دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

سالمندان؛ بیشترین متقاضیان دریافت خدمات درمان در منزل جهاددانشگاهی
 
آمارهای مركز درمان در منزل جهاد دانشگاهی (دَم) نشان می دهد سالمندان بیشترین متقاضیان دریافت خدمات درمانی و مراقبتی در منزل هستند كه خدماتی همچون ویزیت پزشكی، پرستاری، فیزیوتراپی و درمان زخم های فشاری مانند زخم بستر و درمان زخم پای دیابتی را از این مركز دریافت كرده اند.
 ایسنا: آمارهای مركز درمان در منزل جهاد دانشگاهی (دَم) نشان می دهد سالمندان بیشترین متقاضیان دریافت خدمات درمانی و مراقبتی در منزل هستند كه خدماتی همچون ویزیت پزشكی، پرستاری، فیزیوتراپی و درمان زخم های فشاری مانند زخم بستر و درمان زخم پای دیابتی را از این مركز دریافت كرده اند.

از بین 70هزار اعزام درمان در منزل این مركز در سال گذشته نزدیك به 70 درصد این تعداد سالمندان در سنین 60 تا 110 سال بوده اند.

بنابر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران، اكنون جهان بویژه كشورهای توسعه یافته، بصورت روزافزون به سمت سالمندی جمعیت پیش می روند. وضعیت سالمندی جمعیت در ایران نیز از این شرایط مستثنی نبوده و پیش بینی می شود در سال های آتی رشد سریع تری به خود گیرد.

پدیده كاهش بعد خانوار سبب می شود كه در آینده شاهد سالمندانی باشیم كه به صورت تنها زندگی می كنند و برای رفع نیازهای خود، بخصوص نیازهای حوزه سلامت خود نیاز به مراقبت گسترده دارند. به علت كمبود تخت در مراكز اقامتی شبانه روزی سالمندان در كشور كه طبق آمار به حدود 15 هزار تخت می رسد، لازم است زیرساخت ها جهت مراقبت از سالمندان در منزل و در محیط عاطفی خانواده فراهم شود.

خوشبختانه مركز درمان در منزل جهاد دانشگاهی (دَم) این امكان را برای همه اقشار بخصوص سالمندان فراهم آورده است كه بتوانند انواع خدمات درمانی و مراقبتی قابل انجام در منزل را با تماس با شماره تلفن های 64064 – 021 و یا 67398888 – 021از این مركز دریافت كنند.

گفتنی است؛ مركز جامع خدمات تخصصی درمان در منزل دَم زیر نظر جهاد دانشگاه علوم پزشكی تهران با مجوز وزارت بهداشت، با ارائه كلیه خدمات درمانی قابل انجام در منزل از جمله ویزیت پزشك عمومی و متخصص، خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، كاردرمانی، گفتاردرمانی، ماساژ درمانی)، خدمات پرستاری، پانسمان و تزریقات، انجام تست كرونا و نمونه گیری و آزمایشات، خدمات ارتوپدی، مداوای زخم بستر و زخم پای دیابتی، اجاره تجهیزات پزشكی از جمله اكسیژن ساز، ویلچر و تخت مواج، رادیولوژی و سونوگرافی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، مراقبت از بیمار و سالمند، استقرار ICU در منزل، درمان زردی نوزادان با دستگاه فتوتراپی و حتی صدور گواهی فوت و جواز دفن به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل در خدمت شهروندان تهرانی است.

هموطنان در سراسر كشور می توانند از طریق شماره تلفن 67398800 – 021 از مشاوره پزشكان مركز دَم جهاددانشگاهی در خصوص بیماری كرونا و یا دیگر بیماری ها بهره مند شوند و راهنمایی های لازم را جهت مراقبت از خود و یا افراد خانواده، در برابر بیماری ها و كسب اطلاعات در خصوص سبك زندگی سالم دریافت نمایند.

در سایت مركز درمان در منزل دم به آدرس http://www.dam.clinic نیز می توانید از خدمات متنوع این مركز و جدیدترین مطالب علمی و پزشكی اطلاع یابید.
منبع خبر:
انتخاب
   تاریخ: ۱۲:۴۱ - ۱۲/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۷