دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

مراكز بهزیستی مثبت زندگی در محلات یزد فعالیت مددكاری انجام می دهند
 
گروه استان ها- معاون اجتماعی بهزیستی استان یزد با اشاره به واگذاری 95 درصد فعالیت های بهزیستی به بخش خصوصی گفت: مراكز بهزیستی مثبت زندگی در محلات یزد فعالیت مددكاری انجام می دهند.
مراكز بهزیستی مثبت زندگی در محلات یزد فعالیت مددكاری انجام می دهند
گروه استان ها- معاون اجتماعی بهزیستی استان یزد با اشاره به واگذاری 95 درصد فعالیت های بهزیستی به بخش خصوصی گفت: مراكز بهزیستی مثبت زندگی در محلات یزد فعالیت مددكاری انجام می دهند. - اخبار استانها -
جمال پایه دار در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: رسالت كار مددكاران این است كه مددجو یا خدمات گیرنده به كمك مددكار استعدادها و توانایی های خود را به كار بگیرد و به زندگی عادی برگشته و خودكفا شود.

وی با اشاره به اینكه خدمات مددكاری در حوزه های زنان و بچه های بی سرپرست و بد سرپرست و توانبخشی و معلولین به سه شكل فردی, گروهی و جامعه ای ارائه می سود, بیان كرد: تنها در خانواده هایی به دلیل كهولت سن و وجود معلولیت های ذهنی و جسمی حاد امر مددكاری به طور كامل محقق نمی شود ولی حمایت ها تا حدی ادامه دارد تا زندگی این افراد هم بهبود پیدا كند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان یزد افزود: مددكاران در اولین سطح سازمانی چه در سازمان های بهزیستی و كلینیك های مددكاری و چه در موسسات غیردولتی قرار دارند كه پیش از این نظارت بر كار آن ها توسط كارشناسان شهرستان ها صورت می گرفت و اكنون با راه اندازی مراكز بهزیستی مثبت زندگی در پنج سطح خود ارزیابی مراكز بهزیستی, نظارت مراجعین و خدمت گیرندگان, نظارت بهزیستی شهرستان ها, نظارت اداره كل بهزیستی استان و در نهایت نظارت ستاد مركزی بهزیستی, كار مددكاران رصد می شود.

وی تشریح كرد: 43 مركز بهزیستیِ مثبت زندگی كه دارای مجوز از سازمان بهزیستی هستند سه ماه اخیر شكل گرفتند كه بهزیستی های كوچك در محلات مختلف هستند و 22 فعالیت مراكز بهزیستی در آنجا قابل ارائه است.

پایه دار افزود: قرار است به طور رسمی مراكز بهزیستی مثبت زندگی به مناسبت میلاد امام علی(ع) افتتاح شوند ولی این مراكز فعالیت های خود را كه در مرحله اول بازدید و جمع آوری اطلاعات و اسكن مدارك خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست و معلولین است را از آذرماه شروع كردند.

80 مركز "مثبت زندگی" در كرمانشاه مجوز فعالیت گرفت
37 مركز مثبت زندگی در خراسان جنوبی فعال است
172 مركز "مثبت زندگی" بهزیستی در استان فارس افتتاح می شود
معاون اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینكه 95 درصد فعالیت های بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده, گفت: در بخش دولتی 8 مددكار در سازمان بهزیستی شهرستان یزد مشغول به كار هستند و در مراكز مثبت زندگی بهزیستی حدود 130 تا 150 مددكار غیردولتی و 20 مددكار دولتی فعالیت دارند.

وی با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی و جلب مشاركت های مردمی و كمك موسسات غیردولتی و خیریه ها برای رفع نیاز مددجویان بیان كرد: مددكاران باید توانایی و هنر شناسایی مددجویان واقعی را بر اساس درجه بندی ها و فیلترهای موجود در بهزیستی داشته باشند تا كمك ها و خدمات مددكاری با توجه به محدودیت اعتبارات، سهمیه بهزیستی، نوع و شدت نیاز مددجو به مددجویان واقعی برسد زیرا گاهی درصدی از كمك ها و اعتبارات با دخالت های غیركارشناسی عده ای و یا نهادها و ارگان هایی به مددجو نمی رسد یا دیر می رسد.
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۱۵:۳۴ - ۰۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۵