دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

10 و نیم درصد جمعیت كشور سالمند است
 
تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 10 و نیم درصد جمعیت كشور سالمند است و باید برنامه پزشك خانواده در شهرها با محوریت میانسالی سالم سریعتر عملیاتی شود.
10 و نیم درصد جمعیت كشور سالمند است تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 10 و نیم درصد جمعیت كشور سالمند است و باید برنامه پزشك خانواده در شهرها با محوریت میانسالی سالم سریعتر عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، كمال حیدری روز شنبه در همایش روز جهانی سالمند با شعار تاب آوری و مشاركت زنان سالمند كه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: باید هشت درصد جمعیت كشور سالمند می شد كه این رقم به سرعت گذشت و اكنون به 10 و نیم درصد رسیده است،

وی با بیان اینكه دریان حوزه یكسری مشكلات در بحث های حمایتی وجو دارد كه كار را پیچیده كرده است. اظهارداشت: با توجه به افزایش سالمندی در كشور باید برنامه ها را به سمت داشتن سالمندی سالم سوق دهیم، ارتقای پزشك خانواده در شهرها یكی از برنامه های مهمی است كه می توان سالمندان مبتلا به بیماری های مختلف از جمله قلبی، عراقی، دیابت، فشارخون و غیره را در قالب این برنامه شناسایی كرد و به آنها آموزش داد.

حیدری تاكید كرد: باید با تحقق برنامه پزشك خانواده در شهرها بسته خدمتی غربالگری آموزش را دنبال كنیم تحقق این برنامه در قالب مسائل جسمی و روانی باید ساماندهی شود در ابعاد اجتماعی و معنوی نیز باید برنامه ها را عملیاتی كنیم بحث توانبخشی مهم است كه باید كارهای ارزشمندی در این زمینه انجام شود.

وی خاطرنشان كرد: به سمت سالمند شدن به سرعت پیش می رویم باید از ظرفیت محله محوری استفاده شود ارتباطات همكاری با شهرداری و بهزیستی در این رابطه باید نهادینه شود.

برچسب ها
- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
- سالمندان
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
- بهداشت و سلامت
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۳۰ - ۰۹/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۹۱