دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

افزایش حمایت مالی درمان سرپایی بیمه سلامت در كردستان
 
مدیركل بیمه سلامت استان كردستان از افزایش حمایت مالی درمان های سرپایی و بستری دهك های كم درآمد خبر داد و گفت: در بخش سرپایی از 70 به 85درصد و در بخش بستری از 90 به 95درصد افزایش پیدا كرده است.
افزایش حمایت مالی درمان سرپایی بیمه سلامت در كردستان
مدیركل بیمه سلامت استان كردستان از افزایش حمایت مالی درمان های سرپایی و بستری دهك های كم درآمد خبر داد و گفت: در بخش سرپایی از 70 به 85درصد و در بخش بستری از 90 به 95درصد افزایش پیدا كرده است. - اخبار استانها -
انور اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر یك میلیون و 50 هزار نفر از جمعیت كردستان شامل 65 درصد جمعیت كل استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیركل بیمه سلامت استان كردستان با اشاره به سرانه حق بیمه سلامت در سال جاری بیان كرد: پرداختی بیمه سالانه برای افراد تحت پوشش یك میلیون و 140 هزار تومان است كه دهك های با درآمد بالا، كل آن را پرداخت كرده و دهك های یك، دو و سه بابت آن هزینه ای پرداخت نمی كنند.

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار در سال جاری گفت: در قالب این طرح تعداد داروهای تحت پوشش بیمه، افزایش یافته است؛ به طوری كه 100قلم داروی پر مصرف را كه قبلاً بیمه نبودند تحت پوشش بیمه قرار دادیم، به این ترتیب داروهای بیماری دیابت، سرماخوردگی، دیفن هیدرامین و غیره كه قبلاً بیمه نبودند جزو بیمه قرار گرفتند.

مدیركل بیمه سلامت استان كردستان با تأكید بر اینكه نسخه بیماران دیابتی حتماً توسط پزشك و به صورت الكترونیكی تجویز شود، تصریح كرد: دولت برای اجرای طرح دارویار اعتبار بسیار خوبی برای بیمه ها در نظر گرفته تا داروها و هزینه های مربوط به بیماران در كل كشور تامین و كاهش یابد.

وی از افزایش حمایت مالی درمان های سرپایی و بستری دهك های كم درآمد خبر داد و افزود: در بخش سرپایی از 70 به 85درصد و در بخش بستری از 90 به 95درصد افزایش پیدا كرده است.

اسماعیلی عقد قرارداد با ماما ها برای درمان ناباروری و نازایی بیماران را از دیگر خدمات بیمه سلامت در سال جاری عنوان و خاطرنشان كرد: تاكنون 10 نفر از ماماها برای این كار اعلام آمادگی كرده اند.

پیشنهاد سازمان بیمه سلامت برای ارائه خدمات بیمه تكمیلی ویژه توانبخشی معلولان
6 میلیون نفر از كشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت
مدیركل بیمه سلامت استان كردستان همچنین از اختصاص اعتبار مناسب در قانون بودجه سال 1401 برای حمایت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد و بیان كرد: به زودی آیین نامه اجرایی این طرح ابلاغ و در سطح استان نیز اجرا خواهد شد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۳:۰۰ - ۱۵/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۳۲