دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

خدمات توانبخشی و سالمندی در شبكه ادغام می شود
 
رئیس بیمه سلامت ایران در همایش روز جهانی سالمند:

خدمات توانبخشی و سالمندی در شبكه ادغام می شود

رئیس بیمه سلامت ایران روز شنبه در همایش روز جهانی سالمند كه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، گفت: تلاش هایی در سطح وزارت بهداشت انجام شده كه خدمات توانبخشی و سالمندی در شبكه ادغام شود و این كار مهم از اقدامات بزرگ توانبخشی است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر ناصحی افزود: دنیای امروز و كشور ما به سمت سالمندی پیش می رود و با اجرای سیاست های جمعیتی دهه های بعد یك پنجم جمعیت سالمند بالای 60، 65 سال داریم و در مراكز مرتبط باید همه اركان از قبل آماده می بودند و كارهایی می كردند و این تلنگرها توسط مراكز علمی نظیر این دانشگاه كه از افتخارات نظام برای تربیت دانشجویان در زمینه توانبخشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و فارغ التحصیلان موفقی در اقصی نقاط كشور داشته ایجاد شده است.

وی ضمن تقدیر از خدمات دكتر خانكه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و اساتید برگزار كننده این همایش، گفت: بحث سالمندی و بحث تفكر تاب آوری زنان برای ما حائز اهمیت است، در جامعه ما زنان سالمند تنها، 4 برابر مردان هستند و این یك آسیب برای جامعه است، زیرا این جمعیت زنان سالمند در آینده نیازمند مراقبت دارند، در این زمینه اندیشه تاب آوری در مقابل ناملایمات ها، بیماری های مزمن، مشكلات، از دست دادن ها باید جوری تقویت شوند كه امكان رشد را داشته باشند و این مهم با افزایش سواد سلامت، همیاری و همكاری در سالمندی اتفاق می افتد .

دكتر ناصحی افزود: در سالمندی فراز و فرودهای زیادی داریم . در حوزه بیمه سلامت با توجه به اینكه یكی از بیمه های اصلی كشور است، 45 میلیون و 700 هزار نفر را تحت پوشش داریم كه نزدیك به 9 درصد آن را جمعیت سالمند تشكیل می دهد. این جمعیت كم نیست، جمعیت فعال ما سه میلیون و 780 هزار و 212 نفر در 5 صندوق بیمه سلامت قرار دارند .

وی افزود: در سطح یك با همكاری معاونت بهداشتی وزارت خانه مراقبت های اولیه فشارخون، دیابت و ...را داریم و در سطح دو و سه خدمات مختلف انواع جراحی ها، خدمات توانبخشی، مشاوره روانپزشكی، سرطان ها ، سمعك، و عموم بیماری ها را پوشش می دهیم كه سازمان بیمه سلامت در بخش بستری 90 درصد و در سرپایی 70 درصد پرداخت می كند .

دكتر ناصحی گفت: با توجه به سالمندی جامعه باید شاهد همت جامعی باشیم، باید همه متولیان، وزارت بهداشت، سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و شركت های خصوصی در تدوین برنامه هفتم كشور، همكاری كنند .

در بیمه سلامت كارگروه های ما در كمیته های برنامه هفتم در حوزه توانبخشی و برای اتیسم پنجره هایی را باز كردیم و در بحث توانبخشی آنها نهادینه كردیم و امیدواریم با همكاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، نظام پزشكی كشور و مجلس شورای اسلامی افقی را ترسیم كنیم و برنامه جامع پیشنهاد كنیم كه چطور در بحث پیشگیری می توان گام برداشت .

وی افزود: وجود فرد پیر سالم و با نشاط زمینه اش قبل پیری و سالمندی است، بیمه باید وظایف پیشگیری را در حوزه ورزش، داروهای كمك كننده و ... ایجاد كند تا در سالمندی، كمتر درگیر اختلالات اسكلتی عضلانی ، بیماری های مختلف و مزمن كه هزینه اش چندین برابر سال های پیشین زندگی است، بشود.

دكتر ناصحی تصریح كرد: در بحث نیروهای مسلح هم فعالیت خوبی شده ، كار مشاوره ای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با مجموعه های گوناگون و تعامل بیمه و مجلس شورای اسلامی داریم و كاری در آینده نزدیك و در برنامه هفتم خواهیم داشت، همكاری همه جانبه فعالان و انجمن هاست كه دغدغه سالمندی را درهمه سطوح ایجاد كنیم . از سطح سیاستگذاری تا عموم جامعه پیگیر مطالبات این گروه ها باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری كرد كه با همت متولیان امر بتوانیم موثر باشیم، بیمه سلامت مطالعاتی را با سازمان های بین المللی دارد تا متناسب شرایط خودمان خدمات خوبی را ارائه بدهیم.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: گلرخ - نعیمی پور
   تاریخ: ۱۳:۱۶ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۴