دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

دشمن تلاش دارد امید را در كشور بكشد/ پرونده پدیده خیابان خوابی را می بندیم
 
تهران - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینكه امروز در نقطه ای قرار گرفته ایم كه نقطه مقابل خواست دشمن است، گفت: اكنون كه دشمن تلاش می كند امید را در جامعه ما بكشد و با سیاهی ها و یاس افكنی، نسل جوان را از مجموعه انقلاب اسلامی دور كند، موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران این توطئه ها را خنثی می كند.
دشمن تلاش دارد امید را در كشور بكشد/ پرونده پدیده خیابان خوابی را می بندیم تهران - ایرنا - شهردار تهران با بیان اینكه امروز در نقطه ای قرار گرفته ایم كه نقطه مقابل خواست دشمن است، گفت: اكنون كه دشمن تلاش می كند امید را در جامعه ما بكشد و با سیاهی ها و یاس افكنی، نسل جوان را از مجموعه انقلاب اسلامی دور كند، موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ایران این توطئه ها را خنثی می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاكانی روز شنبه در مراسم افتتاح سه مجتمع تربیتی، آموزشی، درمانی یاورشهر با بیان اینكه حوادثی كه در ایام گذشته در كشور رقم خورد حكایت از كینه نظام سلطه بر علیه انقلاب اسلامی دارد، گفت: اگر 43 سال پیش انقلاب اسلامی توانست لرزه بر بدنه نظام سلطه بیاندازد و دل محرومین و مستضعفین را روشن كند، امروز ساختن یك الگو بر اساس آرمان ها و شعارهایی مانند عدالت، آزادی، معنویت و پیشرفت حرف اول را می زند كه مرگ قطعی تمام سردمداران كفر و ستم خواهد بود.

وی تاكید كرد: امروز كه در كشور دولت انقلابی با تلاش انقلابی خدمتگزاری می كند و عزمش را برای گره گشایی از مشكلات كشور جزم كرده و مجلس و دستگاه قضایی نیز همت خود را در پشتیبانی از این حركت بزرگ قرار داده اند، دشمن نمی خواهد ببیند و بگذارد كه این بن بست ها گشوده و گام های روشن به سمت آینده در تهران و كشور نمایان شود.

شهردار تهران ادامه داد: از آغازین روزهای شورای ششم و شهرداری، مسئولیت پذیری تجلی بارزی پیدا كرد تا ما در كلانشهر تهران بتوانیم با وجود مشكلات و كلاف به ظاهر سردرگم، راهی به سمت تغییر و تحول پیدا كنیم. كلمه مسئولیت پذیری كلمه ای است كه برخواسته از اساس و كنه انقلاب اسلامی و اسلام ناب است.

وی خاطرنشان كرد: برای اینكه مسئولیت را بپذیریم و كاری شایسته صورت گیرد، تصمیم بر این شد كه با مشاركت دیگران كارها را انجام دهیم و تهران را با كمك دیگران بسازیم، لذا جنس مدیریت ما مدیریت مشاركتی است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مرداد ماه هرهفته یك كلان پروژه در دست افتتاح قرار گرفت كه تا 12 بهمن ادامه دارد و از 12 بهمن به لطف سالروز ورود امام (ره) هر روز تا عید پروژه بزرگی را در تهران افتتاح می كنیم كه 80 درصد آن خاتمه كار و 20 درصد شروع یك كار بزرگ است.

وی با بیان اینكه یكی از حوزه هایی كه از ابتدا دنبال شد مسائل اجتماعی بود، گفت: در این حوزه مدیریت مشاركتی به یك قرارگاه اجتماعی انجامید كه بیش از 14 دستگاه مشاركت جدی در آن داشته اند تا موضوعات اجتماعی تهران كه بسیاری آن را به یك باتلاق تشبیه كردند، حل و فصل شود.

پرونده پدیده خیابان خوابی را می بندیم

زاكانی با بیان اینكه بعد از افتتاح های امروز حدود 19 هزار و 700 ظرفیت برای معتادان متجاهر داریم، گفت: امروز یك هزار و 500 ظرفیت را در این مركز و 250 ظرفیت را در دو مركز دیگر داریم كه در واقع یاورشهر های 7 و 8 و 9 را افتتاح می كنیم. بهزیستی نیز هزار ظرفیت را مهیا كرده و عملا دو هزار و 750 ظرفیت اضافه می شود امیدواریم امروز شروع یك ظرفیت دو هزار و 500 نفره را در فاز دوم این مركز داشته باشیم و پرونده پدیده زشت خیابان خوابی را ببندیم.

به گفته شهردار تهران گام بعدی ما درباره كودكان خیابانی است و ظرفیت هایی در قرارگاه اجتماعی ایجاد می شود تا این پرونده را هم ببندیم و از استثماری كه نسبت به كودكان شهر می شود جلوگیری كنیم و بعد از آن به سمت موضوع متكدیان می رویم و همزمان رسیدگی به خانواده این افراد نیز در دستور كار قرار می گیرد.

دشمن بر روی مسایل اجتماعی هدف گذاری كرده است

محسن منصوری استاندار تهران نیز در این مراسم با اشاره به طراحی دشمن برای ضربه به كشور گفت: یكی از حوزه هایی كه دشمن می خواهد از طریق آن به كشور آسیب بزند، حوزه اجتماعی است.

وی افزود: در تهران به دلیل ملاحظات امنیتی یك شرایط خاص است و اعتبارهای خاصی را بر علیه كشور قرار داده اند می خواهند عنوان كنند كه همراه معترضان و كشور ایران هستند كه این رویكرد مصداق بارز جمله زهی خیال باطل است.

وی تاكید كرد: كشور ما بزرگ است و از بحران های زیادی عبور كرده و از این بحران نیز می گذرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از شهرداری تهران به دلیل تمركز بر حوزه های اجتماعی تشكر می كنم اتفاقات مهمی امسال در كشور در حوزه اجتماعی روی داده و رئیس جمهور نیز در جریان امور است.

وی خاطرنشان كرد: هم اكنون 22 هزار نفر ظرفیت ساماندهی معتادان در شهر تهران وجود دارد و با ظرفیتی كه سازمان بهزیستی ایجاد كرده به 23 هزار نفر می رسد.

وی با بیان اینكه افتتاح امروز اتفاق بزرگی است كه محصول همدلی و مودت مسئولان است، گفت: تهران انباشت مشكلات زیادی است كه بخشی از آن مانند ساماندهی معتادان متجاهر حل شده و نیاز است تا بعد از تربیت و آموزش و درمان این افراد به دنبال حل مسایل اجتماعی آنها باشیم.

همچنین معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی كشور نیز در این مراسم گفت: مهمترین پیام عزت آفرین برنامه امروز؛ همت مسئولان در حل معضلات شهر تهران است.

محمد عباسی با اشاره به روی كار آمدن دولت مردمی، گفت: پیام ما به مردم این است كه هرچه دشمنان دنبال توطئه هستند؛ باشند، این جمع وحدت را حفظ می كند.

برچسب ها
- شهرداری تهران
- علیرضا زاكانی
- پیشگیری از اعتیاد
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۲۹ - ۱۶/۰۷/۱۴۰۱   بازدید: ۱۲۸