دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

كودكان بیش فعال شناسایی می شوند
 
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی، نحوه ارائه خدمات این سازمان به دانش آموزان دارای نقص توجه و بیش فعالی را تشریح كرد و گفت: دانش آموزان بیش فعال، دانش آموزان عادی هستند كه ممكن است در دقت و توجه، مشكلاتی داشته باشند كه باید مداخلات تخصصی برایشان انجام شود.
رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی، نحوه ارائه خدمات این سازمان به دانش آموزان دارای نقص توجه و بیش فعالی را تشریح كرد و گفت: دانش آموزان بیش فعال، دانش آموزان عادی هستند كه ممكن است در دقت و توجه، مشكلاتی داشته باشند كه باید مداخلات تخصصی برایشان انجام شود. حمید طریفی حسینی به ایسنا گفت: آیین نامه ای برای بچه های بیش فعال در دست تهیه است كه مشخص می كند دانش آموز نقص توجه و بیش فعال چه ویژگی ها و شرایطی باید داشته باشد كه براساس آن تشخیص گذاری شود. در واقع ملاك ها و معیارهای غربالگری و تشخیص گذاری را احصا و ابزارها را مشخص می كنیم. پس از آن باید همكاران خودمان را آموزش دهیم تا بتوانند این تست ها و مداخلات تخصصی لازم را انجام دهند. برنامه ما این است كه از آبان ماه بتوانیم این دانش آموزان را نیز همانند دانش آموزان اختلال یادگیری در مراكز ویژه اختلال یادگیری تحت درمان و آموزش قرار دهیم. پیش بینی ما این است كه آمار دانش آموزان دارای نقص توجه و بیش فعالی به اندازه دانش آموزان دارای اختلال یادگیری باشد. طریفی حسینی درباره اجرای این طرح برای كودكان بیش فعال توضیح داد: اینها هیچ تفاوتی با بچه های عادی به لحاظ آموزش نخواهند داشت. بچه های مبتلا به اختلال یادگیری ما سر كلاس عادی می نشینند و بعضی روزها به مركز یادگیری مراجعه می كنند و یكی دو جلسه در هفته با آنها كار می شود و اگر نیاز به دارودرمانی هم داشته باشند كه به روانپزشك ارجاع داده می شوند، هم دارو مصرف می كنند و هم كارهای توانبخشی شان انجام می شود.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۰۴:۴۲ - ۱۱/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۶