دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

جمعیت سالمند فارس از 500 هزار نفر فراتر رفت
 
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هوشیار در نشست روز جهانی سالمندان بیان كرد: تاب آوری و مشاركت زنان سالمند شعار امسال روز جهانی سالمندان است كه با توجه به نقش ویژه آنان در مدیریت برنامه های خانواده اعلام شده است.

او افزود: 9 مركز شبانه روزی نگهداری سالمندان و 7 مركز توانبخشی روزانه سالمندان در فارس تحت نظارت بهزیستی فعالیت می كنند و در حال حاضر بالغ بر 530 هزار نفر از جمعیت استان را سالمندان تشكیل می دهند. 

مدیركل بهزیستی فارس با اشاره به تشكیل شورای سالمندان با دستور و نظارت استاندار فارس، افزود: صدور قطعی كارت منزلت سالمندان، بیمه تكمیلی سالمندان، الزام سازمان ها به اجرای برنامه های اكرام سالمندان، مناسب سازی محیط شهری و اجرای برنامه های اوقات فراغت،غربالگری بیماری هایی از قبیل دمانس، فشارخون، شنوایی، بینایی و .... از مصوبات این شورا است و تاكنون در این راستا 4500 كارت منزلت سالمندی برای سالمندان استان تهیه و توزیع شده است.

هوشیار در ادامه با بیان اینكه از ششم تا دوازدهم مهرماه به عنوان هفته ملی سالمندان نامگذاری شده است، گفت: گسترش محیط دوستدار سالمند به ویژه برای حضور و مشاركت زنان، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به بانوان جامعه در خصوص آشنایی با پدیده سالمندی برای آمادگی ورود به این دوره و تحقق سبك زندگی سالم و فعال از دلایل نامگذاری شعار این روز تحت عنوان تاب آوری و مشاركت زنان سالمند است.

مدیركل بهزیستی فارس همچنین تصویرسازی نقش مثبت و پر بركت سالمندان به عنوان پدر و مادر بزرگ خانواده برنامه ریزی برای دقیق سالمندی سالم و تقویت چرخه عمر و امید به زندگی در این دوره با خود مراقبتی و انجام غربالگری و مداخلات زودهنگام را از دیگر راه كارهای مهم ارتقای سلامت سالمندان برشمرد.

عبدالرحمن سلیم حقیقی، مشاور اجرایی مدیركل بهزیستی فارس نیز از رونمایی كتاب فرهنگ سالمند تالیف طاهره سكوت و عبدالرحیم اسدالهی و ترجمه فارسی 12 جلد از كتب درسنامه سالمندشناسی و طب سالمندی نوشته براكلهرست خبر داد.

انتهای پیام/ س
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۵۰ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۴۶