دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

توصیه های روانشناسی برای دوران كرونا
 
یك روانشناس گفت: در طول یك سال گذشته محدود شدن دید و بازدیدها در ایام كرونا بین مردم، زمینه افزایش عادی انگاری را بیشتر كرده است.
توصیه های روانشناسی برای دوران كرونا علی نژاد در گفت وگو با ایسنا با تاكید به اینكه كرونا یك سالی می شود ارتباطات فیزیكی بین مردم را كم كرده و همین دلیلی بر افزایش دورهمی ها و عادی انگاری هاشده است، اظهار كرد: افسردگی و اضطراب از پیامدهای ماندن در خانه است كه مردم برای رهایی ازاین مشكل ساعاتی را در بیرون از منزل می گذرانند كه همین باعث تجمعات در شهرها و مسافرت های غیر ضروری شده است كه این خطر آفرین است.
این استاد دانشگاه خاطر نشان كرد: در اوایل شیوع بیماری كرونا بیشتر حالت های اضطراب مشاهده می شد اما با گذشت یكسال بیشتر شاهد حالت های افسردگی و وسواس هستیم.

وی افزود:با گذشت یك سال از شیوع كرونا در كشور غیر از تشكیل اجتماعات در شرایط فعلی كه در حالت شكننده قرار داریم،عادی انگاری، احتمال بازگشت به دوران اوج بیماری را افزایش می دهد.
این مدرس دانشگاه افزود: پیگیری های لحظه به لحظه اخبار كرونا نیز می تواند منجر به افزایش اضطراب و افسردگی افراد شود باید سعی شود اخبار كرونایی را محدود كرد.
وی درخصوص راهكارهایی برای مقابله با افسردگی دوران كرونا، اظهار كرد: ورزش كردن، برنامه ریزی روزمره برای جلوگیری از روز مرگی، محدود كردن اخبار و اطلاعات كرونایی و حفظ ارتباط با نزدیكان با استفاده از فضای مجازی تاحدودی می تواند به ارتقای سلامت روانی كمك كرده و افسردگی این ایام را كاهش داد.
علی نژاد ادامه داد: از راه های مقابله با افسردگی دوران كرونا پناه بردن به سرگرمی های مختلف ازجمله تماشای فیلم و سریال، كتاب خواندن ، موسیقی گوش دادن است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۵۹ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵