دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

بهرمندی بیش از 24 هزار سالمند كرمانشاهی از خدمات بهزیستی
 
كرمانشاه- معاون توانبخشی بهزیستی كرمانشاه از بهرمندی بیش از 24 هزار سالمند كرمانشاهی از خدمات بهزیستی خبر داد.
بهرمندی بیش از 24 هزار سالمند كرمانشاهی از خدمات بهزیستی كرمانشاه- معاون توانبخشی بهزیستی كرمانشاه از بهرمندی بیش از 24 هزار سالمند كرمانشاهی از خدمات بهزیستی خبر داد.

نیلوفر اختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره گرامیداشت هفته بهزیستی و سالمندان، اظهار كرد: پیش تر افرادی را كه بالا 60 سال سن داشتند سالمند می دانستند اما اكنون افراد بین 60 تا 75 سال را سالمندان جوان، 75 تا 90 را میان سالمند و بیش از 90 سال را پیری نام گذاری كرده اند.

وی افزود: دسته بندی ایام پیری با هدف طی كردن 2 مرحله ابتدای با شرایط بهتر و مناسب تری بود تا عوارض پیری كمتر بر آنها اثر منفی بگذارد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان كرمانشاه با اشاره به میزان سالمندان موجود در استان كرمانشاه، تصریح كرد: در حال حاضر تعداد 24 هزار و 224 نفر سالمند زیر نظر بهزیستی از خدمات بهزیستی استفاده می كنند كه از این آمار 12 هزار و 808 نفر خانم و تعداد حدود 11 هزار و 416 نفر نیز مرد هستند.

اختیاری با اشاره به رتبه هشتم استان كرمانشاه در جمعیت سالمندی خود، خاطر نشان كرد: استان كرمانشاه با 10.47 درصد از جمعیت سالمندان جایگاه هشتم را در بین سایر استان ها داشته كه در هفت مركز شبانه روزی نگه داری می شوند.

وی ادامه داد: از مجموع هفت مركز نگهداری سالمندان تعداد پنج مركز در شهر كرمانشاه و در شهرستان های اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب نیز هركدام یك مركز دایر است كه ارائه خدمات به صورت مراقبت، توانبخشی، پرستاری، توان پزشكی، مددكاری انجام می گیرد

معاون توانبخشی بهزیستی استان كرمانشاه با بیان اینكه علاوه بر نگهداری و ارائه خدمات در مراكز شبانه روزی ویزیت در منزل نیز انجام می گیرد، عنوان كرد: اعزام تیم های سیار به منازل برای ارائه خدمات توسط سه تیم ویزیت كننده انجام می گیرد كه به طور كلی تعداد یك هزار و 245 نفر در مراكز شبانه روزی نگهداری می شوند كه 399 نفر در این مراكز خدمات دریافت می كنند و 444 نفر نیز از طریق ویزیت در منزل از خدمات بهره مند می شوند.

اختیاری با اشاره به نیاز به همكاری سایر دستگاه ها با مراكز نگهداری سالمندان، گفت: بر اساس سند ملی سالمندان كه پنج سال پیش تصویب شده به منظور بهبود كیفیت زندگی سالمندان نیازمند كمك برخی ارگان ها مانند تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشكی خواهیم بود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۵۱ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۹