دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

4 هزار دانش آموز ناشنوا در كشور داریم/ضرورت آموزش وسیع زبان اشاره
 
معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: باید زبان اشاره در جامعه متداول گردد. باید همه افراد جامعه مشكلات ناشنوایان را درك و تا حد ممكن بتوانند با آن ارتباط برقرار كنند.
4 هزار دانش آموز ناشنوا در كشور داریم/ضرورت آموزش وسیع زبان اشاره معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: باید زبان اشاره در جامعه متداول گردد. باید همه افراد جامعه مشكلات ناشنوایان را درك و تا حد ممكن بتوانند با آن ارتباط برقرار كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل برقی معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در همایش گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان گفت: این گونه مراسم به آگاهی افكار عمومی كمك می كند تا جامعه، خود را در قبال ناشنوایان مسئول بداند.

برقی یكی از رویكردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی را جذب حداكثری اعتبارات برای آموزش ناشنوایان و زبان اشاره اعلام كرد و افزود: ما معتقدیم جامعه و شهر خوب جایی است كه حقوق همه افراد در آن رعایت شود و امكان رشد برای همه افراد سالم و معلول فراهم گردد.

وی با بیان اینكه حدود 4 هزار دانش آموز ناشنوا در كشور داریم گفت: ناشنوایان در مدارس خاص تحصیل می كند اما ده هزار دانش آموز كم شنوا هم در مدرسه نزدیك محل سكونت خود تحصیل می كنند و تلاش داریم كه شرایط برای تحصیل مناسب همه آنان فراهم شود.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاكید بر نهضت آموزش زبان اشاره گفت: باید زبان اشاره در جامعه متداول گردد. باید همه افراد جامعه مشكلات ناشنوایان را درك و تا حد ممكن بتوانند با آن ارتباط برقرار كنند. كودكان پاك اند و كودكان استثنایی پاك ترین كودكان هستند. هیچ چیز زیباتر از ارتباط مطلوب افراد جامعه با ناشنوایان وجود ندارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۹:۴۹ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۹