دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

آغاز كنگره ملی سالیانه و همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی
 
بیست و سومین كنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی سراسر كشور با حضور 400 دانشجوی پژوهشگر داخلی و خارجی در شهر اردبیل آغاز شد.
آغاز كنگره ملی سالیانه و همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی
بیست و سومین كنگره ملی سالیانه و نهمین همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی سراسر كشور با حضور 400 دانشجوی پژوهشگر داخلی و خارجی در شهر اردبیل آغاز شد.
كنگره ملی سالیانه و همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی آغاز شدبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز اردبیل سرپرست علمی بیست و سومین كنگره ملی و بین المللی سالانه و نهمین كنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی در آیین گشایش این رویداد علمی گفت: یك هزار و 894 خلاصه مقاله از سوی دانشجویان داخلی و خارجی به دبیرخانه این كنگره ارسال شده بود كه از میان آنها، 717 مقاله به منظور ارائه به صورت سخنرانی، پوستر و ای. پوستر انتخاب شده است.
دكتر فرهاد پورفرضی با اشاره به افزایش 1.5 برابری شمار مقاله های ارائه شده برای شركت در این كنگره علمی و پژوهشی سالانه دانشجویی اظهار كرد: در مجموع این رویداد مهم با حضور 750 نفر میهمان داخلی و خارجی در مدت سه روز در حال برگزاری است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین از حضور دانشجویان پزشكی پنج كشور جمهوری آذربایجان، تركیه، بحرین، فنلاند و ازبكستان در بخش بین الملل این كنگره خبر داد و گفت: در بخش بین الملل این كنگره، 13 مقاله ارائه شده توسط دانشجویان خارجی به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
وی، ارج نهادن به مقوله پژوهش در بین دانشجویان علوم پزشكی را از جمله اهداف این رویداد مهم علمی ذكر كرد و رشد و توسعه علمی كشور در حوزه بهداشت، درمان و سلامت را در گرو تلاش های شبانه روزی پژوهشگران این عرصه دانست.
سرپرست علمی بیست و سومین كنگره ملی و بین المللی سالانه و نهمین كنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی، فناوری اطلاعات سلامت و بیوانفورماتیك پزشكی، تجاری سازی و ایده پردازی در حوزه سلامت، خون شناسی، سرطان و روش های نوین درمانی، بیماری های خودایمنی و نقص سیستم ایمنی، آسیب شناسی ژنتیك و سلول های بنیادی، مراقبت های بهداشتی در پاندمی ها، طراحی و ارزیابی دارو ها و واكسن و روش های نوین تشخیص و درمان را از جمله محور های این كنگره ذكر كرد.
كنگره ملی سالیانه و همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی آغاز شدوی همچنین بیماری های غیرواگیر و واگیر، علوم اعصاب و بهداشت روان، بیوتكنولوژی و نانوتكنولوژی، فیزیوتراپی و علوم توانبخشی، پزشكی شخصی سازی شده، بهداشت سالمندی و جمعیت، چالش های آموزش مجازی، طب سنتی و آب درمانی، علوم تغذیه و بهداشت، بهداشت دهان و دندان، تحقیقات نظام سلامت، سلامت و پیشگیری، پژوهش در آموزش، پرستاری و مامایی، اخلاق در پژوهش، توریسم پزشكی، علوم پایه و پزشكی از راه دور را از دیگر محور های این رویداد علمی و پژوهشی اعلام كرد.
دكتر پورفرضی، كرونا، واكسیناسیون و چالش های پساكرونا، كارآفرینی و نوآوری های دانش بنیان، جوانی جمعیت، باروری و ناباروری و تحقیقات بین رشته ای را نیز جزو محور های ویژه این كنگره عنوان كرد.
وی با بیان این كه مهمانان و مخاطبان این كنگره، پژوهشگران و استادان و مخترعان برجسته كشوری و بین المللی حوزه علوم پزشكی هستند، گفت: در كنار پنل های سخنرانی و پوستر، كارگاه های توانمندسازی پژوهشی و فناورانه و همچنین جلسات انتقال تجربه در طی روز های برگزاری این كنگره، برای دانشجویان و استادان شركت كننده برنامه ریزی شده است.
وی برگزاری این كنگره را فرصتی برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم استان اردبیل و بازدید از آثار و بنا های تاریخی و مناطق گردشگری این استان عنوان كرد و افزود: در كنار این كنگره، نمایشگاه فناورانه نیز با هدف معرفی یافته های علمی و فناوری دانشجویان رشته های مختلف پزشكی برگزار خواهد شد.
كنگره ملی سالیانه و همایش بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی آغاز شدسرپرست علمی بیست و سومین كنگره ملی و بین المللی سالانه و نهمین كنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشكی افزود: همزمان با این كنگره، از سه داروی فناورانه كه توسط دانشجویان و مراكز پژوهشی استان اردبیل تولید شده و مرحله ارزیابی علمی را طی كرده است، رونمایی می شود.
وی بیان كرد: در بخش ایده های فناورانه این رویداد علمی نیز، از میان 60 ایده فناورانه ارائه شده به دبیرخانه این كنگره در حوزه سلامت، هشت ایده برتر برگزیده نیز در یك پنل تخصصی ارائه و معرفی خواهد شد.
دكتر پورفرضی اضافه كرد: همزمان با اختتامیه این كنگره، اولین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشكی كشور نیز برگزار شده و از منتخبان این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.
   تاریخ: ۱۴:۰۴ - ۰۶/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸