بسته به میزان درصد شنوایی فرد پرداخت می شود.

امانیان می گوید: همچنین به سرپرستان خانوار وام بلاعوض مسكن تعلق می گیرد و علاوه بر آن مستمری به صورت ماهیانه و بر اساس تعداد نفرات خانوار پرداخت می شود.
   تاریخ: ۰۷:۱۷ - ۰۸/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۰