دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

«اشتغال و ازدواج» دغدغه های جدی پیش روی معلولان قزوین/ دستگاه های اجرایی استان پای كار بیایند
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی دهباشی پور در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه كه ظهر امروز در سالن جلسات اداره كل بهزیستی برگزار شد، اظهار كرد: اقدامات غربالگری به منظور پیشگیری از ناشنوایی درحال انجام است كه البته پس از تولد نیز این اقدام صورت می گیرد.

وی افزود: به منظور مناسب سازی فضای شهری مقرر شده تا زیر نظر بهزیستی این كار انجام گیرد، این موضوع در چند نقطه اجرایی شده و امیدواریم پس از این نیز ادامه پیدا كند.



مدیركل بهزیستی استان قزوین تصریح كرد: بیش از 28 هزار مددجوی توانبخشی، 2 هزار و 436 سالمند و بالغ بر 5 هزار مددجوی اجتماعی تحت پوشش بهزیستی هستند.

دهباشی پور یاد آور شد: هرچه غربالگری در سنین پایین تر انجام شود اثرگذار تر خواهد بود لذا در این میان نقش خانواده ها حائز اهمیت است.

وی عنوان كرد: اختلالات ژنتیكی در حوزه بینایی نسبت به شنوایی بیشتر است و بر این اساس میزان مشكلات بینایی كه به صورت موروثی منتقل می شود به مراتب بیشتر خواهد بود.

مدیركل بهزیستی استان قزوین اعلام كرد: در حال حاضر انجمن نابینایان در استان فعال و آموزش های لازم و خدمات مهم و موثری را ارائه می دهد.

دهباشی پور تاكید كرد: اشتغال و تشكیل خانواده دغدغه ما برای ناشنوایان است و از این رو افراد نیازمند به مشاوره باید پیش و پس از ازدواج در این زمینه آموزش لازم را ببینند.

وی با اشاره به اینكه ضرورت دارد تا دستگاه های دیگر نیز نسبت به حوزه معلولان، ناشنوایان و نابینایان دغدغه داشته باشند، گفت: متاسفانه همكاری دستگاه ها در این حوزه ضعیف و كمرنگ است. 

مدیركل بهزیستی استان قزوین اضافه كرد: از آنجایی كه فرهنگ سازی در حوزه معلولین و ناشنوایان و ... در اجتماع به صورت تك بعدی امكان پذیر نیست لذا می طلبد تا این افراد بیشتر در اجتماع فعالیت كنند و به عنوان الگوهای موفق به جامعه معرفی شوند.

دهباشی پور تصریح كرد: ما در مجموعه خود از افراد كم بینا و معلولان جسمی استفاده كرده ایم و خواستار آن هستیم تا از ظرفیت این افراد در دیگر دستگاه ها نیز استفاده شود.

وی در پایان گفت: امسال با افزایش 6 میلیارد تومانی، بودجه مجموعه به 38 میلیارد رسیده كه البته 30 میلیارد تومان نیز آورده سفر ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۸:۱۱ - ۱۰/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۳