دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

تأكید چمران بر لزوم تربیت نسل جدید و توجه به فضای مجازی
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم توجه به موضوعات تربیتی نسل جدید به ویژه در حوزه فضای مجازی تاكید كرد.
تأكید چمران بر لزوم تربیت نسل جدید و توجه به فضای مجازی به گزارش ایسنا، مهدی چمران در آئین افتتاح سه یاورشهر در تهران، گفت: امروز شاهدیم كه میزان و تعدادی كه شهرداری تهران در ایجاد مراكز یاورشهر و جمع آوری معتادین متجاهر وعده داده بود محقق شده و امیدواریم در مسیر تربیت انسان ها حركت های خوبی انجام شود تا افرادی كه گرفتار مشكل اعتیاد شده اند از این ورته هولناك هلاكت بیرون بیایند.

وی افزود: یكی از راه هایی كه دشمن به ما آسیب زده و می زند همین موضوع اعتیاد است. معضلی كه جامعه را به سكون و عدم تحرك و در نهایت مرگ می رساند. مشكلاتی كه در میان معتادان شاهد آن هستیم و تلاش دشمن نیز در گسترش بیشتر چنین جامعه ای لحظه ای متوقف نمی شود. لذا در این حوزه هر چه تلاش كنیم نتایج شایسته ای به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم آموزش های این افراد در مراكز یاورشهرها به خوبی دنبال شود و موضوع كاریابی برای آنها نیز مورد توجه قرار گیرد. چرا كه اگر این افراد كار نداشته باشند بار دیگر به اعتیاد برخواهند گشت. لذا شغل و كار از اهمیت بسزایی برای آنها برخوردار است.

رئیس شورای شهر تهران تاكید كرد: امیدواریم همه مسئولین در این عرصه گام های موثری بردارند تا این افراد به زندگی آبرومند بازگردند. خوشحالیم كه در ولادت پیامبر اكرم كه حركت نخست ایشان تربیتی بود ما نیز توانستیم در این حوزه گام موثری برداریم و در تربیت جوانان كاری انجام دهیم.

وی افزود: متاسفانه امروز تلاش دشمن برای تربیت نسل خشن، بر روی عده ای كم یا زیاد موثر بوده است. این در حالیست كه ما در كشور متخصصین و مسئولین تربیتی كم نداریم. لذا باید تلاش كنیم تاثیر مثبت را بر روی نسل جدید بگذاریم. باید در بلند مدت بتوانیم تربیتی كه البته از گذشته آغاز شده را جدی تر به ویژه در تربیت دنیای مجازی پیگیری كنیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این مراسم توكلی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران نیز با اشاره به تشكیل قرارگاه اجتماعی، گفت: قرارگاه اجتماعی در حقیقت قرارگاه همدلی بین مسئولین و دستگاه های مختلف است و بالاتر از مسئولیت تك تك مسئولین اقدامات بسیار بزرگی انجام شده است. در مجموعه شهرداری تهران نیز بخش های مختلفی پای كار آمدند كه نتیجه آن امروز قابل مشاهده است. به شكلی كه برخی مناطق امروز به كاهش آسیب های اجتماعی دست پیدا كردند و در برخی مناطق نیز هنوز راه در پیش داریم. امروز خوشبختانه در فرحزاد به مرحله ای رسیده ایم كه به دنبال ایجاد منطقه گردشگری هستیم. این خبر مهم و ارزشمندی است. یعنی ما توانسته ایم از مرحله كنترل آسیب عبور كنیم و به مرحله ایجاد فضای گردشگری برسیم.

وی ادامه داد: در قرارگاه اجتماعی همه دستگاه ها همكاری كردند و نتیجه به شكلی شده كه سایر شهرها و استان ها در حال الگوبرداری هستند. در شرایطی كه در سال های گذشته در موضوع آسیب های اجتماعی كم كاری شده بود آسیب ها از ما جلو زدند ولی امروز در حال ایجاد زیرساخت ها هستیم و با آینده نگری ایجاد بحران هایی همچون سالمندی در تهران را تدبیر می كنیم و مناسب سازی را در دستور كار قرار می دهیم. بی تردید نباید از آسیب ها عقب بمانیم و پس از ایجاد آسیب عمل كنیم. همكاری خوبی در مجموعه شورا و شهرداری تهران شكل گرفته و این موضوع باعث می شود كه به موقع و موثر عمل كنیم.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۱ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۱۹